Güncelleme Tarihi:
Bozkurt, önlemlerin orta ve uzun vadede ekonominin daha sağlıklı yapıya kavuşması için alındığının farkında olduklarını, desteklediklerini, bir yıl çok iyi, bir yıl çok kötü ekonomik ortamda olmayı istemediklerini ifade ederek, şunları söyledi:
Bıçak sırtı gibi çizgi
“Sadece bizim planlamamızı etkilemiyor, gelecek yatırımcıyı etkiliyor. Tam ‘Türkiye yükselen yıldız oldu’ dedikleri ve Türkiye’ye gelmeyi düşündükleri zaman ‘bam’ diye bir düşüş olursa, ‘Bak yine Türkiye zigzag çizmeye başladı’ diyecekler. Bu görüntü olmasın diye alınan önlemlerin doğru olduğunu düşünüyorum ancak çok hassas bir denge var. ‘Soğutalım, yavaşlatalım’ ile ‘durduralım’ arasındaki çizgi bıçak sırtı bir çizgi. Birden bire durağanlaşmaya başlarsa, hele hele otomobil gibi lokomotif sektörlerden birinde bu yaşanırsa, ülkenin genelindeki diğer sektörlere de etkisi olacaktır. O denge iyi tutturulmalı. İkinci yarıda birinci yarıya göre biraz hız keseceğini düşünüyorum ama çok fazla yavaşlamaması lazım. Çok yavaşlarsa içerde ve dışarda dikkat çeker. Enflasyon tek haneli, faizler indi, Türkiye yükselen yıldız, yatırım yapılabilir ülke görüntüsü zedelenmeye başlar diye endişe ediyorum. Zannediyorum o kadarına izin vermezler.”
Son 40 yıla bakılıyor
Türkiye’nin son 5-6 yıldır istikrarı yakaladığını ama bunun büyük yatırımları çekmek için yeterli olmadığını savunan Bozkurt, “Türkiye’nin 40 yıllık istikrarsız dönemi hemen unutulmuyor. Masaya oturulduğunda herkes Türkiye’deki büyümeyi konuşuyor ama yatırım yaparken, zigzaglı dönemler önem kazanıyor. Ama Türkiye bu istikrarı aynen devam ettirirse Avrupa’nın otomotiv üretim üssü oluruz” diye konuştu.
Japonya depremi 4 bin adetlik kayıp yaşattı araç sorunu sona erdi
ALİ Haydar Bozkurt, Japonya’da meydana gelen deprem sonrasında nisan sonuna kadar stokla, müşterilere hissettirmeden normal operasyonlarına devam ettiklerini ancak mayıs ayında ellerindeki stokların azalmasıyla satış kaybı yaşadıklarını belirtti. Bozkurt, “Mayısta satabileceğimiz adetlerin yarısı, belki biraz daha azı kadar satış yapabildik. Japonya depreminden dolayı toplamda yaklaşık 4 bin adetlik bir kaybımız oldu. Ama Avrupa’daki fabrikalar ve Türkiye’deki fabrika ay başından itibaren normal üretime başladı. Araç sıkıntımız ortadan kalktı. Bu bizim için çok önemli bir gelişme. Temmuz başı gibi araç sevkiyat planlarını çıkaracaklar. Bu plana göre yıl sonu hedefimiz belli olacak. Ama ben her halükarda 50 bin adetlik hedefe ulaşmak istiyorum.”