Ekonomik krize rağmen güzellik harcaması sürüyor

Güncelleme Tarihi:

Ekonomik krize rağmen güzellik harcaması sürüyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2009 00:00

Ekonomik krizlerde tatil planlarını bile değiştiren tüketiciler, güzellik ve sağlık-bakım ürünleri harcamalarından taviz vermiyorlar.

Uluslararası araştırma şirketi Synovate’in, araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 41’i kriz öncesine kıyasla kozmetik harcamalarında bir değişiklik olmadığını belirtti. Sadece yüzde 27’si kozmetik harcamalarında bir kesintiye gidebileceğini söyledi. Sağlık-bakım ürünlerinde ise yüzde 55 aynı harcamayı sürdürdüğünü açıklarken, sadece yüzde 17’si harcamalarını düşüreceğini belirtti. Türkiye, Yunanistan, Brezilya, Meksika, Hollanda, Rusya, İngiltere ve ABD gibi ülkelerde 11 bin 500 kişi üzerinde yapılan araştırma ilginç sonuçlar ortaya koydu. Araştırmada en iyiser çıkan ülkeler Danimarka, Brezilya ve Meksika olurken, en karamsarlar ABD ve İngiltere’de görüldü. Tüketicilerin tamamı daha az lüks harcama yaptıklarını söyledi. Sigara içenlerin yüzde 24’ü aynı miktarda sigara harcaması yapacağını belirtirken; Meksika, Fransa ve Türkiye’deki sigara tiryakileri sigara için daha az harcama yapacaklarını dile getirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!