Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2009 00:00
Bir deprem ülkesi olan Japonya’da, her sarsıntıda en küçük Japon’un bile ne yapacağını büyük bir soğukkanlılıkla bildiğini söyleyen Canon CEO’su Fujio Mitarai, "Yakın tarihin bu en büyük ekonomik depreminden Canon olarak güçlenerek çıkacağız" diye konuştu.
Önlem ve önceliklerinizi çok iyi belirlediklerini kaydeden Mitarai, "Öncelik listemizin başında ise bir deprem ülkesi olmasına rağmen, depremin ABD ve Japonya’daki merkez üssüne uzak kaldığı için nispeten korunaklı olan Türkiye’deki varlığımızı büyütmek geliyor" dedi.
Cirosu 45 milyar dolar
Dünyanın en büyük tüketici elektroniği şirketlerinden 45 milyar dolar cirolu Canon’un Japonya’daki genel merkezi ile üretim tesislerine düzenlenen ve 11 Avrupa ülkesinden 21 gazetecinin katıldığı geziyi Türkiye’den sadece Hürriyet izledi. Canon’un üst düzey yönetiminin tam kadro hazır bulunduğu toplantıda konuşan Canon Inc. CEO’su Fujio Mitarai, Türkiye’deki faaliyetlerine yaklaşık 1 yıl önce küresel finans krizinin etkilerinin hissedilmeye başlandığı bir dönemde kendi şirketlerini kurarak hız verdiklerini hatırlattı.
Deprem konusunda hemen hemen aynı kaderi paylaştıkları Türkiye’nin son yıllarda deprem hazırlığı konusunda çok ilerleme kaydettiğini belirten Mitarai, "Ancak Türkiye yıkımlara karşı asıl hazırlığını ekonomi alanında yaptı. Ekonomik yıkımlarla baş edebilme kararlılığınızı 2001 krizi ile birlikte en üst düzeye taşıdınız. Belki bu açıdan Japonya’dan bile daha iyisiniz. Bu nedenle de Canon gibi birçok uluslararası şirket için depremin merkez üssüne uzak, güvenli ve korunaklı bir liman rolü oynuyorsunuz. Canon için öncelikli ve ayrıcalıklı bir ülke olarak Türkiye’nin değeri küresel finansal krizle birlikte daha da arttı" ifadesini kullandı.
Türkiye yeniden yapılanıyor
Türkiye, Canon markasının çok köklü bir geçmişi olduğunu belirten Canon CEO’su Fujio Mitarai, "Tüketicilere ve kurumlara ekonomik kriz döneminde daha iyi çözümler götürmek üzere Canon Eurasia çatısı altında yeniden yapılanmaya gittik. Aradan geçen sürede Türkiye’de yakaladığımız yüzde 30’un üzerindeki büyüme, ne kadar doğru bir adım attığımızı kanıtladı. Bu zor zamanlarda müşterilerimizin yanında durduğumuzu göstermeye devam edeceğiz" diye konuştu. Fujio Mitarai, sözlerini şöyle sürdürdü: "Belki çoğunuz birer deprem ülkesinden olmadığınız için kolay anlayamayacaksınız ama; bir deprem ülkesi olan Japonya’da, her sarsıntıda en küçük Japon bile ne yapacağını büyük bir soğukkanlılıkla bilir; işte bizim kriz durumlarında da ne yapacağımızı bilmemiz, ileriyi hedeflememizin en büyük nedeni budur. Tecrübelerimizi her zaman daha iyi ve verimliye çevirmesini bilen bir ülkeyiz."