Güncelleme Tarihi:
Babu’l Mendeb Boğazı’ndan geçen gemilerin maliyeti yüzde 170’e varan oranlarda arttı. Bu da gemi şirketlerinin bu rotadan seferleri iptaline yol açtı. Nakliye şirketlerinden ek fiyat artışları gelirken, bu durum emtia fiyatlarına yansımaya başladı.
Dünyanın en büyük konteyner şirketi İtalyan-İsviçre ortaklı Mediterranean Shipping Company (MSC), müşterilerini ek fiyat artışları konusunda uyardı. Nakliye şirketi Honor Lane ise Kızıldeniz’deki durumun altı ay, belki bir yıl kadar devam edebileceğini düşündüklerini belirtti. ABD’li yatırım bankası Wells Fargo’nun Küresel Alacaklar ve Ticaret Finansmanı Başkan Yardımcısı Stephen Schwartz, artan fiyatların etkilerinin emtialar üzerinde görülmeye başlandığını belirtti.