Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2011 17:47
-GAZİANTEP GAPSHOES FUARI AÇILDI
-SANAYİ VE TİCARET BAKANI NİHAT ERGÜN:
“ÖZELLİKLE EL YAPIMI AYAKKABILAR KONUSUNDA İTALYA İLE
BİRLİKTE EN KALİTELİ AYAKKABILARI ÜRETMEMİZE RAĞMEN
AYAKKABIDA DIŞ TİCARET AÇIĞI VERİYORUZ”
-“İYİ Kİ KADINLAR VAR, ONLAR ORTALAMAYI YÜKSELTİYOR,
ERKEKLERE KALSA AYAKKABI SEKTÖRÜ İFLAS EDER”
(FOTOĞRAFLI)
GAZİANTEP (A.A) - 20.01.2011 - Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türk firmalarının, el yapımı ayakkabılar konusunda İtalya ile birlikte en kaliteli ayakkabıları üretmelerine rağmen ayakkabıda dış ticaret açığı yaşandığını söyledi.
Ergün, Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi'nde düzenlenen GAPSHOES 12. Ayakkabı, Terlik, Saraciye ve Yan Sanayi Fuarı'nın açılışında yaptığı konuşmada, ayakkabı sektöründeki firmaları, Türkiye'de üretilen ayakkabıların tercih edilmesini sağlayacak çalışmalar yapmaya çağırdı.
Ayakkabı sektöründe ciddi bir markalaşma sorunu yaşandığını ifade eden Ergün, şöyle konuştu:
“Özellikle el yapımı ayakkabılar konusunda İtalya ile birlikte en kaliteli ayakkabıları üretmemize rağmen ayakkabıda dış ticaret açığı veriyoruz. Bu alanda ciddi bir markalaşma eksiğimiz olduğunu görüyoruz. İşletmelerimizi bu konuya daha fazla önem vermeye çağırıyoruz. Bugün Türk ayakkabı firmaları kendilerini İtalyan markasıymış gibi isimler kullanarak pazarlıyorsa bu işte bir yanlışlık var demektir. Demek ki bizim de vatandaşlar olarak sorumluluk sahibi olmamız ve yerli ayakkabı kullanmaya önem vermemiz, Türkiye'de yapılan ayakkabıları tüketmeye önem vermemiz icap ediyor.”
Ergün, Türkiye'nin, ayakkabı sektörüne ilişkin yaşadığı dış ticaret açığını kapatmak bir yana dış ticaret fazlası elde etmesini sağlayacak bir potansiyele sahip olduğuna inandığını vurguladı.
Ayakkabı ithalatında uygulanan referans fiyat ve ek koruma tedbirleriyle sektörün gelişmesinin sağlanmasında bir oranda başarılı olunduğunu kaydeden Ergün, bu kararları yan sanayide de uygulama çalışmalarının devam ettiğini, ancak rekabetin sadece bu gibi tedbirlerle değil Ar-Ge ve tasarımcılıkta da aranması gerektiğine dikkati çekti.
-AYAKKABI SEKTÖRÜNÜN DIŞ TİCARET AÇIĞI-
Bakan Ergün, ayakkabıcılık sektörünün 350 milyon
dolar dolayındaki ihracatına karşılık 650 milyon dolar dolayında bir ithalatının olduğunu, sektörün 300 milyon dolar dış ticaret açığı verdiğini belirtti.
Dış ticaret açığının çeşitli nedenlerden kaynaklandığını ifade Ergün, bu olumsuzluğun nedenleri arasında ithal ayakkabı giyme alışkanlığının da bulunduğunu belirtti.
“İthal ayakkabı giyiyoruz. Türkiye'de tüketiciler ithal ayakkabı kullanmak zorunda olmamalı. Buna dikkat etmeliyiz, yani tüketici alışkanlıklarını değiştirmeye dönük ortak tanıtım kampanyalarına, pazarlama çalışmalarına ihtiyaç var” diyen Ergün, firmaların fason olarak ürettiği ve 30-40 liraya elinden çıkardığı ayakkabıların fason üretim yapılan marka tarafından 250, 300, 500 liraya satıldığını bildiklerini anlattı.
Markalaşmanın ayakkabıya büyük değer kattığını ifade eden Ergün, “Niçin markalaşmaya ortak bir çabayla önem vermeyelim? 'Küçük olsun benim olsun' diye düşünmek doğru değil, verimlilik değil, karlılık değil. Ortaklık kültürümüzü ayakkabı sektörümüzde de geliştirmemiz lazım” dedi.
-“İYİ Kİ KADINLAR VAR...”-
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye'de kişi başına yıllık ayakkabı tüketiminin 2,5 adet dolayında olduğunu, firmaların bu ortalamayı yükseltecek çalışmalar yapmalarının zorunlu olduğunu kaydetti.
Ergün, şunları kaydetti:
“Türkiye'de ortalama 2,5 ve bu ortalamayı kadınlar yükseltiyor, erkekler düşürüyor. İyi ki kadınlar var, erkeklere kalsa ayakkabı sektörü iflas eder.
Birçok ortopedist, ayak sağlığı uzmanının ifadesine göre bir ayakkabıyı 2, 3, 4 gün giymek doğru bir yaklaşım değil. Onların ifadesine göre sağlık açısından bir gün bir ayakkabı, bir gün diğer ayakkabı giyilmeli. Biz buna uyuyor muyuz? Bunları vatandaşa kim anlatacak? Yalnızca doktorlar mı anlatacak? Ayakkabı sektörünün de bunları anlatması lazım. Erkekleri yılda 3-4 ayakkabı kullanmaya teşvik etmeleri lazım. Bunu yaparak ayakkabı sektöründe üretimimizin iki kat arttığı, yılda 2,5 yerine 4-5 ayakkabı kullandığımız günlere doğru gitmemiz lazım. Bunun için de kampanyalara ihtiyaç var.”
Nihat Ergün, yılda kişi başına ayakkabı tüketimini artıracak kampanya ve çalışmaların yanı sıra Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve markalaşmanın çok önemli olduğu gerçeğinin göz ardı edilmemesini istedi. Ergün, firmalara, inovasyon yaparak yeni ürünler geliştirmeyi, geliştirdikleri yeni ve farklı ürünlerle dünya pazarlarına girmelerini önerdi.
(ASL-MRT-YIL)
16:51 20/01/11
"