Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2010 00:00
Eğlence medya sektöründe geçen yılki daralmanın ardından, 5 yıl kesintisiz büyüme bekleniyor. PricewaterhouseCoopers’un raporuna göre, Türkiye’de 2014 yılında eğlence ve medya sektörünün büyüklüğü 9.7 milyar dolara ulaşacak.
EKONOMİK krizin ardından 2009 yılında küçülen medya ve eğlence sektörü atağa kalkıyor. Önümüzdeki 5 yıl boyunca büyümesi beklenen sektörün Türkiye’de 2014 yılında 9.7 milyar
dolar büyüklüğe ulaşacağı hesaplanıyor. PricewaterhouseCoopers’ın (PwC)Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış 2010-2014 Raporu’na göre, kriz nedeniyle 2009 yılını 1.3 trilyon dolarla kapatan küresel eğlence ve medya pazarı, yıllık ortalama yüzde 5’lik büyüme ile 2014 yılında 1.7 trilyon dolara ulaşarak rekor kıracak.
En hızlı Latin Amerika Araştırmaya göre, önümüzdeki 5 yılda sektörün en hızlı büyüyeceği bölge ise yıllık ortalama yüzde 8.8 büyüme ile 2014’te 77 milyar dolara ulaşacak olan Latin Amerika olacak. İkinci sırada yıllık ortalama yüzde 6.4 büyümeyle 2014 yılında 475 milyar dolara ulaşacak olan Asya Pasifik bölgesini, yüzde 4.6 yıllık büyümeyle 2014 yılında 581 milyar dolara ulaşması beklenen EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesi izliyor. 2009 yılında 460 milyar dolarla en büyük eğlence ve medya pazarının olduğu Kuzey Amerika bölgesi ise yıllık ortalama yüzde 3.9 büyüme ile 558 milyar dolara ulaşacak.
Dijital teknolojilerRapora göre, dünyadaki dijital dönüşüm genişlemeye ve hızlanmaya devam ettikçe, dijital teknolojilerin, sektörün tüm segmentleri üzerindeki etkisi artacak. Ekonomideki belirsizliğe rağmen sektördeki bu değişim geçtiğimiz yılki araştırmada öngörülenden çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşecek ve sektörün dijitalleşmesi yönündeki değişimin sürücü koltuğunda ise tüketiciler oturacak.
Yüzde 13’lük büyüme
Rapora göre, 2009 yılında Türkiye’de 5.3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan sektörün 2010 yılında 6 milyar dolara yaklaşması bekleniyor. Önümüzdeki 5 yılda yıllık ortalama yüzde 13 büyümesi beklenen sektörün 2014 yılında yaklaşık 9.7 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Ekonomik krizin Türkiye’de eğlence ve medya sektörünü kısa vadede etkilediğini anlatan PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü ortaklarından Gökhan Yüksel, sonuçları şöyle değerlendirdi: “Ekonomik kriz özellikle reklam harcamalarında önemli düşüşe neden olsa da özellikle basılı medyanın bir uzantısı olan dijital mecraların artması ile birlikte televizyon ve dijital medyada reklam sektörü kriz öncesi dönemin önüne geçecektir.”
Türkiye’de medya ve eğlence sektörü2009 yılındaki gerilemenin ardından, önümüzdeki 5 yılda Türkiye’de eğlence ve medya sektörü büyüyecek. 2009’da Türkiye’de 5.3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan sektör 2010 yılında 6 milyar dolara yaklaşacak. Önümüzdeki 5 yılda yıllık ortalama yüzde 13 büyüme ile 2014’te 9.7 milyar doları yakalayacak.
2009 yılında 199 milyon dolar büyüklüğe ulaşan
film sektörü 2010’da 215 milyon dolar büyüklüğe ulaşacak. 5 yılda ortalama 11.5 büyüyecek olan film pazarı EMEA bölgesinin en hızlı büyüyen pazarı olması bekleniyor. Böylelikle sinema sektörünün 2014 yılında 343 milyon dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor.
Türkiye’de eğlence ve medya sektöründe krizden en fazla etkilenen alan televizyon reklamcılığı oldu. Televizyon reklamcılığı 2009 yılında yaklaşık yüzde 19 düşüşle 895 milyon dolara geriledi. 2010’da toparlanmaya başlayan televizyon reklamcılığının 1 milyar 72 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Yıllık ortalama yüzde 13 büyümesi beklenen televizyon reklamcılığı 2014 yılında 1.65 milyar dolara ulaşacak.
Dünya internet erişimi için 351 milyar dolar harcayacakKablolu ve mobil internet erişimi harcamaları, 2014 yılında 351 milyar dolara yükselecek.
2010 yılının reklamcılıkta ve son kullanıcı harcamalarında nispeten daha durgun bir pazar olası bekleniyor.
2011’de büyümesi beklenen reklamcılık ve son kullanıcı harcamaları, 2014’te tek haneli büyüme yaşayacak.
Küresel reklamcılık yıllık ortalama yüzde 4.2’lik büyüme ile 2014’te 498 milyar dolara yükselecek.
2009’u 52.5 milyar dolarla tamamlayan küresel video oyunları pazarı 2014’te 86.8 milyar doları yakalayacak.
Bu gelişme, video oyunlarını, i2’nci en hızlı büyüyen segment yapacak.
Küresel televizyon abonelikleri ve lisans ücretleri pazarı 2014’te 258.1 milyar dolara yükselecek.