Eğiten kartlar

Güncelleme Tarihi:

Eğiten kartlar
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2003 21:01

Kredi kartları arasındaki rekabet eğitime taşındı. Worldcard, Bonus Card ve Maximum Card, iş ortakları mağazalara yönelik eğitim programlarına art arda start verdiler. Kartlar arasında geçtiğimiz yıldan itibaren başlayan eğitim furyası en çok perakendecilik sektörüne yaradı. Eğitimlerle hem üye mağazaların sadakati sağlanıyor, hem de çalışanların nitelikleri artırılıyor.

Büyük bankaların alışveriş kredi kartları arasındaki kıran kırana rekabet perakende sektörüne yaradı. Sektörde ilk üç sırayı paylaşan Worldcard, Bonus Card ve Maximum Card ardı ardına uygulamaya koydukları programlarla perakende dünyasına eğitim desteği veriyorlar.

Bankalar, geçen yıldan başlayarak iş ortakları olan mağazalara yönelik eğitimler başlattılar. Bu amaçla Bonus Card, Bonus Akademi'yi, Maximum Card da Maximum Gelişim Kulübü'nü kurdu. Worldcard bir kurum çatısı altında olmasa da eğitimleri hızla devam ettiriyor.

Bankalar, kartları kullanan üye mağazalardaki yöneticiden satış danışmanlarına çeşitli kademelere yönelik eğitim ve konferanslar düzenliyorlar. Bu şekilde hem perakende sektöründe eğitime katkıda bulunuyor, hem de mağazaların ve markaların kendilerine bağlılığını sağlıyorlar. Eğitimli mağazacıların daha iyi satış yapması sonucu, bu eğitimlere işlem hacimlerini artırmak için ileriye dönük yatırım olarak bakıyorlar.

Eğitim uygulamalarını başlatan ilk banka Yapı Kredi oldu. Worldcard markası altında geçen yıl üye işyerlerinde 11 bin kişiye satış eğitimi verildi. Eğitimlere Damat Tween, Ayakkabı Dünyası, Colin's, LCW, KVK, Atalar başta olmak üzere 300 marka katılıyor. Worldcard kredi kartı sektöründe ilk sırada yer alıyor.

Yapı Kredi Bankası Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, kart üyesi iş ortaklarına verdikleri eğitimin, eğitim alan kişilerin ve şirketlerin performansına da yansıdığı için çok memnun olduklarını söylüyor. Bu yılki eğitim marka satışı üzerine yapılacak.

GELİŞİM KULÜBÜ

İş Bankası'nın kredi kartı Maximum Card için geçtiğimiz haziran ayında Maximum Gelişim Kulübü kuruldu. Ardından Mağaza Yöneticileri Sertifika Programı başlatıldı. Eğitim alan mağaza zincirleri arasında Vestel, Tepe Home, Yargıcı, Mudo, İGS gibi markalardan mağaza yöneticileri var. İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Mete Uğurlu, eğitimle Maximum üye işyerlerindeki mağaza yöneticilerini bu programa dahil etmeyi ve çalışanlarının mesleki kariyerlerine ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedeflediklerini kaydediyor.

Programın içeriği satışları artırmak ve görsel mağazacılık olarak belirlenmiş. İlk bölümü tamamlanan programın ikinci bölümü eylülde başlayacak. Eğitimin içeriğinin oluşturulması konusunda Soysal Eğitim ve Danışmanlık şirketiyle çalışıyorlar. Sertifika programlarına katılan mağaza yöneticileri Maximum Gelişim Kulübü'nün üyesi oluyor. Maximum diğer kartlardan farklı olarak iş ortaklarına sosyal aktiviteler de düzenleyecek. Kulübe üye olanlar İş Sanat'taki konser ve aktivitelere katılma şansı elde edecek.


Perakendeciler çok memnun


YKM Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürü Murat Bostancı, şirketlerinin farklı birimlerinden yöneticilerin Bonus Akademi'nin konferans ve eğitimlerine katıldığını söylüyor. Kendisi ise yurtdışı eğitim programına katılacak. Bostancı, perakende sektöründe artık birçok kuruluşun finansal değil pazarlama ve iş stratejilerini geliştirmesi gerektiğini belirtiyor. Bu noktada perakende sektörüne yönelik düzenlenen eğitim programları, seminerler ve konferanslarla farklı stratejiler kazandıklarını ve vizyonlarını geliştirdiklerini düşünüyor. Özellikle 'müşteri sadakati', 'tüketici davranışları' ve 'marka konumlandırması' konularında eğitimlerden faydalanmışlar. Bostancı, alışveriş-kredi kartlarının eğitim programlarıyla iş ortaklarına farklı pazarlama platformlarını en etkin biçimde kullanma yollarını açtığını dile getiriyor.


Worldcard Yapı Kredi Bankası bünyesindeki Worldcard sektörde birinci durumda. 38 bin üye işyeri var. Yıllık işlem hacmi dört milyon dolar. Şu ana kadar 11 bin perakendeciye eğitim verildi. Geçen yıl satış danışmanlarına yönelik satış artırma teknikleriyle ilgili eğitim düzenlendi. Bu yıl 25 Ağustos'ta 'Marka Satışı' konusunda eğitim programına başlandı. Eğitim İstanbul'un ardından, Ankara ve İzmir'de de verilecek.

Bonus Card Perakendecilere eğitim vermek için Bonus Akademi'yi kurdu. Pazarda ikinci durumda. 30 bin üye işyerine sahip. Eğitimler geçen yıl pazarlama gurusu Jack Trout'un konuşmacı olarak katıldığı konferansla başladı. Bu konferansı mağaza tasarımının satış üzerindeki etkisini gösteren Conran Design konferansı takip etti. Bu yıl üye mağazalardan seçilecek 10 kişi yurtdışına staja gönderilecek. İş ortakları 11 Eylül'de marka ve pazarlama uzmanı Martin Lindstrom'un katılacağı Brandmanagement ve Brandchild Konferans & Workshop'una katılacak.

Maximum Card İş Bankası'nın kredi kartı olan Maximum Card sektörde üçüncü sırada. 25 bin üye işyerine sahip. Banka Maximum Gelişim Kulübü'nü haziran ayında kurdu. İlk verdiği eğitim Mağaza Yöneticileri Sertifika Programı oldu. Programın içeriği satışları artırmak ve görsel mağazacılık olarak belirlendi. İlk bölümü tamamlanan programın ikinci bölümü eylülde başlayacak. Sertifika programlarına katılan mağaza yöneticileri Maximum Gelişim Kulübü'nün üyesi oluyor. Kulübe üye olanlar İş Sanat'taki konser ve aktivitelere katılma şansı elde edecek.



Yurtdışında eğitim


Garanti Bankası'nın kredi kartı olan Bonus Card, bu yıl üye mağazalardan seçilecek 10 kişiyi yurtdışına staja gönderme uygulamasını başlatarak perakendeci eğitimine yeni bir boyut kazandırdı. International House ve Cambridge işbirliğiyle belirlenen 10 kişi dört haftalık eğitim ve staj programına gönderilecek. Alanlarına uygun mağazalarda staj yapacaklar.

Banka, kredi kartı iş ortaklarına verdiği eğitimler için geçen yıl ekim ayında Bonus Akademi'yi kurdu. Üye işyerlerinde çeşitli kademelerde çalışanlara yönelik eğitim ve konferanslar düzenliyorlar. Bonus Akademi ilk eğitimine pazarlama gurusu Jack Trout'ın verdiği konferansla başladı. Bu konferansı mağaza tasarımının satış üzerindeki etkisini gösteren Conran Design konferansı takip etti. Bonus Card da satış danışmanları ve mağaza yöneticileri için farklı eğitimler düzenliyor.

Garanti Ödeme Sistemleri İletişim Müdürü Aslı Germen, 600 markayla çalıştıklarını ve şu ana kadar 300 markanın eğitimden geçtiğini belirtiyor.

Düzenledikleri konferans ve eğitimlerin mağazacılıkla ilgili olduğunu ve etkin pazarlama tekniklerini anlattığını söylüyor. Üye işyerlerindeki her kademedeki perakendeciyi yetiştirmeyi hedefliyorlar. Bu yıl eğitim ve konferansları İzmir ve Ankara'ya taşıyacaklar.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!