Arzu ÇETİK/İZMİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2006 13:00
Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İhracatçı Birlikleri'nin yürüttüğü Turquality destek programına, Ege Bölgesi'den 3 marka alındı. Ege'den tekstil ve hazır giyim sektöründe Sun Holding'in markası Jimmy Key, Yaşar Holding'in markası Pınar, Zorlu Holding'in amiral gemisi Vestel destek programına girdi.
Firmalara finansal desteğin yanında, eğitim ve stratejik danışmanlığın da verildiği destek programına Jimmy Key, Vestel ve Pınar'ın girmesiyle firma sayısı 33'e çıktı. Ege Bölgesi'nden üç firmanın programa alınmasıyla ilgili Ege İhracatçı Birlikleri'nde (EİB) basın toplantısı düzenlendi.
EİB Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, bu firmaların istihdam ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine önemli
döviz girdisi sağladıklarını belirterek, “Ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları güçlü markalar yaratmaya zorluyor. Girişimcilere destek olunduğu sürece Türkiye'nin de uluslararası markaları artacak. Bu da Turquality projesinin önemini ortaya çıkarıyor” dedi. Türkmenoğlu, Turquality'i dünyanın ilk ve tek marka geliştirme programı olarak gösterdi. Türkmenoğlu, “Turquality kullanımında iki amaç ön plana çıkıyor.
TURQUALITY BÜYÜYOR |
Turquality Destek Programı, ‘10 yılda 10 dünya markası yaratma’ vizyonuyla oluşturulan ve bu kapsamda hazır giyimi pilot sektör olarak belirleyen dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı. Destek programında kalma süresi 4 yıldan 5 yıla çıkarıldı. Destek programı kapsamında markalaşma potansiyeline sahip tüm sektörlere yatırım yapılacak. Bugüne kadar, toplam 15 firma ile 3 tasarımcıya destek veren Turquality yaklaşık 10 milyon dolar tutarında finansman sağladı. Geçen dönemde firmanın yurtdışında markalaşmak için yaptıkları 1 milyon dolara kadar olan harcamaların yüzde 50'sini karşılayan Turquality, bundan böyle üst limit olmaksızın firmanın yaptığı harcama tutarının yüzde 50'sini ödeyecek. |
Birisi, yurtdışı pazarlarda olumlu Türk malı imajı oluşturulması çalışmaları ile birlikte markalaşma potansiyeli bulunan ve farklı sektörlerde üretilen ürünlerimizin yurtdışı hedef pazarlarda tanıtım ve tutundurulması için bir dizi faaliyetin gerçekleştirilmesi. Diğeri ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarının üretiminden pazarlamasına, satışından satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayan bir akreditasyon sistemi haline getirilebilmesidir” diye konuştu.
SAVAŞ BUNDAN SONRA BAŞLIYORJimmy Key Yönetim Kurulu Başkanı Günseli Ünlütürk, bir aile şirketi olarak Sun Holding'in 1987'de kurulduğunu, Jimmy Key'in tohumlarının 1998'de atıldığını söyledi. Jimmy Key'in çoğunlukla yurtiçinde satıldığına işaret eden Ünlütürk, hedef pazarlarının Türkiye'nin yakın coğrafyasından seçeceklerini kaydetti. Turquality destek programında 33 firma yer aldığına işaret eden Ünlütürk, “10 firma Ege'den olmalıydı. Sun Tekstil olarak teşvik desteğiyle mağaza sayımızı arttıracağız. Yolun başındayız. Savaşımız bundan sonra başlıyor” dedi. Ünlütürk, Sun Holding'in 2006 sonu itibariyle 112 milyon dolar satış rakamına ulaştığını, bunun 60 milyon dolarını ihracatın oluşturduğunu, Jimmy Key markalı satışlarının ise 7 milyon dolar olduğunu kaydetti.
TURQUALITY MARKALAR İÇİN FIRSATYER ALAN FİRMALAR |
Turquality destek programındaki firmalar şöyle: ‘Alix Avien, Atasay, Bgn, Bossa, Colin's, Cross Jeanswear Company, Damat-Tween, Derri, Desa, Duru, Eca, Efes, Eti, Gilan İstanbul, Goldaş, Hamam, Hidromek, İpekyol, Jimmy Key, Koton, LTB, Network, Ozti, Pınar, Ramsey, Sarar, Serel, Şölen, Taç, Temsa, Vesbo, Vestel ve Zen” |
Yaşar Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı Ali Sözen, 25 milyon dolar ciroya sahip Pınar'ın Kuzey Afrika ve Amerika'ya ihracat yaptığını, Dubai ve Almanya'da merkez ofisi bulunduğunu kaydetti. Sözen, “Markamızı uluslararası anlamda bilinir kılmak, ürün portföyümüzü genişletmek istiyoruz. Turquality bunun için çok önemli bir destek projesi. Kendi markamızı geliştirme adına bu fırsatı değerlendirmek istiyoruz” dedi.
TURQUALİYT İMAJI DÜNYADA GÜÇLÜNECEKVestel Genel Müdür Yardımcısı Akın Birsen de, şirketin 1984 yılında Manisa'da kurulduğunu hatırlatarak, elektrikli ürünlerde Avrupa'nın ilk üç firması arasında yer aldıklarını, beyaz eşyada da Avrupa'da yüzde 3 pazar payına yaklaştıklarına dikkat çekti. Vestel'in 2006 yılını 2.2 milyar
euro üzerinde ihracatla kapatmayı hedeflediğini belirten Birsen, Rusya'da kurdukları fabrika ile Vestel'in tanınırlığını arttırdıklarını ifade etti. Turquality'inin büyük önem taşadığını ifade eden Birsen, “Bizim markalarımıza sağlayacağı katkının yanında, Turquality imajını dünyada önemli bir yere getireceğiz” şeklinde konuştu.