Güncelleme Tarihi:
İşte Graphx'in Efsina marka hamile tuzu reklamıyla aldığı Kıpkırmızı Bölge ödülü hakkındaki açıklamaları:
İşin hikayesi:
Efsina markası ile yaklaşık 1 yıldır, ağırlıklı dijital içerik tasarımı üzerine çalışıyoruz.
“Folik Asitli Tuz” üretiminin hemen ardından, ürünle ilgili İstanbul ofisimiz tasarım desteği istedi. İlan, afiş vb. görsellerde, ürünü tutarlı ve tek bir algı oluşturacak biçimde tanıtmamız ve ürünün “Hamilelik sürecinde bebek ve anne lehine savunma mekanizmasına yardımı” özelliğine odaklanmamız istendi.
Bebek öncülünden yola çıkarak çalışmaya başladık. İlk fikir; her şey yolunda işareti yapan bir cenin biçimindeydi. Bir ceninin elleri düşünüldüğünde, zayıf kalacak bu vücut dili durumu, hemen elense de, güçlü bir anlatıma ilham vermesi açısından işe yaradı. Tasarım ekibinin biraz -grafik mizah- kökenli olması, cenin postürünün, kusursuz gard almış bir boksör fizyonomisine sahip olması ve bu durumun en çıplak haliyle, bir insanın en sade savunma biçimini yansıtması zihnimizdeki bütün engelleri bir çırpıda yıkıverdi. İlan bir sabah 04:00 sularında son haline geldi.
Müşterinin tepkisi:
Söz konusu tasarımı, Graphx tarihinde, hiç revizyonsuz “Tamam işte bu!” gibi müşteri nidalarıyla geri dönen işler hanesine yazmak mümkün. Ama İstanbul ofisiyle birbirimizi yediğimiz yazışmalar, uzun “WhatsApp” satırlarında hala duruyor.
Neden ödüllük oldu:
Çalışmanın ödüllük bulunmasını, ajansta çok kullandığımız bir terimle “yakışıklı” bir iş olmasına bağlıyoruz. Yakışıklılık bizce bir ‘güzel’ olma meselesi değil, bir uyum meselesi; Ceninin, ona atfettiğimiz duruma uyumu, boks eldivenlerinin genele uyumu, saldırmayan ama savunan duruşun, kısaca gösterinin ana hikayeye uyumu... Çok basit, çok sade ve şık bir grafik işçilik olması da etken olabilir. Bir de sebebini bilmiyorum ama meslek hayatımız boyunca en çok bu sene, bu onuru yaşamayı çok istedik. Bunu da sebeplerden birisi olarak ekleyebiliriz.
Reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımımız üzerine:
Reklam yaratıcılığı yarışmalarına elbette heyecanla yaklaşıyoruz. Ödül almak muhteşem bir duygu, çok tatminkar bir onay. Ama bu tatmin ve heyecan, asla ve asla motivasyonumuzu etkilemedi. Hiç bir markamızı ya da ürünü bu anlamda ‘bize fırsat yaratır mı?’ biçiminde değerlendirmedik. Ayrıca ajans çöplüğünün, geri dönmüş, ödüle layık onlarca işle dolu olduğunu söyleyebilirim.
Sıralamada birinciliğimize gelince; bölgede daima çok iyi bir yerde, sayılan ve sevilen bir ajans olduk. Bu yıl rakamlar bizi birinciliğe taşıdı, pek güzel! Ama ne öncesinde ne de sonrasında, buradan çok uzakta değiliz.
Sektöre katkısı üzerine:
Yarışmadan sonra bir meslektaşım arayarak, yarışmalara daha aktif katılacağını, başarımızın onlara örnek olduğunu ve motive olduklarını belirtti. Müşterileri için güzel bir yıl olacak, bence çok iyi. İşlerinizin, sizinle aynı kaygılar içinde değerlendirilmesi çok yararlı ve eğitici bir durum. Objektif ve çoklu bir süzgeçten geçmek de aynı derece faydalı. Günlük iş yaşamında, sizin egonuz, müşterinin de acelesi varken soluklanıp bakamayacağınız zihinsel bir emek, incelikle değerlendiriliyor ve bir geri bildirim veriliyor...
Buna ek olarak ödül, bu coğrafyanın bizde yarattığı bir hastalığa ilaç gibi geliyor; takdir edememe hastalığı...
Yıl boyu ve sıklıkla, insanları şaşırtan, beklemedikleri kalitede üretimler yapıyoruz. Her nasılsa, takdir ederlerse ajans döviz kuru gibi değişecek sanıyorlar ve ketum durmak için acınası bir çaba harcanıyor. Ödül, bu kasılmış bedenlere benzersiz bir deva! Bize göre bu harika başarıyı kazandığımız günün bir öncesinden hiç bir farkımız yok. Çünkü biz bütün işlerimizi önce kendimiz için yapıyoruz ve yeminle çok zor beğenen insanlarız.
Efsina Tuz'un Genel Müdürü Özgür Özdemir, marka ve reklamlarla ilgili soruları yanıtladı:
Reklamlarınızda yaratıcılık nasıl bir yer tutuyor, rol oynuyor, ne kadar önemli?
Doğal, sağlıklı ve gurme ürünleri Türkiye’de ilk defa tek çatı altında Efsina markası ile Ağustos 2014 tarihinde tüketici ile buluşturduk.
Efsina’nın piyasaya sürülmeden önce ki Ar-Ge süreci yaklaşık bir yıllık araştırma sürecini kapsıyor. Tüketici beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve ambalaj çeşitliliğini belirleyerek yola çıktık. Ürünlerin raflarda yer bulmaya başlaması ile birlikte PR ve Dijital Medya Ajansıyla işbirliği sağladık. Önceliğimiz tuza bakış açısını değiştirerek tüketiciyi bilinçlendirmek ve tuzunda hayatımızda en önemli minerallerden birisi olduğunu anlatmak oldu. Tuzların kaynaklarına bağlı olarak farklılık gösterdiğini, özelliklerini, kullanım alanları ve miktarlarını, sağlığa etkilerini bütün iletişim çalışmalarımızda yaratıcı ve farklı bir yaklaşımla sunmaya çalıştık.
Efsina, Sosyal Medyayı aktif kullanan ilk tuz markası oldu. Başladığımız günden itibaren yaratıcı çalışmalar, bilgi paylaşımları, kısa film ve röportajlar, yarışmalar ile tüketiciyle buluştu. Ve zaman içerisinde yapmış olduğumuz ortaya konulan yenilikçi ve çağdaş ambalajlar, yaratıcı ve farklı iletişim çalışmalarıyla Efsina kısa süre içerisinde aranan ve tercih edilen bir marka haline geldi.
Reklam yaratıcılığı ödülleri sektöre ne katıyor, ne kadar önemli, ajansınızın yaratıcılık ödülü kazanması ne kadar önemli?
Efsina olarak bu alanda öncülük yaptığımızı düşünüyoruz. Sektörü incelediğimizde tanıtım ve reklam alanında ciddi çalışmalar maalesef ki yapılmıyor.
Almış olduğumuz ödüllerin öncelikle firmamıza ve sonrasında sektöre değer kattığını düşünüyoruz. İş birliği içerisinde olduğumuz firmaların bizden görüş ve öneri almalarını yapmış olduğumuz çalışmalara, sektöre katmış olduğumuz değere ve almış olduğumuz ödüllere bağlı olduğunu düşünüyoruz.
Biz üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirirken bağlı olduğumuz ajansların da önemli katkılarıyla bu başarıları elde ediyoruz. Tüketiciye en çarpıcı ve etkili şekilde ulaşmasını sağlayan ajanslar en önemli köprü niteliğini taşımaktadır. Bizde doğru bir ajansla işbirliği içerisinde olduğumuzu alınan ödüllerle birlikte bir kez daha anlamış olduk.