Efsanenin son temsilcisi 300C

Güncelleme Tarihi:

Efsanenin son temsilcisi 300C
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2008 21:49

Başarılı bir maziye sahip olan 300 serisinin son üyesiyse 300C adıyla markasını temsil ediyor. Arkadan itişli Chrysler 300C’de, uzun motor kaputu ve ön çamurluklar, kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, köşelere itilmiş olan lastikler etkileyici bir görünüm sağlıyor.

1998 yılında Detroit Fuarı’nda sergilenen V10 motorlu Chrysler Chronos konsept modelinden esinlenerek tasarlanan uzun ön ızgara cesur görünümüyle Chrysler’in yeni yüzünü temsil ediyor. Krom dikiz aynaları ve kapı kolları tasarımlarıyla dikkat çekerken; aerodinamik etkinliği sağlamak için rüzgar tünelinde şekillendirilen aynalar, göze batmayan bir görünüm sergiliyor. Otomobilin gövdesi, ön çamurluğa kadar uzanan çekici gövde rengi ve parlak bir kaplamayla tamamlanıyor. 18 inç tekerlekler üzerinde bulunan geniş lastikler, krom kaplı çift egzoz borusu aracın sahip olduğu güç ve performans hakkında ipuçları veriyor.Otomobilin içinde kullanılan malzemeler, el işçiliği duygusu yaratarak iç kabine üst düzey havası veriyor. Direksiyon simidinde, vites topuzunda ve kapıların iç tarafında bulunan tutacaklarda kullanılan kaplumbağa kabuğu kaplama, krom kapı kolları ve 1989 Chrysler Chronos konseptinden esinlenilen süslemeler, otomobilin zengin ve şık görünmesini sağlıyor.3.0 litre dizel ve 8 silindirli HEMI benzinli motor seçeneklerine sahip olan 300C, iki motor seçeneğinde de ekonomi ile performansı birarada sunmayı başarıyor. 3.0 litre hacmindeki 6 silindirli dizel motor, 218 beygir güç 510 Nm tork üretiyor. Bu sayede 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede tamamlayan araç maksimum 227 km/s hıza ulaşabiliyor. Dizel motorun 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise 8.1 litre. Ürettiği gücü 5 ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklere ileten 300C, sportif şasisi sayesinde de oldukça başarılı yol tutuş özellikleri sergiliyor. Başarılı altyapısının daha fazla gücü kaldırabilecek yapıda olması sebebiyle Chrysler mühendisleri 300 C’nin SRT adında sportif versiyonunu da geliştirdiler. 6.1 litre hacmindeki 8 silindirli HEMI motor istenildiğinde 4 silindirli olarak da çalışıyor. Chrysler Group tarafından geliştirilen Değişken Güçlü Sistem (MDS), V8 güce ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakarak yakıt tüketimini azaltıyor. Motorun bu özelliği performans, güç ve yakıt tüketiminde ekonomi sağlıyor. HEMI V8 modelinde bulunan MDS yakıt tüketiminde yüzde 10 ile 20 arasında ekonomi sağlıyor. Bu motor 431 beygir güç ve 570 Nm tork üretiyor. 300C SRT 0’dan 100 km/s hıza 5 saniyede ulaşırken maksimum 265 km/s sürate ulaşabiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!