Effie’de yarışın, reklamda etkinliğiniz nasıl anlayın

Güncelleme Tarihi:

Effie’de yarışın, reklamda etkinliğiniz nasıl anlayın
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2007 00:00

Bu yıl ikincisi yapılan Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’na son başvuru tarihi 2 Şubat olarak belirlendi. Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin düzenlediği yarışmanın Jüri Başkanı Saffet Karpat, bu yıl başvuruların 100’ü geçmesini beklediklerini kaydetti. Sonuçlar ise 8 Mart’ta açıklanacak.

REKLAMCILAR Derneği (RD) ve Reklamverenler Derneği’nin (RV), düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın ikincisine katılım için geri sayım başladı. Ticari etkinliği yüksek olan, sonuç getiren reklam kampanyalarını seçerek ödüllendirecek olan yarışmaya, son katılma tarihi 2 Şubat olarak belirlendi. 17 kategoride yapılacak yarışmaya, 1 Eylül 2004-31 Ekim 2006 dönemi içinde yayınlanmış ulusal kampanyalarla katılım oluyor. Katılan kampanyaların, TV, basın, radyo, açıkhava, sinema, elektronik, medya mecralarında en az birinde yayınlanmış olması gerekiyor. Kampanyalar, doğrudan pazarlama, satış promosyonu, satış noktası etkinlikleri, halkla ilişkiler gibi diğer iletişim çözümlerini de içerebiliyor.

SONUÇ ODAKLI: Effie Ödülleri Jüri Başkanı Saffet Karpat, ilkinde yarışmaya 90’ın üzerinde başvuru olduğunu belirterek, bu yıl başvuruların 100’ü geçmesini beklediklerini kaydetti. Karpat, 2 Şubat’ta son başvurunun olacağı yarışmanın sonuçlarının 8 Mart’ta açıklanacağını bildirerek, "Effie’nin diğer reklam yarışmalarından farkı sonuç odaklı olması. Amerika Pazarlama Birliği tarafından 36 yıldır ABD’de düzenleniyor. Dünyadaki en prestijli yarışmalardan biri. Birçok konuda referans haline geldi. Yarışma sonrasında bastırılacak kitaplarla da, Türkiye’nin pazarlama tarihi oluşacak" dedi. Türkiye’de reklam pazarının 1.5-2 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu aktaran Karpat, sektörün yılda yüzde 20-30 büyüdüğünü, reklama yapılan yatırımın arttığını dile getirdi.

ETKİNLİK ÖLÇÜLÜYOR: Effie’ye katılım için bir sınırlama olmadığını, her şirket ve ajansın başvurabileceğini dile getiren Karpat, Effie ödüllerine şirket ve ajansların beraber başvurarak, dosyaları birlikte hazırladıklarını, ödülü de hem şirket, hem de ajansın kazandığını vurguladı. Effie ödüllerinde, etkinliğin netleştirilmesinin önemli olduğunu kaydeden Karpat, Effie’nin İngilizce effectiveness (verimlilik) kelimesinden geldiğini belirtti. "Effie’nin temel amacı iletişim kampanyalarının etkinliğini artırmak" diyen Karpat, şu bilgileri verdi: "Reklamlarda hoşluk, güzellik ve yaratıcılık yerine etkililiği ölçüyor. Zaten dünyada Cannes’da dahil yaratıcılığı ölçen bir sürü yarışma var. Projenin ne kadar etkin ve etkili olduğuna bakılıyor. Diğer ödüllerden en büyük farkı somut sonuçları göstermesi."

Değerlendirmede rekabetçi ortam da dikkate alınacak

JÜRİ Başkanı Saffet Karpat, jürinin markaları, ticari performansı pekiştiren vakaları, iletişim çözümlerini seçerken, raporun anlaşılır olması, kategori ve pazar koşullarının zorluğu, çözümün yenilikçiliği, kampanyayla anlaşılır olması, kategori ve pazar koşullarının zorluğu gibi kriterleri esas alacağını aktardı. Değerlendirme sırasında, pazardaki rekabetçi ortamın zorluğu, hedef kitle, strateji ve sonuçların rekabetçi ortamla bağlantısı, medya stratejisinin hedefleri karşılamada ne kadar yenilikçi olduğu dikkate alınıyor.

Ayşe Sözeri Cemal de jüride

PROCTER&Gamble (P&G) Genel Müdürü Saffet Karpat’ın başkanlığını yaptığı Effie ödülleri jürisinde, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal de yer alıyor. Jüri, Reklamcılar Derneği üyesi 4 reklamcı, Reklamverenler Derneği üyesi 4 reklamveren, 2 pazar araştırmacı, 3 medya temsilcisi, iletişim veya işletme fakültelerinden 2 öğretim görevlisi, 2 halkla ilişkiler uzmanı olmak üzere 17 kişiden oluşur. 17 kategoride düzenlenecek Effie’de, şu kategoriler yer alıyor: "Temel Gıda Maddeleri, Diğer Gıda Maddeleri, İçecek, Finans, Dayanıklı Eşyalar, Temizlik Ürünleri, Kozmetik/Kişisel Bakım, Emlak/Yapı/Dekorasyon, Moda/Tekstil/Ayakkabı/Aksesuvar, Otomotiv, Otomotiv Ürünleri, Medya/Yayın, Bilgi Teknolojisi/Büro Gereçleri, Ulaşım/Turizm/Otelcilik/Seyahat ve Eğlence, Mağazacılık, Sosyal Reklamlar, Diğerleri."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!