Güncelleme Tarihi:
Ritmix'in pazara sunulması nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Efes Türkiye Bira Grubu Genel Direktörü Serdar Bölükbaşı, Ritmix'in Efes adında piyasaya çıkmadığını, Efes ailesinin bir parçası olmadığını belirterek, “biz bu ürünü çıkartırken, yeni bir kategori yaratmayı hedefledik. Bu nedenle pazar payı hedefimiz de yüzde 100” dedi.
Bölükbaşı, Ritmix'in alkolsüz bira, enerji içeceği olmadığını, meyve aromalı malt bazlı bir içecek olduğunu belirtti. İlk başta iki aromalı piyasaya sunulan bu ürünün ileride çeşitleneceğini ifade eden Bölükbaşı, “Efes'in piyasaya çıkardığı her ürün 15 milyon şişenin altında satmadı. Ritmix'de de minimum kendimize koyacağımız hedef bu” dedi.
Efes Yeni Ürünler Pazarlama Müdürü Hilal Merter de, Ritmix'in 2 yıllık AR-GE çalışmaları sonunda yaratıldığına söyledi.
Merter, “Hedefimiz tüketici odaklı ürün yapmaktı. 2 bine yakın tüketici ile görüştük, onların fikirlerine göre ürünü geliştirdik. Ritmix ismini de 100'den fazla isim arasından seçtik” dedi.
Aromalı bir malt içeceği olan Ritmix'in kendi başına kategori yaratmak üzere sahaya çıktığını ifade eden Merter, “Açık mısın?” sloganı ile farklılığı ve yeniliği vurgulayan Ritmix'in gündüz ve gece içeceği özellliğini taşıdığını belirtti.
HEDEF KİTLESİ 18-24 YAŞ GRUBU
Hedef kitlesinin 18-24 yaş grubu, özellikle üniversiteliler olduğunu belirten Merter, Ritmix'in ambalajının da İngiltere'de üretildiğini kaydetti.
Soruları da yanıtlayan Merter, Efes'in çokuluslu bir şirket haline geldiğine dikkat çekerek, Ritmix için de gelecekte ihracat yolu açılacağını söyledi.
Yeni ürün için ne kadarlık yatırım yapıldığının sorulması üzerine Merter, ürünün Trakya Lüleburgaz tesislerinde üretildiğini, marka için yapılan tüm harcamaların 4 milyon dolar olduğunu bildirdi. Merter, “bizden her zaman yeni süprizler bekleyin, bu pazarda yeni ürünler de olabilir” dedi.
Verilen bilgiye göre, doğal hammaddelerden, boya kulanılmadan ve B vitamini açısından zengin malttan üretilen, alkolsüz, gazlımeyve aromalı Ritmix, 12 ay raf ömrüne sahip bulunuyor. Uzun boyunlu cam şişe ambalajı ile dikkati çeken içecek, limon ve ananas aromalı olmak üzere 1 milyon liradan satışa çıktı.