Efes, Gürcü Lomisi’yi de aldı girdiği ülke sayısı 7’ye çıktı

Güncelleme Tarihi:

Efes, Gürcü Lomisi’yi de aldı girdiği ülke sayısı 7’ye çıktı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2008 00:00

Anadolu Efes’in bağlı ortaklığı Efes Breweries International, Gürcistan bira pazarının yüzde 42’sine sahip Lomisi’nin tamamını satın aldı.

Efes, böylece başta Rusya olmak üzere bölgede 7 ülkeye yayılıp, fabrika sayısını 10’a çıkardı. Efes’in 40 milyar litreyi aşan satışlarının yüzde 70’i yurtdışında gerçekleşir hale geldi.

ANADOLU Efes’in Hollanda’da kurulu şirketi Efes Breweries International (EBI), Gürcü bira şirketi Lomisi’nin tamamını satın aldı. Rusya, Kazakistan, Moldova, Romanya, Sırbistan ve Ukrayna’da bulunan toplam 9 bira fabrikasında, bira üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini sürdüren Efes Breweries International, Gürcistan’ı da bu ülkeler arasına katarak aynı coğrafyadaki pazarını genişletti. Lomisi için kaç para ödendiği açıklanmezken, rakamın çift haneli olduğu öğrenildi.

SATIŞIN YÜZDE 70’İ DIŞARIDA: Efes Bira Grubu’nun Rusya başta olmak üzere bölgede attığı adımlar, yıllık 40 milyar litreyi aşan satışlarının yüzde 70’ini Türkiye dışında gerçekleştirir hale getirdi. Efes Bira Grubu’nun üretim kapasitesi de yıllık 66 milyar litrenin üzerine çıktı.

PAZAR LİDERİ: Anadolu Efes’ten borsaya gönderilen açıklamada, şirketin yüzde 70.2 oranında sahibi bulunduğu, merkezi Hollanda’da olan, Londra Borsası’na kote, bağlı ortaklığı EBI’nin, Gürcistan’da faaliyet gösteren Lomisi Limited’in yüzde 100’ünü almak için hisse satın alım anlaşması imzaladığını bildirdi. Açıklamada, Gürcistan bira pazarının lideri konumunda olan Lomisi’nin, 2006 yılında hacim bazında yüzde 35 olan pazar payını 2007 yılı sonunda yüzde 42’ye yükselttiği kaydedildi.

5 YILDA YÜZDE 16 BÜYÜDÜ: Şirketten konuyla ilgili yapılan bir diğer açıklamada da, Alkhagori ve Natakhantari kentlerinde bulunan iki fabrikasında yaklaşık 0.55 milyon hektolitre yıllık toplam bira üretim kapasitesine sahip Lomisi’nin Gürcistan’da bira operasyonlarına ek olarak alkolsüz içecek faaliyeti de yürüttüğü belirtildi. Şirket, bira markalarından Natahktari’yi üst popüler segmentte, Lomisi’yi alt popüler segmentte konumlandırırken; diğer bira markaları Kubicek ve 3D ise premium segmentte yer alıyor. Nüfusun, geçtiğimiz yıl itibariyle yaklaşık 4.7 milyon olduğu Gürcistan’da, bira pazarı, 2002-2007 yılları arasında yıllık bileşik bazda yüzde 16’lık bir büyüme kaydetti. Hálá 19 litre seviyesinde olan kişi başı bira tüketimi ileriye dönük önemli bir gelişme potansiyeline sahip.

BÖLGEDE GÜÇLENECEK: Stratejik açıdan önem taşıyan bu satın alma ile dinamik ve hızlı büyüyen Gürcistan bira pazarında faaliyet göstermeye başlamaktan çok memnun olduklarını belirten Efes Bira Grubu Başkanı Alejandro Jimenez, "Aynı coğrafya içerisinde faaliyet gösterdiğimiz diğer pazarlarda kazandığımız geniş tecrübemizi Gürcistan pazarında da kullanarak, hedef bölgelerimizdeki varlığımızı yaygınlaştırıp güçlendireceğimize inanıyoruz" dedi. Jimenez, bu satın almanın EBI’nin değer ve kárlılığını artırması bakımından önemine dikkat çekti.

Efes bayrağını bir ülkeye daha diktik

ANADOLU Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, eski Sovyetler Birliği olarak anılan coğrafyada bira konusunda oldukça etkin bir şirket olduklarını hatırlatırken, buralarda büyümeye devam edeceklerini söyledi. Gürcistan’taki satın alma için "Bir ülkeye daha Efes bayrağını diktik" diyen Özilhan, büyüyen bir pazara sahip olan bu ülkede, hem Efes’in tecrüsesi hem de yeni yatırımlarla büyümeyi sürdüreceklerini kaydetti. Bu arada Hollandalı Heineken ile Özbekistan’a yatırım yapacaklarını hatırlatan Özilhan, "Bu ortaklıkta Efes’in payı yüzde 60, Heineken’in yüzde 40 olacak. Çünkü o bölgede biz daha etkiniz, büyümeye de devam edeceğiz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!