Efes dünyada artık yeni yüzüyle yarışacak

Güncelleme Tarihi:

Efes dünyada artık yeni yüzüyle yarışacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2002 01:52

Türkiye'nin en çok satan birası Efes Pilsen, 33 yaşında imaj yeniledi. Efes İçecek Grubu'nun Başkanı Muhtar Kent, 7 ülkede 9 bira ve 4 malt fabrikasına sahip olan Efes Pilsen'in uluslararası bira devleriyle dünyanın her yerinde rahatlıkla rekabet edebildiğini söyledi.

Anadolu Grubu bünyesindeki Efes İçecek Grubu'nun Başkanı Muhtar Kent, 7 ülkede, 9 bira ve 4 malt fabrikasına sahip olan Efes Pilsen'in uluslararası bira devleriyle dünyanın her yerinde rahatlıkla rekabet edebildiğini söyledi. Efes Pilsen'in yeni ambalaj ve logosunun tanıtımı nedeniyle önceki akşam düzenlenen toplantıda konuşan Muhtar Kent, Efes Pilsen'in bugün 40 ülkede içildiğini ve uluslararası üreticilerle sadece tadıyla değil, görünümüyle de rekabet ettiğini söyledi. Muhtar Kent, 33 yıldır Türk bira sektörünün değişmez lideri olan Efes Pilsen'in ambalajının ve görünümünün, değişen pazar ve tüketicilerin beklentileri doğrultusunda 1.5 yıl süren çalışma sonucu yenilendiğini söyledi.

Efes Pilsen birasının yeni amblemi, marka danışmanlığı ve dizaynı konusunda dünyada söz sahibi firmalar arasında yer alan Landor tarafından tasarlandı. Yeni Efes Pilsen etiketinde ana renk olan mavi daha da vurgulanırken, amblem içindeki ‘‘Efes’’ yazısı, ‘‘Pilsen’’e oranla büyütülerek, ön plana çıkarıldı. Ambalajın üzerindeki altın sarısı çizgiler korunurken, amblem ve başakların çizgileri yuşuşatıldı, sadeleştirildi ve amblemin ortasındaki degrade ile ambalaja daha dinamik bir görüntü verildi.

PAZAR PAYI YÜZDE 77

Efes Türkiye Bira Grubu, Efes Pilsen, Efes Light, Efes Dark, Efes Extra, Marmara 34 ve Miller Genuine Draft markalarıyla Türkiye bira pazarında yüzde 77'lik paya sahip.

Rus bira pazarında yatırımlarını sürdüren Efes İçecek Grubu'nun ürettiği Efes Pilsen, kendi segmentinte Rusya'da lider marka. Özellikle Rus gençleri komünizmi hatırlatan geleneksel sert Rus votkası yerine, daha hafif olan birayı tercih ediyor.

Efes'in Rusya için yarattığı yerel bira markası Stary Melnik (İhtiyar Değirmenci) ise kendi segmentinde birinci, tüm markalar içinde dördüncü bira markası. Efes İçecek Grubu, Rusya'daki Stary Melnik yerel markasının dışında Ukrayna'da Chernamor (Karadeniz), Kazakistan'da Karagandinskoe, Romanya'da Caramian markalarıyla üretim yapıyor.

150 bin taşlı ‘Domino Şov’

Efes'in yeni yüzünün tanıtımı için dün akşam düzenlenen gecede ‘‘Efes Pilsen Domino Şov’’ ile Efes Pilsen'in 33 yıllık tarihi 150 bin domino taşının birbiri ardına düşmesiyle anlatıldı. Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen bu domino şovu için 150 bin domino taşı, 5 günde dizilebildi. Efes Pilsen Domino Şov, 1986 yılından bu yana domino sektöründe yer alan Hollandalı Robin Paul Weijer ve 26 kişilik ekibi tarafından Hilton Convention Center'da gerçekleştirildi. Weijer'in kurduğu Weijers Domino Production şirketi, domino savaşlarındaki en son dünya rekorunun da sahibi.

Sanatçılar Efes'e teşekkür etti

Efes Pilsen'in yeni yüzünün tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıya katılan sanatçılar ve bilimadamları da, 33 yıldır Türkiye'de spordan tiyatroya, bilimsel araştırmadan müzik festivallerine verdiği destek için Efes'e teşekkür ettiler. Efes Pilsen'in ‘‘Bira bu kapağın altında’’ sloganını ‘‘Tiyatroya destek bu kapağın altında’’ diye değiştiren Gencay Gürün, Serap Aksoy, Müşfik Kenter, Hadi Çaman, Mete Sezer'in de aralarında bulunduğu sanatçılar, tek tek kürsüde söz alarak tiyatroya ve insana desteğinden dolayı Efes'i işdünyasına örnek gösterdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!