‘Efeler’e 115 milyon lira yatırdı, ineğin ‘mo’suyla ‘ova’dan ‘Moova’yı yarattı

Güncelleme Tarihi:

‘Efeler’e 115 milyon lira yatırdı, ineğin ‘mo’suyla ‘ova’dan ‘Moova’yı yarattı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2011 00:00

Yaklaşık 6 yıl önce Efeler Çiftliği’ni kurarak hayvancılık alanına yatırım yapan Söktaş Grubu, şimdi de 35 milyon lira yatırımla süt ve peynir markası Moova’yı market raflarına taşıyor. 2 yıldır marka üzerinde çalıştıklarını dile getiren Moova CEO’su Olcay Sunucu, “Mo’su ineklerin çıkardığı sesi, ova’sı ise Söke ovasını sembolize ediyor” dedi.

TÜRKİYE’de süt ve sütlü ürünler pazarının gelişmesiyle yeni markalar da market raflarına giriyor. Söktaş Grubu 6 yıl önce kurduğu Efeler Çiftliği’nin ardından şimdi de Moova markasıyla süt ve peynir ürünleri pazarına adım atıyor. 15 Eylül’de marketlerde yerini alacaklarını söyleyen Moova CEO’su Olcay Sunucu, “35 milyon liralık yatırım yaptık. Peynir alanında Avrupa’nın uzman isimlerini Türkiye’ye getirdik. Moova bir gıda markası. Mo’su ineklerin çıkardığı sesi, ova’sı ise Söke ovasını sembolize ediyor” dedi.

16 farklı Moova peyniri

Moova ile Türkiye’de gıda sektöründe yeni bir anlayış oluşturacaklarına inandıklarını belirten Olcay Sunucu, şöyle konuştu: “Süt ile birlikte 16 farklı çeşit Moova peyniri raflarda yerini alacak. Klasik peynir türlerinin yanı sıra edam, Gouda, Cheddar, Mozarella gibi premium ürünleri de üreteceğiz. Söke Ovası’nda bu anlamda uluslararası üretim hattı kurduk. Gouda ve Edam peynirleri için Hollanda’dan, Mozarella peyniri için İtalya’dan peynir uzmanları getirdik.”

Gıdaya toplam 115 milyon TL

10 yıl önce ilk hazırlık çalışmalarına başladıkları ve çiğ süt üretimiyle devam ettikleri gıda alanında toplam 115 milyon liralık yatırım yaptıklarını dile getiren Söktaş Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muharrem Kayhan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Aydın’da 2005 yılında Efeler Çiftliği’ni kurduk. 2008 yılında da Avustralya’dan ithal edilen hayvanlarla çiğ süt üretimine başladık. 1500 dönüm arazi üzerine kurulu Efeler Çiftliği’nde 2 bin 850’si sağmal olmak üzere 5 bin 440 baş hayvan bulunuyor. AB standartlarında günlük 70 ton çiğ süt üretiyoruz. Moova marka süt ve peynir ürünleri 15 Eylül’den itibaren raflarda yer alacak.”

50 ülkeye ihracat var

Söktaş’ın fabrikasında 1000’in üzerinde çalışanın bulunduğunu ve dünyada 50’yi aşkın ülkeye ihracat yaptığını anlatan Moova Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hilmi Kayhan, şu bilgileri verdi: “Hindistan’da da yatırıma geçen ve global vizyonunu genişleten bir kuruluş haline geldik. Efeler Çiftliğini oluşturduktan sonra ürettiğimiz sütü Türkiye’nin en büyük üreticilerine sattık. Artık kendi sütümüzü, kendi süt ve peynir ürünlerimiz için kullanacağız. Süt ve süt ürünleri sektöründe Moova markasıyla premium ürünlerle yer alacağız. Ailemiz 160 yıldır tarım ve hayvancılık yapıyor.”

Tarım ve hayvancılık genimizde var

SÜT ve peynir ürünleriyle ilgili yaptıkları yatırımın önemine değinen Söktaş Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muharrem Kayhan, şunları dile getirdi: “Tarım ve hayvancılık bizim genlerimizde var. Ailemiz bir asrı aşkın süredir aslında tarımın içinde. Yoksa sadece batıyı gözlemeye kalksak herhalde inşaat yapardık. Hem Moova’nın hem Söktaş’ın kendi vizyonu içinde yöreye karşı sadakati var. Böyle bir şeyi yapacaksak, kendi yöremizi geliştirmek önemli. Kendi genlerimizde olan özellik öne çıkacak ve yatırımı yapacaksak da bu gücü aldığımız yere yapacağız. Bizim başka bir sektörü, başka bir yeri düşünme diye bir lüksümüz olmadı.”

2015’te ilk iki marka arasına girme planı

MARKANIN önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini anlatan Moova CEO’su Olcay Sunucu, “2015 sonuna kadar yaptığımız bir plan var. Biz 2015 yılının sonuna geldiğimizde bulunduğumuz kategorilerde ilk iki markadan biri olmayı hedefliyoruz. İlk iki markadan biri olurken premium kategorisi oluşturma hedefiyle de yola çıktık. Bugün bu alanda bizimle bu standartlarda yapan başka bir rakip olduğunu düşünmüyoruz. Biz iki taneden biri olacağız, ama kategori de büyüyecek. Yanımızda kimin olacağını bilmiyoruz” diye konuştu.

Süt ve peynir pazarı 2 milyar doları buluyor

TÜRKİYE’de süt ve peynir kategorisi rekabetin çok yoğun olduğu kategori gibi görünse de rekabetin aslında fiyat odaklı alanda yoğun şekilde yaşandığına dikkati çeken Moova CEO’su Olcay Sunucu, şu bilgileri sıraladı:
Türkiye’de süt ve peynirde toplamda 2 milyar dolarlık pazara sahip.
Paketli süt tarafı 1.1 milyar dolar civarında büyüklüğe ulaşıyor.
Sütün yüzde 50’si paketli tüketimden oluşuyor.
Paketli sütte de 600 milyon dolarlık bir pazar bulunuyor.
Moova tesislerinde günde 80-85 ton çiğ süt işleyeceğiz.
Bunun yarısı süt, yarısı da peynir olacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!