Güncelleme Tarihi:
Eczacıbaşı Holding'ten yapılan yazılı açıklamada, 9 bin metrekare alan üzerine kurulan ve yıllık 20 bin ton üretim kapasitesine sahip olan fabrikada, Maratem endüstriyel temizlik ürünleri, Selin ve Egos markalı ürünler ile diğer kişisel bakım ürünlerinin iç ve dış pazara yönelik üretiminin yanı sıra fason üretim de gerçekleştirileceği bildirildi.
Açıklamada, Türkiye'nin ürün geliştirme ve Ar-Ge amaçlı en kapsamlı laboratuvar ve ekipmanlarına sahip olan fabrikanın aynı zamanda çevre dostu olduğu, üretimde güneş enerjisinden faydalanılan ve işlemden geçirilen yağmur suyunun kullanıldığı belirtildi.
Holdingten yapılan açıklamada, fabrikada ayrıca sanitasyon işlemleri hijyen buharla, temizlik işlemleri CIP (Cleaning In Place-Yerinde Temizlik) ile yapıldığından, benzer işletmelere göre yüzde 50 daha az su kullanıldığı ve yüzde 50 daha az atık su oluştuğu, proses ve bina soğutmada da, benzerlerine göre yüzde 35 enerji tasarrufu sağlayan manyetik yataklı chillerin kullanıldığı kaydedildi.
Ürün kalitesinin kontrolü ve güvenliği ile ilgili olarak kalite denetim ve mikrobiyoloji laboratuvarlarının da bulunduğu ifade edilen açıklamada, uygulamadaki kalite ve yönetim sürekliliğinin ISO-9001 ile sağlandığına dikkat çekildi.
Açıklamada, Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) tarafından belirlenen “iyi üretim uygulamaları”na uygun şekilde tasarlanmış olan fabrikada tüm üretim prosesinin otomasyon ile gerçekleştirildiği vurgulandı.
EV DIŞI TEMİZLİK VE KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİNDE İLK 3
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı da konuya ilişkin değerlendirmesinde, “Bu yatırımımız, uzun yıllardır faaliyet gösterdiğimiz tüketici ürünleri sektöründeki varlığımızın sağlamlaşıp derinleşmesi bakımından stratejik değere sahip bulunuyor ve bu nedenle de Eczacıbaşı Topluluğu için önem taşıyor. Bu yatırımla aynı zamanda, son yıllarda, global rekabet üstünlükleri elde etmek amacıyla tüm çalışma alanlarımızda giriştiğimiz stratejik yapılanma yolunda, yeni bir adım daha atmış bulunuyoruz” dedi.
Maratem'in, 1998 yılında sadece tek bir ürünle girdiği pazarda bugün 135 ürünlük bir portföye ulaştığını ve sadece temizlik ürünü satıcısı olarak kalmayarak, komple hizmet sunar hale geldiğini ifade eden Eczacıbaşı, şunları kaydetti:
“Dünya ekonomisinin bugün ulaşmış bulunduğu entegrasyon düzeyi, iç pazar ile dış pazar arasındaki ayrımı ortadan kaldırmış bulunuyor. Bu nedenle biz de, Türkiye pazarında da olsa, ev dışı temizlik ve kişisel bakım ürünleri alanında, 30 yıla yakın süredir burada çalışan uluslararası markalarla rekabet ediyoruz ve ilk 3 içinde yer alıyoruz. Rekabetteki üstünlüklerimizi geliştirebilmek için de yatırımlarımızı ve diğer çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Verilen bilgiye göre, Eczacıbaşı Topluluğu Tüketim Ürünleri Grubuna bağlı olarak 1978 yılında kurulan Eczacıbaşı Girişim Pazarlama, toplam 33 marka ve 1500'ün üzerinde ürün çeşidinin satış ve dağıtımını gerçekleştiriyor.