Eczacıbaşı Yapı şirket peşinde koşuyor, ürünleri Bruce Willis’in filmine giriyor

Güncelleme Tarihi:

Eczacıbaşı Yapı şirket peşinde koşuyor, ürünleri Bruce Willis’in filmine giriyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2009 00:00

Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers gibi Avrupa’nın önde gelen markalarını bünyesine katan Eczacıbaşı Yapı Grubu, dünyada yeni marka ve şirket alma çabalarına krizde de ara vermedi.

Grubun Başkanı Hüsamettin Onanç ile Genel Müdürü Haluk Bayraktar, "Büyüme stratejimizde yeni marka ve şirket alımı var" dedi. Bülent Eczacıbaşı, şirket alımına dönük adımlarını dikkatli atacaklarını söyledi.

SON 2-3 yılda Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers gibi Avrupa’nın önde gelen markalarını bünyesine katan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, dünyadan yeni marka ve şirketleri alma çabalarını krize karşın durdurmadı. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ile Genel Müdürü Haluk Bayraktar, "Büyüme stratejilerimiz içinde yeni marka ve şirket alımları var" mesajı verdi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, şirket alımı konusunda fırsatları değerlendireceklerini, ancak global kriz nedeniyle adımlarını dikkatli atacaklarını söyledi.

Bruce Willis istedi

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, başta VitrA olmak üzere, bu alandaki ürünleriyle 1982 yılından beri Almanya’nın Frankfurt kentinde katıldığı ISH’de (Uluslar arası Yapı, Enerji, Sağlık Donanımı ve Havalandırma Fuarı) bu yıl 1000 metrekareye yakın bir standda vitrine çıktı. VitrA Pazarlama Müdürü Berna Erbilek, fuar turu sırasında, dünyaca ünlü tasarımcı Ross Lovegrove’un kendileri için tasarladığı MOD serisi ürünlerin Bruce Willis’in rol alacağı yeni filmde kullanılacağını bildirdi. Erbilek, Willis’in MOD serisi banyo ürünlerini internetten tesadüfen gördüğünü, bu şekilde kendileriyle bağlantı kurduğunu belirtti.

1.2 milyar dolar ciro

Hüsamettin Onanç, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun 2008 cirosunun 1.2 milyar dolar olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Ciromuzun yarısını ihracat oluşturuyor. Global kriz özellikle Avrupa’ya dönük ihracatı olumsuz etkiliyor. Biz de bu nedenle Rusya, BDT ülkeleri, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Bahreyn, Dubai ve Libya gibi pazarlara daha fazla yüklenmeye başladık. Ayrıca Çin ve Hindistan pazarlarında üretime dönük yatırım dahil her konuda araştırmalar yapıyoruz. VitrA’nın dünyanın çeşitli ülkelerinde kendisine ait 9 mağazası bulunuyor, 2 binden fazla satış noktasına ulaşıyor."

Hedef Avrupa üçüncülüğü

VitrA’nın Türkiye’de pazar lideri olduğunu, bu konumu güçlenerek sürdürmeyi planladıklarını kaydeden Hüsamettin Onanç, şunları dile getirdi: "Avrupa’da Roca, Grohe, Sanitex, Ideal Standart ve Marazzi’den sonra 6’ncı sıradayız. Hedefimiz 3 yıl içinde Avrupa’da ilk 3’e girmek. Bir yandan bazı rakiplerimizde görülen ’zayıflama’, diğer taraftan bizim büyüme stratejimizi sürdürmemiz, bize hedeflediğimiz sürede Avrupa’da ilk üçe girme fırsatını verecek diye düşünüyoruz."

Ar-Ge merkezi kuruyoruz

Hüsamettin Onanç ve Haluk Bayraktar, bazı tesislerinde dağınık şekilde bulunan Ar-Ge bölümlerini Bozöyük’te kurulacak Ar-Ge merkezinde birleştirmeyi planladıklarını bildirdi. Bayraktar, şu bilgileri verdi: "Ciromuzun yüzde 2’sini Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Her yıl Ar-Ge ve tasarıma 3 milyon Euro yatırıyoruz. Bozöyük’te 2010’da devreye girecek yeni Ar-Ge merkezimizde 50-55 kişi çalışacak. Ar-Ge merkezimizle ilgili yatırımda, geçen yıl çıkan yasanın da büyük etkisi oldu."

Türkiye ligi yetmiyor, Avrupa ve Dünya Kupası da gerekiyor

ECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ile Genel Müdür Haluk Bayraktar’ın, "VitrA, gerçek anlamda Türkiye’den çıkabilecek tek global marka olma şansına sahip" sözleri üzerine, "Türkiye’den sadece VitrA’nın değil, başka markaların da global sahnede olması gerekiyor. Biz VitrA’ya Türkiye ligini yeterli görmüyoruz. VitrA’nın dünya markası olmasının koşulları oluştu. Bu yüzden de neden Avrupa Şampiyonası’nda, Dünya Kupası’nda olmayalım diyoruz. ’Dünya markası olacağız’ demek kolaydır ama olmak zordur. Çok ihracat yapmakla dünya markası olunamıyor. Buna, gelirlerin önemli bölümünün yurt dışından sağlanabilmesini, dünyada marka bilinirliğinin oluşmasını da eklemek gerekiyor" değerlendirmesi yaptı. Eczacıbaşı, ISH Fuarı’nda bir zamanlar hayal bile edemedikleri büyüklüklere ulaştıklarını söyledi.

VitrAhangi ülkede ne kadar paya sahip

Almanya: Yüzde 13

Avusturya: Yüzde 10

Yeni Zelanda: Yüzde 10

İsrail: Yüzde 8

İskandinav ülkeleri: Yüzde 8

İngiltere: Yüzde 7

ABD: Yüzde 3

Fransa: Yüzde 3

İtalya: Yüzde 2

Klozette su kullanımı 3 litreye de iniyor

ECZACIBAŞI Yapı Ürünleri Grubu Genel Müdürü Haluk Bayraktar, VitrA’nın Türkiye’de ilk 4.5 litre suyla temizlenen klozetini ürettiğini hatırlatarak, şunları söyledi: "Şimdi 4 litreye de indirdik. 2.5-3 litre suyla temizlenen klozetler için de onaylarımızı aldık."

’İstanbul’la başladı ’Freedom’auzandı

DÜNYACA ünlü tasarımcı Ross Lovegrove, VitrA’nın banyo ürünleri tasarımı için 5 yıl önce ilk görevi aldığını belirterek, şu değerlendirmeli yaptı: "Önce İstanbul’a geldim. 9 ay boyunca sektörü, VitrA’yı tanımaya çalıştım, İstanbul’u inceledim. Sonra 150 parçalık ’İstanbul’ serisini tasarladım. Eczacıbaşı Yapı çalışanları tasarımlarımı başarıyla seri ürün haline getirdi. 2007’de MOD serisini ortaya çıkardık. 2009 ISH Fuarı’na ise ’Freedom’ adını verdimiz seriyi hazırladık. Bu seri, VitrA için yaptığım tasarımlar arasında ’Everest tepesi’ diye tanımlanabilecek noktadır."

Dokuzuyurtdışında  25 üretim tesisi var

VitrA markasıyla öne çıkan, daha sonra Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers’i de bünyesine katan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun 9’u Almanya, İrlanda ve Fransa’da, 16’sı da Türkiye’de olmak üzere 25 üretim tesisi bulunuyor.

Artık jel temizleyecek pisuvar başına 28 ton su tasarrufu olacak

ECZACIBAŞI Yapı Ürünleri Grubu Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Ross Lovegrove’un 2007 yılında tasarladığı "sıçratmayan pisuvar"ın bir adım ötesine geçtiklerini belirterek, şunları anlattı: "Frankfurt’ta bu yılki ISH Fuarı’nda ilk kez VitrA’nın ’susuz pisuvar’ını vitrine çıkardık. Bir pisuvar normalde her kullanımda 4 litre su tüketiyor. Günde 100 kere kullanılan standart bir pisuvar ayda 12 ton, yılda 144 ton su harcıyor. Yeni ürünümüzde su tüketimi tamamen sıfırlanıyor. Susuz pisuvarın içine ABD kökenli Falcon’un bizim için geliştirdiği kartuşu yerleştiriyoruz. Kartuş, ortalama 7 bin kullanım olanağı sağlayan jel içeriyor. O jel, pisuvarın temizliğini sağlıyor. Tek kartuşun 7 bin kez kullanıldığı düşünüldüğünde, yılda 28 ton su tasarrufu sağlayabiliyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!