Güncelleme Tarihi:
PHILIPS Türkiye Ampul Grubu, 100 milyon adetlik Türkiye ampul pazarında 3 milyon adet, enerji tasarruflu Ecotone ampul sattı. Philips yetkilileri, Türkiye'deki tüm ampullerin Ecotone olması halinde sağlanacak tasarrufun 4-5 yılda 7.4 katrilyon lira olacağını hesaplıyor.
PHILIPS Türkiye Ampul Grubu, yıllık 100 milyon adetlik hacme ulaşan Türkiye ampul pazarında 3 milyon adet, enerji tasarruflu Ecotone ampul sattı. Philips yetkilileri, Türkiye'deki tüm ampullerin Ecotone olması halinde sağlanacak tasarrufun 7.4 katrilyon lira olacağını hesaplıyor. Philips Ecotone, normal ampullerden yüzde 80 daha az enerji tüketimi ile aynı ışık gücünü sağlayabiliyor.
Türk Philips Ampul Grubu, Ecotone ampul satışında en yüksek rakamları elde eden bayi ve bölge müdürlerini Güney Afrika Cumhuriyeti gezisiyle ödüllendirdi.
Philips Ampul Grubu Türkiye Genel Müdürü Emre Gürcan, ciddi bir enerji darboğazına girmek üzere olan Türkiye'de Ecotone ampullerinin bu noktada önemine dikkat çekerek satışlarda Avrupa standartlarını yakalamak gerektiğini vurguladı. 4-5 yıl önce Ecotone ampullerinde satış rakamlarının yüzbinlerle ifade edildiğini vurgulayan Gürcan, rakamlarında gösterdiği gibi bu alanda büyük bir gelişme potansiyeli yakaladıklarını söyledi. Philips'in 2000 yılında Ecotone ampul satış cirosunda dolar bazında yüzde 70 büyüme yakaladığını kaydeden Gürcan, bu büyüme ile sektördeki pazar paylarının yüzde 33, adetsel satışlarının ise bir milyon seviyelerine çıktığını belirti.
15 BİN SAAT
Fiyatları 2.5 milyon ile 7.5 milyon lira arasında değişen Ecootone ampullerin kullanım süresi 10 ile 15 bin saat arasında. Bu da bir Ecotone ampulün kullanım süresinin 4-5 yıl olduğunu gösteriyor. Normal ampullerin kullanım süresinin ise bin saat ile sınırlı olduğunu ifade eden Gürcan, tüketicinin ilk etapta ampul fiyatını yüksek bulduğunu oysa kullanım sürelerinin bile dikkate alınması durumunda fiyat farkının ortadan kalktığını söyledi. Bir Ecotone ampulun kullanım süresi boyunca günümüz fiyatlarıyla 74 milyon liralık tasarruf sağladığını vurgulayan Gürcan, tüketicinin Ecotone ampullerini tercih ederek çift taraflı kazanç elde ettiğini kaydetti. Bu doğrultuda basit bir hesaplama Türkiye'deki ampul satışlarının tamamının Ecotone ampullerinden oluşması durumunda 7.4 katrilyon liralık enerji tasarufu elde edilebileceğini gösteriyor. Gürcan, Türkiye'de toplam enerji tüketininin yüzde 40'ının aydınlatmada kullanıldığını da sözlerine ekliyor.