Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2001 00:00
İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte birçok tüketicinin tercih nedeni olan elektronik ticarette (e-ticaret)birçok Avrupa ülkesi 5 yıl sonraki tahminlerimizi şimdiden geçti.
Erciyes Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Bilginoğlu ve Uzman Gökhan Güven'in araştırmalarından derlediği bilgilere göre, Türkiye'de son yıllarda birçok e-ticaret siteleri açılmasına rağmen, altyapı ve anlayışla ilgili yaşanan sorunlar, internet servis sağlayıcılarının kapasite yetersizliği nedeniyle e-ticaret istenilen boyuta ulaşmadı.
Gelişmiş ülkelerde internet üzerinden hemen her çeşit mal satılabilirken, ülkemizde genellikle kitap, kaset, dvd gibi klasik ürünler e-ticaret yolu ile satılabiliyor.
E-ticarette henüz yolun başında olan Türkiye'de bu ticaretin yaygınlaşması, hedef kitlenin interneti kullanma yaygınlığı, endüstrideki benzer işletmelerin internet deneyimi, internetin alt yapısı ve engel olan faktörlerin durumuna bağlanıyor.
Yapılan araştırmalarda genç nüfus ve tüketimdeki artış gibi nedenlerle 1999'da 7 milyon
dolar olan e-ticaret payının 2003 yılında 840 milyon dolara, 2005'te de 6 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.
Ancak, 5 yıl sonraki hedeflenen rakamların bile bugün birçok Avrupa ülkesinin gerisinde kaldığı gözlemleniyor. Uzmanlar, geçen yıl Fransa'nın 6 milyar 100 milyon dolar, Almanya'nın 9 milyar 700 milyon dolar, Norveç'in 6 milyar 800 bin dolar, tüm AB ülkelerinin 44 milyar 300 milyon dolar tutarında e-ticaretle alışveriş yaptığını belirttiler.