Güncelleme Tarihi:
2023’de internet üzerinden en fazla satılan ürünlerin kadın giyim, takı ve aksesuvar olduğunu vurgulayan Talay, “Bunlar toplam satış hacminin yüzde 35’ini oluşturuyor. Çocuk giyim de yine e-ticaret pazarının en vazgeçilmez ürünleri arasında yer alıyor” dedi.
E-ticaret sektöründeki dikkat çeken büyüme, büyük-küçük çok sayıda yatırımcının iştahını kabartmaya devam ediyor. Ancak her girişim bir tıkla alışveriş algısının karşılığını vermiyor. Online pazar yerleri bir yandan büyürken yatırım çöplüğüne de dönmüş durumda. Sosyal medya pazarlama stratejisti Talay, bunun nedenlerini Hürriyet’e anlattı. Talay, pazarın röntenini çekerek önemli açıklamalarda bulundu.
ERKEKLERDEN DAHA İYİ KULLANIYORLAR
Talay, “2023 verilerine göre, Türkler daha çok e-ticaret pazarına kadınlara yönelik ürünlerle giriyor. Özellikle pandemiden sonra online mağaza gelirleri fiziksel mağaza giderini karşılayacak duruma geldi. Satışlardan görülüyor ki kadının kalbini kazanan pazar yerinin ömrü uzun oluyor. Kadınlar, sadece giyimde değil kişisel bakım ürünlerinde de sanal alışveriş platformlarını tercih ediyor. Kozmetik ürünler ve kişisel bakım da kadınların en çok internetten almayı tercih ettiği ürünler arasında. E-ticaret sektörü, kadınları merkeze almadan başarı gösteremez. Çünkü kadınlar online alışveriş platformlarından nasıl alışveriş yapacaklarını erkeklere oranla daha iyi biliyor.”