e-ticaret’te ilk haberleşme serbest olmalı

Güncelleme Tarihi:

e-ticaret’te ilk haberleşme serbest olmalı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2012 12:27

Elektronik Ticaret Kanun Tasarısı’nın e-ticaretin önünü keseceğini iddia eden MOBİLSAD Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Erdoğan, “Genç girişimcilerin ilgi gösterdiği e-ticaret tanıtımla büyüyor. Bu nedenle girişimcilerin tüketicilere ‘merhaba’ diyebilmesi için, ilk haberleşme serbest olmalı” dedi.

Haberin Devamı

 

Ticari amaçlı SMS ve e-maillerin izne tabi tutulmasına imkan sağlayan Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu’nda kabul edilmesine karşın, sektörün endişeleri sürüyor. Tasarıyı değerlendiren Mobil Servis Sağlayıcı İş Adamları Derneği (MOBİLSAD) Yönetim Kurulu Üyesi Kubilay Erdoğan, “En büyük itiraz noktamız; başlangıçta izin almanın işleyen bir yöntem olmayacağıdır. Bu bir yandan e-ticareti sınırlandırırken diğer yandan da hem tüketici hem de işletmeleri sıkıntıya sokacaktır” dedi. E-ticaret’in 25 – 30 yaş aralığındaki genç girişimciler tarafından yapıldığını kaydeden Erdoğan, e-ticaretin tanıtım ile büyüdüğüne işaret ederek, “Genç girişimcilerin en azından tüketicilere ‘merhaba’ diyebilmesi için ilk haberleşme serbest olmalı” dedi.

Haberin Devamı

22 milyar TL’lik e-ticaret kademeli olarak büyüyor

Türkiye’de e-ticaret’in 22 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaştığını ve 2012  yıl sonu  hedefinin  32-36  milyar TL öngörüldüğünü  açıklayan Kubilay Erdoğan, “Bu alanda verilen hizmetlerden uçak bileti alımını, bankacılık işlemlerini ve tatil turizmini çıkarırsanız geriye kalan gerçek anlamdaki mal ve hizmet satışı 5 milyar TL civarında. Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre; 5 yıldır kademeli olarak büyüyen tek ticaret alanı e-ticaret. Türkiye'de 65 milyon GSM, 40 - 42 milyon da internet kullanıcısı var. İnternet kullanıcısı her geçen gün artıyor. Mart ayı itibariyle 3G kullanıcısı 34 milyonluk rakamı ile 2G kullanıcısını da aşmış durumda. Dolayısıyla internet bu kadar hızlı büyürken, internetin yarattığı ticari sahalar da büyüyor. Kurulan her fabrika ister istemez çevrenin biraz daha kirlenmesine neden olur. O zaman fabrika açmayalım mı, demeliyiz. Hayır, burada yapılması gereken çevreyi en az kirletecek ya da kirletmeyecek teknolojiyi bulmak ve uygulamak zorundayız. Tasarı bu çerçevede ele alınmalı” şeklinde konuştu

Türkiye e-ticaret ile uğraşırken, dünya m-ticaret’e geçti

Haberin Devamı

Ticari amaçlı e-mail ve SMS’lerin teknolojinin getirdiği bir sonuç olduğunu söyleyen Kubilay Erdoğan, “Teknolojide bazı şeyleri engellemek mümkün değil. Ama düzenleme yapıp, isteyenin daha çok istemeyenin ise hiç e-mail almayacağı bir yapıya geçmek mümkün. Bunu sağlamamız lazım. Bu sektörde sınır yok ve sınırlamaya kalktığınız zaman da bir problemle karşı karşıya kalırsınız. Eğer engellerseniz, yurtdışına kaçırırsınız ki, bunu engellemeniz mümkün değil. Bu sayede 3 milyar TL’lik vergi gelirinizden de olursunuz” dedi. Türkiye’de e-ticareti sınırlandıran veya engelleyen değil, onunla nasıl yaşanması gerektiğinin öğrenilmesi gerektiğini vurgulayan Kubilay Erdoğan, “Bugün biz e-ticarete sınırlandırma getirirken, dünyada mobil ticaret ön plana çıkmaya başladı. Yarın da Mobil Ticaret Yasası mı çıkaracağız, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu ile gerçekleştirmiş olduğu düzenlemeler, Elektronik Ticaret Kanunu’nda da söz konusu olan istek dışı haberleşme konusunda gerekli yaptırımları ortaya koymaktadır” dedi.

Haberin Devamı

Sert maddeler yumuşatılmalı

MOBİLSAD’ın tasarı ile ilgili önerilirini de açıklayan Kubilay Erdoğan, başlangıçta izin almanın işleyen bir yöntem olmadığını belirterek, “Bu uygulama hem tüketici hem de işletmeler tarafında sorunlara yol açacak. Tasarıda yer alan bazı sert maddeler yumuşatılmalı. Bu doğrultuda da ilk haberleşme serbest bırakılmalı. Ve bu da yasada bir standarda oturtulsun. Gelen ilk mesajda iptal butonunun nereye konulacağına kadar, yasada tek tek tarif edilsin. Ticari kuruluşlardan e-mail veya SMS istemeyen tüketiciler de, kendilerine gelen ticari amaçlı mesajları diledikleri an iptal edebilsinler. Toplam ticaretin yüzde 3’lük kısmının gerçekleştirildiği e-ticaret’te tanıtımın önü bu sayede açılmalı ” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!