Güncelleme Tarihi:
Türk ürünlerini dünyaya ulaştıran ePttAVM, pandemi sonrası döneme hazırlanıyor. ePttAVM Genel Müdürü ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Hakan Çevikoğlu, pandemi sürecinde e-ticaretin geldiği noktayı Hürriyet’e değerlendirdi.
4 TRİLYON DOLARLIK PAZAR
Çevikoğlu, Türkiye’nin e-ticarette artık pandemi sonrasına hazırlık yapması gerektiğini vurgulayarak, “Pandemi süreci sonrasına da bir hazırlık yapmak gerekiyor. Çünkü bu alışkanlıklar devam edecek. Biz nasıl Türkiye’de e-ticaret üzerinden süpermarket alışverişine başladıysak, bu devam edecek. e-ihracat tarafında da bu sürecek. Dünyada satılan her dört e-ticaret ürününden bir tanesi e-ihracat ürünü. Yani dört üründen bir tanesi yabancı bir ülkede satılır duruma gelmiştir şu anda. 4 trilyon dolarlara ulaşmış bir pazardan bahsediyoruz. Türkiye pazarı büyük ama dışarıda çok daha büyük bir potansiyel. Oraya konsantre olmamız lazım” diye konuştu.
HER PAZARA ERİŞİM
e-ihracatın tüm dünyada ve Türkiye’de büyümeye devam ettiğini aktaran Hakan Çevikoğlu, “e-ticaret önemli bir e-ihracat segmenti. Bunun altını çize çize sunmak istiyorum. Türkiye, e-ticareti büyük oranda çözdü. e-ticaret Türkiye’de yeteri miktarda yapılmaya başlandı. Biz bunu öğrendik onun için dünyaya çok hızlı gitmemiz lazım. Geçmişte kaçırdığımız fırsatları, bu sefer kaçırmamamız lazım. Bu kapsamda da biz hem PTT olarak, hem ePttAVM olarak dijital platformlarımızla, operasyonel hizmetlerimizle KOBİ’lerimizin işini kolaylaştıracağız, her pazarın erişilebilir olmasını sağlayacağız” dedi.