Güncelleme Tarihi:
DYO Genel Müdür Serdar Oran, Türk boya pazarında gelecekteki rekabetin, boyanın klasik özellikleri ötesinde tüketiciye sunulan vaatlerle şekilleneceğini savunarak, “Bu yeni rekabetin öncüsü sektörde hemen her konuda olduğu gibi yine DYO olmuştur ve olmaya da devam edecektir.Gelişmiş pazarlarda tüketiciye sunulan boyanın ötesinde fayda sağlama rekabetini teknolojik ve nano-teknolojik ürünleriyle sürdürmekteyiz” dedi.
Yaşar Grubu şirketlerinden ve Türkiye’de boya sektörünün önde gelen kuruluşlarından biri olan DYO’nun Genel Müdürü Serdar Oran, gelecek üç yılda yüzde 50 büyümeyi ve yıllık ciro olarak da 550 milyon TL’lık bir büyüklüğe ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
DYO’nun geniş bir ürün yelpazesine sahip olduğunu ve inşaat boyaları, deniz boyaları, metal sanayi boyaları, mobilya boyaları ve vernikleriyle sentetik reçine ve polyester, fırça rulo, oto tamir boyaları ve ısı yalıtım sistemleri alanlarında en son teknolojileri kullanarak üretim yaptığını belirten Genel Müdür Serdar Oran, Türk boya pazarında gelecekteki rekabetin, boyanın klasik özellikleri ötesinde tüketiciye sunulan vaatlerle şekilleneceğini savundu. ANKA’ya bir değerlendirme yapan Serdar Oran, “Bu yeni rekabetin öncüsü sektörde hemen her konuda olduğu gibi yine DYO olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Gelişmiş pazarlarda tüketiciye sunulan boyanın ötesinde fayda sağlama rekabetini teknolojik ve nano-teknolojik ürünleriyle sürdürmekteyiz. DYO, Türkiye’de bir ilk olan nano-teknolojik ürünleriyle ve yine bir ilk olan Teflon’lu iç cephe ve dış cephe boyaları ile rakiplerine göre farklılık yaratmaya devam etmektedir” dedi.
“DYO BİR DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDA”
Serdar Oran DYO’nun vizyonunu ise şu sözlerle açıkladı:
“Faaliyette bulunduğu pazarlarda müşteri taleplerini doğru algılayarak, bunları karşılayacak ürün ve hizmetlerin tasarım, üretim ve dağıtımını, tüketici memnuniyetini en üst düzeyde tutarak gerçekleştirmek ve DYO’yu bir Dünya markası yapmak, Dyo Boya Fabrikaları’nın vizyonunu oluşturmaktır. Pazarda lider ve öncü olma hedefine ulaşmak için yenilikçi, girişimci ve innovative yaklaşımlarla hareket etmek, bununla birlikte uluslararası teknolojiyi yakından takip etmek ve sektörde kişi başına boya tüketimini arttırıcı faaliyetlerde bulunmak, başlıca hedeflerimizdendir. Son yıllarda dış pazarlara yapılan yatırımlarla DYO’yu bir dünya markası yapmak konusunda ciddi adımlar attık.”
Yaşar Boya Grubu şirketleri bünyelerinde Ar-Ge departmanlarının metal, mobilya, inşaat, mürekkep iş kollarında organize olduğunu belirten Oran, “Yaşar Boya Grubu Ar-Ge departmanlarında 80 kişi çalışıyor. Buradaki yapılanma teknoloji, sektör ve müşteri odaklıdır. Ortak konularda matriks sorumlulukları belirlenmiştir” dedi.
YURTDIŞI PAZARLAR VE İHRACAT
DYO’nun inşaat, mobilya, metal ve oto tamir boyalarının ihracatını yaptığını ve Orta Asya, Ortadoğu, Avrupa ve Rusya bölgeleri başta olmak üzere 20 ülkeye doğrudan ve dolaylı yoldan ihracat gerçekleştirdiğini söyleyen Serdar Oran, dış yatırımlar hakkında da şu bilgiyi verdi:
“Boyanın hemen hemen her kategorisinde faaliyet gösteren, geniş bir ürün yelpazesine ve yaygın dağıtım ağına sahip ve en önemlisi de bir dünya markası olmayı hedefleyen firmamızın dış yatırımları da önemli boyuttadır. Mısır’da Oto tamir Boyaları ile Mobilya Boyaları üreten bir fabrikamız SİPES ortaklığı ile üretime devam etmektedir. Romanya’ da ise İnşaat Boyaları üreten bir fabrikamız vardır. Bu fabrikamızda üretilen DYO boyaları, Balkanlar ve Kuzey Avrupa ülkelerinde de tercih edilen marka olmuştur. Rusya’daki KEMİPEX -Satış Pazarlama şirketimiz de bulunduğu coğrafyaya hizmet vermekte ve hızla büyümektedir.”
"YÜZDE 50 TASARRUF"
Binalarda ısı yalıtımının önemine değinen Genel müdür Oran, “ Binalarımız kışın soğur, yazın ise ısınır. Kış aylarında odun, kömür ve doğalgaz gibi enerji kaynaklarını kullanarak binalarımızı ısıtıyor, yaz aylarında yoğun sıcaklardan korumak için klimalarla soğutuyoruz. Binalarımızda yönetmeliklere uygun yapılacak ısı yalıtımı, ısınma ve serinleme amacıyla yaptığımız harcamalardan yüzde 50’ye varan enerji tasarrufu sağlanabilmektedir. Dıştan ısı yalıtım sistemini üstün teknoloji ile üretilmiş boyaları ile bütünleştiren DYO, KLİMATHERM markasıyla bu alanda pazarın ihtiyacı olan kaliteli ürün ve uzman uygulamacı ihtiyacını karşılama hedefini amaçlıyor. Çevre dostu Expanded Polisitiren Sert Köpük (EPS) ve Neopor ısı yalıtım levhalarının yanı sıra yapıştırma sıvası, mantolama sıvası, dübel, sıva filesi, profiller, mineral sıva ile sonkat boya ve astarları da bünyesinde bulunduran KLİMATHERM Sistemi, yaşam alanlarında yüzde 50’ye varan enerji tasarrufu ve ısıl konfor oluşturuyor. Kışın ısıtma, yazın soğutma giderlerini azaltıyor” diye konuştu.
DYO-TEB İŞBİRLİĞİ
Türkiye’de bina boyatma ve ısı yalıtımı işi, özellikle kriz dönemlerinde ertelenebilir harcamalar arasında görüldüğünü ifade eden Oran, “ Bu durum, hem eski binaların çirkin görünmelerine, hem de bina sahiplerini yüksek enerji maliyetlerine katlanmak zorunda bırakmaktadır. DYO - TEB işbirliği ile tüketici kredisi uygulaması, tüketicinin bu tür ihtiyaçlarını ertelemeden zamanında karşılamalarını sağlamayı amaçlıyor. Bu işbirliği kapsamında alınacak olan kredi 6 aya kadar 0 faizli olup, zorunlu ferdi kaza sigortası dışında banka tarafından herhangi bir masraf alınmıyor. 24 aya kadar vade imkanı bulunan tüketici kredisi başvuruları, Türkiye genelindeki TEB şubelerine kolaylıkla yapılabiliyor” dedi.
“SAĞLIKLI BİR BÜYÜME İÇİN KAYITDIŞILIK ÖNLENMELİ”
Sektördeki sağlıklı büyümenin sağlanması açısından artık kayıt dışının da çözülmesi gerektiğini vurgulayan Serdar Oran, “ Bu durum aynı zamanda uluslararası rekabet açısından da önemli bir engel teşkil etmektedir. Kayıt dışının varlığı devam ettiği sürece haksız rekabetin önüne geçilemeyecek ve bu sebeple sektörde karsızlık problemi dolayısıyla yeni yatırımların yapılamaması ve yeni istihdam imkanlarının sağlanamaması söz konusu olacaktır. Bu konunun çözülmesi halinde sektörde hem yeni yatırımlar artarak devam edecek hem de ilave istihdam imkanları sağlanacaktır. Ayrıca şirketlerin Ar-Ge’ye kaynak ayırmaları da mümkün olabilecek ve gerek yurtiçi gerekse yurtdışı pazarlar için uluslararası rekabet avantajı sağlayabilecek yeni ürünler geliştirilebilecektir” dedi.(ANKA)