Güncelleme Tarihi:
ALMAN medya kuruluşu Deutsche Welle (DW), Türkiye’nin korsan ürün cenneti olduğu öne sürdü. DW, “Türkiye’nin de marka korsanlığı konusunda Çin’den aşağı kalır tarafı yok” derken, “İstanbul’un taşı toprağı altın mı değil mi bilinmez ama tam bir korsan ürün cenneti olduğu tartışma götürmez bir gerçek” yorumunu da yaptı. DW, Ankara Ticaret Odası’nın verilerine dayanarak veridiği haberde, Türkiye’de saatten güneş gözlüğüne, spor ayakkabıdan el çantasına her türlü taklit ürünün satıldığı ‘imitasyon pazarların’ın müşterileri arasında turistlerin sayısının da giderek arttığına dikkat çekti. “İşin ilginç yanı, müşterilerin büyük bir bölümünün, korsan ürün satın almanın yanlış bir şey olmadığını düşünüyor olmasıdır” diyen DW, İstanbul’daki taklit ürün alan bir Alman gencinin şu sözlerine yer verdi: “Adidas eşofman takımı aldım. Almanya’da nereden baksanız 50-60 Euro. Buradaysa sudan ucuz: Sadece 20 Euro. Üstelik taklit olduğu da pek belli olmuyor.”
‘Barbie’ markasının taklit edildiğini, sahte oyuncak bebeklerin görünüşte gerçeklerine çok benzediğini belirten DW, Armani saatler, Ray-Ban gözlükler, Puma ve Nike spor ayakkabıların, İstanbul’da turistlerin en çok rağbet ettikleritaklit ürünler arasında başı çektiğine işaret ederek, kadınların gözdesinin ise Gucci ve Dolce & Gabana el çantaları olduğunu kaydetti.
Bakan Günay’ın korsana çözümü ‘fiyat indirimi’
KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, korsan ürünlerle mücadele konusunda fiyat indiriminin bir çözüm yöntemi olabileceğini söyledi. İstabul’da sektör temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen ‘Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü Arama Konferansı’na katılan Bakan Günay, “Bir sanat eseri, alım gücüne göre pahalıysa onu makul fiyata indirmek de bir çözüm olabilir” dedi.