Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2008 00:00
Amerikalı otel zincirleri yatırım rotalarını Çin ve Hindistan’a çevirirken, doların düşen değeri ve yapılan anlaşmalarla New York, Çinli turist akını bekliyor. Çin ve Hindistan’a yatırım yapacağını açıklayan Hilton, Asya’da şu anda 47 olan otel sayısını 300’e çıkarmayı planlıyor.
AMERİKA Birleşik Devletleri (ABD) para birimi doların değer kaybetmesiyle, ülkeye daha fazla Asyalı turist akın ederken, ABD’li otel zincirleri ise yatırım rotalarını gelişen ekonomiler olan Çin ve Hindistan gibi ülkelere çevirdiler. ABD’nin ticaret şehri New York geçen yıl 43 milyon turist ağırladı, 2015 yılında hedef bu sayıyı 50 milyona çıkarmak. Ancak buna karşın büyük otel zincirleri, gözünü New York’tan çok Asya ülkelerine çevirmiş durumda. Amerikalı otel zincirleri, zengin müşterileri için Şanghay’a gidiyor.
Hilton 250 otel yapacakAsya’ya yönelik yatırımlarını açıklayan son otel zinciri Hilton oldu. Lüks Waldorf-Astoria ve Hampton Inn gibi otel markalarını bünyesinde bulunduran Hilton, Asya’da şu anda 47 tane olan otel sayısını gelecek 10 yılda, 300’e çıkarmayı planladığını açıkladı. Buna gerekçe olarak da turizmin dışında bölgede yaşanan iş patlamasından pay kapmak gösterildi. Hilton’un bu yatırımlarının 10 milyarlarca doları bulabileceği belirtiliyor.
Hilton’ın Asya yatırımlarında öncelik verdiği ülke Hindistan. Burada yerel bir gayrimenkul şirketiyle ortaklık kuran şirket, ilk beş yıl içinde Hindistan’da 75 tane otel açmayı planlıyor.
Kalabalık Hint kentlerinde uluslararası standartlara uygun otel yapmak için yeterli büyüklükte arazi bulmakta sıkıntı çeken grubun Hindistan için düşündüğü markalar, Hilton, Homewood Suites ve Hilton Garden Inn. Hilton, Çin’de ise şu anda 5 olan otel sayısına 18 tane daha ekleme planları yapıyor. Çin’deki yeni oteller ise Doubletree ve Conrad olacak. Ancak düşük bütçeli markaları Hampton Inn için de ülkede müthiş bir potansiyel gördüklerini söylüyorlar.
Umutları Çinli turistteBüyük otel zincirleri Çin ve diğer Asya ülkelerinde büyüme planları yaparken, New Yorklular ise Çin’den gelecek turistlere umudunu bağlamış durumda. Geçen hafta ABD ve Çin arasında son şekli imzalanan yeni anlaşmayla, seyahat acenteleri Çinli turistlere ilk defa New York ve diğer Amerikan şehirlerini içeren tur paketleri satma hakkına sahip oldu. Bir aralar New York’ta yer her Japon turistlerle doluyken, anlaşma sonrası şimdi aynı durumun Çinliler için geçerli olacağı düşünülüyor. New York Belediyesi’nin rakamlarına göre, geçen yıl 283 bin Japon turist, New York’ta kişi başına bin 807
dolar harcadı. Buna karşın aynı dönem şehre 160 bin Çinli geldi ve kişi başına 2 bin 204 dolar sarfetti.
Accor ve Starwood Asya’da ilk sırada
HİLTON, geç girdiği pazarlar olan Çin ve indistan’da, rakiplerinden geride kalmış gözüküyor. Fransız Accor’un, Asya’da 180 oteli bulunuyor. Starwood ise Asya-Pasifik Bölgesi’nde 136 otele sahip. Bunlara kısa vadede 95 otel daha ekleyecek. Yüzde 90’ının inşaatları tamamlanmış durumda. Marriott da yarışta diğerlerini yalnız bırakma niyetinde değil. Aynı bölgede 85 otel işletiyorlar. Onlar da önümüzdeki 3-5 yıl içinde burada 80 yeni otel açmayı planlıyor.
Çinli turist için büyük uçak lazımABD’nin ticari başkenti New York’ta
, 28 milyar dolara ulaşan ve sürekli büyüyen turizm sektörü Çinlileri çekmek için uğraşıyor. New York Belediyesi, geçen yıl haziran ayında Şanghay’da bir ofis açtı, tanıtımlar düzenledi. Metropolitan Sanat Müzesi, rehberlik hizmetine Mandarin dilini de ekledi. Rehberlere Çince eğitimleri verildi. Her şey hazırlandıktan sonra da perşembe günü Pekin’den başkent Washington’a inen 260 kişilik ilk Çinli turist kafilesine bir Potomac Nehri turu yaptırıldı. Kentte öylesine büyük bir Çinli turist patlaması bekleniyor ki, bir seyahat acentesi sahibi, "Çin’de herkes New York’a gelmek ister. Bize büyük uçaklar lazım, çok büyük uçaklar" diyor.