Meltem KARA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2011 00:00
Vitrifiye sektöründe dünyanın önde gelen markalarından olan Alman Duravit de Mısır’da yaşanan olaylardan etkilendi.
Almanya, Fransa, Çin, Hindistan, Türkiye, Tunus ve Mısır’da toplam 10 fabrikası olan Duravit’in, Mısır’daki olayların merkezi olan Kahire’de seramik ve banyo küveti üreten 2 fabrikası bulunuyor. Almanya Hornberg’deki merkezinde 2011 için hazırlanan yeni koleksiyonunun uluslararası tanıtımında konuştuğumuz Duravit CEO’su Franz Kook, olayların uzun süreli devam etmesi halinde bir B planlarının bulunduğunu belirterek, “Duravit olarak bütün yumurtaları aynı sepete koymadık. Çin ve Hindistan fabrikaları gibi alternatiflerimiz var” dedi. Mısır’daki en büyük sıkıntılarının internet bağlantısının kesilmesi olduğunu ifade eden Franz Kook, “Ürünlerin transferi noktasında internet bağlantısına ihtiyacımız oluyor. Her gün Mısır’dan bilgi alıyoruz. Durumu her gün kontrol ediyoruz” dedi.
Türkiye, Mısır gibi değil
Mısır’daki üretimin durma tehlikesine karşı, Türkiye’de yeni bir yatırımın gündeme gelip gelmeyeceğini konusunda da bilgi veren Franz Kook, şöyle konuştu: “Türkiye’de 10 yıl önce üretime başladık. Türkiye’deki fabrikamız oldukça küçük ve esnek olmasına rağmen çok değişik modelleri bir arada üretiyor. Dolayısıyla Mısır gibi düşük maliyetli ürünlerin yapıldığı, pazarın alt grubuna hitap eden bir fabrika değil. Bu nedenle Türkiye fabrikası Mısır’ın yerini alamaz. Türkiye artık ucuz ürün için hedef olmaktan çıkıp, Avrupa’daki fabrikalarımız gibi üst gruplara yöneldi. Böyle bir alt yapıya sahip bir ülkede neden ekonomik ürünle pazara girelim?”
2010 ‘da iki basamaklı büyüdükyerini , 2011 için de beklentilerinin bu yönde olduğunu belirten Kook, “2009 dışında her yıl pazardan daha hızlı büyüdük. Bu yıl Mısır ve Tunus’tan etkilensek de çok güçlü Asya pazarlarımız var. Çin, Hindistan ve Türkiye’deki büyümelerle iki basamaklı büyümeyi yakalarız” diye konuştu.
Türkiye büyüme hedefini artırdı
DURAVİT Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, Türkiye pazarının Duravit’in dünyada büyümesinden daha hızlı büydüğünü belirterek, “Geçen yıl yüzde 30 büyüme yakaladık. Bu yıl hedefimizi yüzde 40 olarak belirledik” dedi.
Duşlu tuvalet ve buhar duşu tanıtıldı
DURAVİT Design Center’da gerçekleşen Duravit Desing Days kapsamında, yeni tasarımlar tanıtıldı. Eoos’un hazırladığı Nahho serisinde, banyo küvetinde denizde suyun üzerine uzanma hissi sağlanıyor. Ünlü tasarımcı Philip Starck, bu yıl Duravit için St. Trop adında buhar duşu da tasarladı. Buhar duşu, 42 ile 50 derece sıcaklığa kadar yükseliyor. Duştaki nem oranı ise yüzde 100’e yükseliyor. Kişinin kendisini sanat eseri gibi hissetmesi anlayışıyla tasarlanan buhar duşunun bu nedenle kapısı da çerçeve şeklinde tasarlandı. Starck, bu yıl 3 yeni ürün daha tasarlarken, duşlu tuvaletin de lansmanı yapıldı.