Güncelleme Tarihi:
Plastik kullanımını azaltmak ve bireysel çabalarıyla çevre kirliliğinin önüne geçmek isteyen tüketiciler için ‘yeniden doldurulabilir’ alternatifler her geçen yıl artıyor. 1940’lı yıllarda içecek sektörünün başı çektiği yeniden doldurulabilir ambalajlar, bugün temizlik ve kozmetik sektöründe dikkat çeken bir yükselişe geçti. Küresel anlamda yeniden doldurulabilir ve kullanılabilir ambalaj satışlarının 2022’de 42 milyar dolara yükselmesi ve 2027’ye kadar 53.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Tahminlere göre, denize kıyısı olan tüm ülkelerde, pet şişeler yerine doldurulabilir şişelerin pazar payını yüzde 10 artırmak, pet şişelerden kaynaklanan denizlerdeki plastik kirliliğini yüzde 22 oranında azaltabilir. Pazar payı yüzde 20 artırıldığında ise bu oranın, yüzde 39’a kadar çıkabileceği tahmin ediliyor.
150 MİLYON EURO
Sürdürülebilir ve yeniden dolum alanında çok sayıda çalışmaya imza attıklarını belirten L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, grubun, kadınların güçlendirilmesine ve doğanın yenilenmesine 150 milyon Euro fon ayırdığını belirterek, şu bilgileri verdi: “Garnier markamızla TerraCycle’ın küresel yeniden kullanım platformu Loop ile çalışıyoruz. Biotherm altında bir yeniden doldurma girişimi olan Life Plankton Elixir Blue Fountain’ı başlattık. Life Plankton Elixir şişesi boşaldığında, tüketiciler özel eğitim almış bir güzellik danışmanı yardımıyla kolayca yeniden dolum yapabiliyor. Armani’de çok sayıda parfümümüzün yeniden doldurulabilir şişeleri mevcut.” Sephora Stands çatısı altında ‘Good For Recycling’ projesiyle doğaya ve enerji tasarrufuna dikkat çeken Sephora’dan yapılan açıklamadaysa, mağazalardaki geri dönüşüm kutuları sayesinde boş parfüm şişelerinin, makyaj ve cilt bakımı ürün ambalajlarının toplandığı belirtildi.
94 ÜLKEDE BU SİSTEM KULLANILIYOR
Küresel içecek endüstrisini kapsayan verilere göreyse, şu anda 94 ülke yeniden doldurulabilir sistemler kullanıyor. Okyanusları koruma amacıyla kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olarak kurulan Ocena’nın, 2020’de yaptığı araştırmaya göre, içecek sektöründe Türkiye’nin de aralarında olduğu Çin, Meksika, Endonezya, Hindistan, Brezilya ve Almanya’da yeniden doldurulabilir pazarının yüzde 26 ila yüzde 61 arasında paya sahip olduğu kaydediliyor.
YIL SONUNDA HEDEF 25 TONLUK TASARRUF
Kozmetik sektöründe global bir marka olarak, plastik atık tüketimini azaltmaya yönelik çalışmalara devam ettiklerini belirten The Body Shop, tüketici alışkanlıklarıın, her geçen gün daha sürdürülebilir satın almaya evrildiğini belirtti. Şirket küresel anlamda, 2022 yılı sonuna kadar 25 ton plastik tasarrufu sağlamak amacıyla 400 dolum istasyonu daha açmayı planladığını ve 2026’ya kadar, dünyadaki mağazaların çoğunda dolum istasyonlarına sahip olmayı hedefliyor: “40 ülkede 500’ün üzerinde yeniden dolum istasyonunu faaliyete geçirdik. Mağazalarımızda yaklaşık 5 kişiden 1’i yeniden dolumdan faydalanıyor. Bu istasyonlarla şimdiye kadar 3.7 tonun üzerinde plastik tasarrufu sağlamış durumdayız. Bu 170 binden fazla plastik şişenin tüketimine engel olmak anlamına geliyor.”