Güncelleme Tarihi:
2011 yılına kadar Tofaş ve Fiat’ta Uluslararası İş Geliştirme ve Pazarlama Müdürü görevlerinde bulunan Özgür Özel, 2 yıl önce süpriz bir kararla Almanya’nın Ulm merkezli dünyanın en büyük itfaiye aracı üreticilerinden Iveco Magirus’a Başkan Yardımcısı olarak transfer oldu. İtalyan Fiat’ın bünyesinde yer alan 159 yıllık itfaiye devi Iveco Magirus’ta yaşanan finansal sıkıntıları çözmek ve dönüşümü sağlamak için için daha önce Tofaş’ta birlikte çalıştığı Antonio Benedetti’nin ısrarıyla 2 yıl önce çok farklı bir alana adım atan Özel, şimdi dünyanın yangınını en iyi şekilde söndürmek için çalışıyor.
3 FABRİKA KAPATTIK
Özgür Özel, Iveco Magirus’un Başkanı olan Benedetti’nin yardımcısı olarak hem pazarlamadan hem iş geliştirmeden hem de üründen anlayan birini aradığını belirterek, “Daha önce birlikte çalıştığımız için direkt bu görevi bana teklif etti. Tamamen farklı bir alan olduğu için biraz düşündüm ve Ulm’a gitmeye karar verdim” dedi. Son 2 yılda şirketin atıl durumda bulunan Fransa ve İspanya’daki 2, Almanya’daki bir fabrikasını kapattıklarını belirten Özel şöyle konuştu:
15 BİN İTFAİYE ARACI
“Bugün dünyada Kuzey Amerika dahil yılda yaklaşık 15 bin itfaiye aracı satılıyor. Bizim satışlarımız yılda 1500 adede yakın. Yani pazarın yüzde 10’una yakınını biz temin ediyoruz. İtfaiye araçları temelde 3 segmentten oluşuyor; Merdivenli İtfaiye Araçları, Yangın Müdahale ve Söndürme Araçları/ Kurtarma Araçları, ve Havalimanı Yangın Söndürme Araçları. Özellikle merdivenli itfaiye aracında dünyanın en büyüyüğüz. 60 metre ile en uzun ve en güvenli itfaiye aracı merdivenini üretiyoruz. Şirkette 2 yılda finansal sıkıntıları büyük ölçüde çözdü. Çin’den Brezilya’ya Japonya’dan Arjantin’e kadar dünyanın hemen hemen her yerine satış yapıyoruz. ”
YÜZDE 90’I GÖNÜLLÜ
Türkiye hariç dünyada itfaiyecilerin yüzde 90’ının gönüllü olarak bu işi yaptığını ve kahraman olarak görüldüklerini belirteren Özel, “İtfaiyecilik çok özel bir iş. Amerika’da ve Almanya’da iftaiyecilerin çoğu gönüllü. Para almadan bu işi yapıyor. Bizde satış ve pazarlama stratejimizi tamamen itfaiyeci odaklı yapmaya başladık. İlanlarımızda araç yerine kahraman itfaiyecilerin resimlerine yer veriyor, araçlarımızı onlara pazarlıyoruz. Sonuçta yerel yönetimler alımı yapıyor ama itfaiyecilerin isteklerine göre hareket ediyorlar” dedi.
159 yıldır itfaiyeci
CONRAD Dietrich Magirus tarafından kurulan ve 1864 yılından itibaren itfaiye aracı üretmeye başlayan Magirus, 1975 yılında Fiat’ın ticari markası Iveco’nun bünyesine girdi. Iveco, 5 yıl diğer ticari araçlarında da Magirus markasını kullandı. 1980’den sonra ise Magirus markası sadece itfaiye araçlarında kullanılmaya başlandı. Magirus’un sektördeki en önemli icadı, döner tablalı itfaiye merdiveni. Bu icat Magirus’tan dünya çapında büyük başarı sağladı.
Fiyat rekabeti çok zor
TÜRKİYE’de itfaiye’ye verilen önemin yıllar itibariyle gitgide artttığını kaydeden Özel, belediyeler, itfaiyeciler ve DHMİ bütçeleri dahilinde en iyi, en güvenilir teknolojilere sahip olup, görevlerini en etkin şekilde yapma çabası içinde olduklarını söyledi. Türkiye’de itfaiye aracı sektöründe daha çok yerel üretimin yapıldığını kaydeden Özgür Özel, belediye ve yerel yönetimlerin satın almayı ağırlıklı olarak fiyat odaklı yaptığını belirtti. Özel, “2012’de Devlet Hava Meydanları İşletmelerine 12 adet Dragon 8x8 Havalimanı Yangın Söndürme Aracı teslim ettik. 2013’de de Türkiye’de bir çok ihale kazandık”dedi.
İtfaiyecilere Oscar veriyor
IVECO Magirus’un sloganında itfaiyecileri ‘kahraman’ olarak tanımlıyor ve bu kahramanlara 1864 yılından beri hizmet eden marka olduğunun altını çiziyor. Özgür Özel, “Bu yüzden de biz de bu efsanenin adına 2012 yılından itibaren, Yılın İtfaiye Takımı Oskar’larını vermeye başladık. Geçtiğimiz yıl Almanya İtfaiyeleri arasında bu ödülü verdik, bu yıl da uluslararası düzeyde de yılın itfaiyesini seçme sürecindeyiz. Türk itfaiyelerinden de yaptıkları operasyonları anlatan başvurularını bekliyoruz. Ödülle ilgili detaylara world-of-firefighters.com’dan ulaşmak mümkün. Bu ödül sürecinin gönüllülüğün yerleşmiş olduğu ülkelerde gençlerin itfaiyeci olmasını teşvik edeceğini ve özendireceğini düşünüyoruz.”