Güncelleme Tarihi:
60 yıldır “Alırsın Ford olursun Lord” sloganıyla dilimize pelesenk olan kamyonları üreten Ford Otosan, Amerikan otomotiv devi Ford Motor Company’nin dünyadaki tek kamyon üretim ve geliştirme merkezi oldu. Geçen hafta Brezilya’daki fabrikasını kapatarak Güney Amerika’da ağır ticari araç üretimine son veren Ford, böylece Türkiye’yi tüm dünya için küresel üs haline getirdi. 2010 yılında Amerikan otomotiv devini çıktığı kamyon pazarına yarattığı ‘Ford Trucks’ markası ve geliştirdiği yeni global ürünlerle yeniden sokma başarısını gösteren Ford Otosan, şimdi tüm dünya için üretim yapmaya hazırlanıyor. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford’un Güney Amerika’da üretimden çıkmasının kendilerini olumsuz etkilemeyeceğini belirterek, “Tam tersine ağır ticari araçların ekseni Avrupa, Rusya ve MENA’ya (Ortadoğu, Kuzey Afrika) kayıyor. Bunu da Ford Otosan başardı. Bu bize büyük avantaj sağlayacak” dedi.
AMERİKA’YA KAMYON
Haydar Yenigün, konuya ilişkin değerlendirmesinde şunları söyledi: “Ford’un ağır ticari araçlar ve ilgili dizel motor ve motor sistemleri için küresel mühendislik merkezi olan Ford Trucks, sadece Türkiye’de değil, Avrupa ve Kuzey Amerika dahil tüm potansiyel ihracat pazarlarında rekabet edecek ürünler sunabilmek için ileri teknolojiler üretiyor. Ar-Ge ve üretimdeki üstün başarımız, şu anda 36 ülkeye dağılan ve hızla büyüyen yapılanmamız ile yolumuza devam ediyoruz. Yeni dönemde de şirketin global düzeydeki tek ağır ticari araç geliştiricisi ve üreticisi olarak uluslararası pazarlardaki etkili büyümemizi rahatlıkla sürdürecek altyapı, yetkinlik ve deneyime sahibiz.”
SIRA BATI AVRUPA’DA
Ford Trucks’ın global ağı, 2010 yılında Ford Otosan’ın ana hissedarlarından Ford Motor Company ile imzalanan ‘Global Cargo’ anlaşmasıyla birlikte kurulmaya başlandı. Ford Otosan bu anlaşmayla, Global Cargo Büyüme Stratejisi doğrultusunda Orta Doğu, Afrika, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Orta ve Doğu Avrupa pazarları başta olmak üzere 3 kıtada toplam 60 ülkenin kamyon özelinde kamyon satış distribütörlerini atayarak global ağını oluşturmaya başladı. Halihazırda 36 ülkede faaliyet gösteren ve 2020 sonu itibarıyla 51 ülkede var olmayı hedefleyen Ford Trucks, Eskişehir’de üretilen “Uluslararası Yılın Kamyonu Ödüllü” (ITOY) yeni çekicisi F-Max ile elde ettiği uluslararası başarıların ardından Batı Avrupa pazarlarını da faaliyet alanına dahil etmeye yönelik planlamalarını daha erken bir dönemde hayata geçirmeye karar verdi.
YILIN KAMYONU OLDU AVRUPA SIRAYA GİRDİ
‘FORD Trucks’’ın Batı Avrupa açılımıyla ilgili değerlendirmelerde de bulunan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şunları kaydetti: “Ford Trucks, Ford Otosan’ın geleceği için çok önemli bir girişim. 2010 yılından bu yana Ford Trucks işine yaptığımız yatırımın en önemli noktasındayız. Uluslararası pazarlarda büyümemizi Orta Doğu, Afrika, Rusya ve Türki Cumhuriyetlerin ardından Orta ve Doğu Avrupa’da gerçekleştirdiğimiz bayi açılışlarıyla sürdürdük. Ağır ticari pazarının Rusya ile Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesine kaydığı bir dönemde bu pazarlarda oldukça güçlü bir duruş sergileyerek hem farklı pazarlardaki tecrübelerimizi zenginleştirdik hem de uluslararası bir marka olarak sektörün radarında daha da görünür hale geldik. IAA Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda dünya prömiyerini yaptığımız yeni çekicimiz F-MAX’in ağır ticari araç sektörünün en saygın ödüllerinden olan ‘Uluslararası Yılın Kamyonu Ödülü’nü kazanması Ar-Ge alanındaki gücümüzün ve yetkinliğimizin global düzeyde de takdir edilmesini sağladı. Tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirilen ve İnönü fabrikamızda üretilen çekicimizin kazandığı başarının ardından Avrupa’dan 70’e yakın bayilik talebi aldık. Bunun üzerine Batı Avrupa pazarına yönelik planlarımızı öne çektik ve İspanya, İtalya, Portekiz öncelikli olmak üzere 7 yeni ülke için bayilik görüşmelerine başladık. Avrupa pazarında büyümek ihracat fırsatlarımızı geliştirecek. Ford Otosan olarak uluslararası başarılara imza atmaya ve Türkiye ekonomisine katma değer sağlamaya devam edeceğiz.”
SIFIR FAİZLE GELDİLER
2019 yılına yüzde 60 kayıpla başlayan otomotiv sektöründe bazı markalar ellerindeki stoklara bağlı olarak 2019 modelleri piyasaya sunmayı ertelerken, bazı markalar ise ivme kazanmak için vakit kaybetmiyor. 2019 modelleri satışa sunan markalardan biri olan Skoda’nın Genel Müdürü Zafer Başar, “Skoda olarak 2018 yılını rekor pazar payı ile başarılı bir şekilde tamamladık. Bu yükseliş trendimizi bu yıl da sürdürmek ve hızımızı kesmeden devam etmek adına, öncelikle markamızın lokomotif ürünü Octavia olmak üzere 2019 model yılı ürünlerimiz showroomlarda yerini aldı. Tüketicilerimizle en uygun şartlarla ürünlerimizi buluşturabilmek adına 2019 model yılı ürünlerimiz içinde 0 faiz kampanyası başlattık. ÖTV indirimini bu kampanya ile destekleyerek müşterilerimizin Skoda sahibi olmalarını daha da kolaylaştırıyoruz“ dedi.