Dünyanın KOBİ’si birleşiyor

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın KOBİ’si birleşiyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2017 20:30

Dünya KOBİ Platformu Vakfı (WSF) CEO’su Tunç Uyanık, öncelikle Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan KOBİ’lerini alışveriş platformlarına yönlendirecek KOBİ Market’in daha sonra Asya, Avrupa ve Afrika’daki KOBİ’leri kapsayacak biçimde genişletilmesinin planlandığını söyledi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, Azerbaycan ve Gürcistan KOBİ’leri, internetten alışverişi sağlayacak ortak bir elektronik pazarda buluşuyor. Özellikle şimdiye kadar internetten hiç satış yapmamış KOBİ’leri kapsayacak biçimde oluşturulacak KOBİ Market’in Mayıs ayı başında devreye girmesi bekleniyor. Proje hakkında bilgi veren Dünya KOBİ Platformu Vakfı (WSF) CEO’su Tunç Uyanık, ilk aşamada bu üç ülkenin KOBİ’lerinin yer alacağı platformunun Asya, Avrupa ve Afrika’daki KOBİ’leri kapsayacak biçimde genişletilmesinin planlandığını söyledi. Uyanık bu girişimle dünya çapında üretimin ağırlıklı bölümünü karşılayan ancak küreselleşmenin hızlanmasıyla zora giren KOBİ’lerin korunmasının amaçlandığını söyledi. Bu girişime, küreselleşmenin gelir dağılımını bozan etkisini azaltacak fonksiyona sahip olması nedeniyle, gelişmiş ülkelerden de destek gelmesi bekleniyor. Zaten G-20 kapsamında yer alan işadamlarının dahil olduğu B 20 de, konuyu müzakere ederek, Almanya’da geçen ayki son toplantısında, KOBİ’lerin resmi organı olarak gördüğü WSF’nin bu yöndeki çabalarının desteklenmesi için gelişmiş ülkelere çağrıda bulundu.

Haberin Devamı

ÇOK DİLLİ ALIŞVERİŞ

Pilot uygulama olarak kapsama giren üç ülkenin KOBİ’lerinin internetten alışverişi öğrenmeleri için yoğun bir eğitim programı planlanıyor. Mümkün olduğunca basit biçimde KOBİ’lerin bu sanal ortama dahil olabilmeleri için yüz yüze eğitim çalışmalarının yanında, internetteki alışverişin çok dilli olması sağlanacak ve sürekli bir teknik hizmet desteği verilecek. WSF CEO’su Uyanık, KOBİ Market’in yanı sıra Çin ile Türkiye arasında internet üzerinden ipek yolunu kurma projesinde de son aşamaya gelindiğini kaydetti. Uyanık, Mayıs ayı başında Kayseri’de bu konuda somut adımların atılacağı bir tören yapılacağını söyledi. KOBİ’lerin dünya çapında ortak sorunları bulunduğu, bu sorunları ve çözüm önerilerini G-20 ve B-20 platformları başta olmak üzere uluslararası karar alıcıların önüne getiren yegane kuruluşun, TOBB’un girişimiyle 2015 yılında oluşturulan WSF olduğu belirtildi.

TEMSİLİYET EKSİĞİ

Haberin Devamı

Dünya çapında KOBİ’lerin uluslararası piyasalara erişim sorunu olduğunu, finansmana erişimde ciddi sıkıntılar yaşadıklarını yine nitelikli işgücüne erişim sorunları bulunduğunu kaydeden Uyanık, KOBİ’lerin büyük şirketlere göre inovasyon ekosistemi ve dijital ekonomiye erişim konusunda çok daha büyük zorluklar yaşadıklarını, yasal düzenlemelere uyum konusunda da ciddi sıkıntı çektiklerini kaydetti. Uluslararası düzeyde KOBİ’lerin çıkarlarının korunmasında resmi temsiliyet eksikliği olduğu, küresel KOBİ gündeminde devamlılık ve koordinasyon eksikliği bulunduğu, uzmanlaşmış destekleyici yapılar bulunmadığı tespitinde bulunan Uyanık, bu nedenle WSF’nin çalışmalarının tüm dünya KOBİ’leri için büyük öneme sahip olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

KOBİ MARKET NASIL İŞLEYECEK?

SME.market veya KOBİ.market hangisi tercih edilirse o adres kullanılacak. Tüm dünyadaki KOBİ’lerin büyümesinin önündeki ortak engel olan pazara ulaşım sorununa çözüm olmak amacıyla geliştirilmiş olan bir platform. SME.market ile KOBİ’ler de yeni ekonominin getirdiği fırsatlardan faydalanabilecekler, internet sayesinde daha çok alıcıya ulaşabilecek ve gelirlerini artırabilecekler.

SME.market KOBİ’lerin dört büyük sorununa çözümler sunuyor:

k İş için internetle tanışma: KOBİ’ler için bir internet sitesi oluşturmak veya mevcut platformlarda mağaza açmak fazla karmaşık olabiliyor. SME.market sayesinde KOBİ’ler kolayca internet sitelerini ve e-ticaret mağazalarını oluşturabilecek.

Haberin Devamı

kYurtiçi ve yurtdışındaki pazaryerlerine bağlantı: Projenin çözüm ortağı DHgate.com sayesinde KOBİ’ler uluslararası pazarlara ulaşabilecek. Ayrıca Türkiye’deki mevcut internet sitelerinde de anında satışa başlayabilecekler. Tüm bunları SME.market adresinden kolayca yapabilecekler.

kBüyük alıcılara ulaşım: SME.market, KOBİ’lerin büyük alıcılara satış yapması konusunda aracılık hizmetleri sunacak. Sertifikasyon programı ve güvenilir KOBİ Dizini ile büyük firmaların güvenilir KOBİ’lerden alım yapması sağlanacak.

kFinansmana erişim: SME.market çözüm ortakları aracılığı ve platformda birikecek olan ticaret verisini kullanarak KOBİ’lere banka ve banka dışı finansman çözümlerine erişim sağlayacaklar.

Haberin Devamı

TOBB’UN KÜRESEL GİRİŞİMİ

WSF’nin kuruluşunda TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun özel çabası büyük rol oynadı. Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin itibarını da yakından etkileyecek bu uluslararası girişim için Dünya Bankası’nda yıllardır üst düzey görevlerde bulunan Tunç Uyanık’ı CEO olarak görev almaya ikna etti. TOBB’un ortaya attığı fikirle, 2015 yılında Türkiye’nin G-20 Dönem Başkanlığı sırasında, B-20 KOBİ ve Girişimcilik Çalışma Grubu’nun önerisi ve G-20 Maliye bakanlarının desteğiyle Dünya KOBİ Forumu (WSF) kuruldu. 2015 yılı Kasım ayındaki Antalya Zirvesinde WSF’nin kuruluşu, özel sektör destekli, KOBİ’lerin gelişimini destekleyen ve temsil eden bir kuruluş olarak G-20 liderleri tarafından memnuniyetle karşılandı.

G-20 PLATFORMUNDA ETKİNLİĞİ ARTIYOR

WSF 2015’den beri, G-20 ve işalemini temsil eden platformu olan B-20, dönem başkanlıkları arasında KOBİ’lere ilişkin konularda sürdürülebilirliğin ve devamlılığın sağlanmasına önemli katkılarda bulunuyor. 2016 yılında B-20 Çin dönem başkanlığında, KOBİ Kalkınma Görev Gücü İş Ağı Ortağı olarak görevlendirildi. 2016 B-20 Nihai Tavsiye Raporu’nda WSF’nin teknik katkılarına kapsamlı biçimde yer verilirken Dünya KOBİ Forumu’nun adı raporda açık biçimde yer aldı. WSF 2017 yılı Almanya’nın dönem başkanlığında da aynı rolü üstlendi. B20, G20’ye WSF’nin KOBİ.Market platformunun aşağıdaki amaçlar doğrultusunda kullanılmasını öneriyor:

-Dijital ticaretin önündeki engellerin azaltılması,

-KOBİ’lerin dijital ticarete etkin biçimde katılımının sağlanması,

-KOBİ’lerin ihracat/ithalat olanakları hakkında bilgilendirilmelerinin sağlanması. Böylelikle KOBİ’lerin iş bağlantılarının, görünürlüklerinin ve finansmana erişimlerinin kolaylaştırılması hedefleniyor

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!