Dünyanın gemi trafiği en yoğun limanı

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın gemi trafiği en yoğun limanı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2012 12:12

Şanghay'ın Çin ekonomisinin dinamo motorları arasında olmasında önemli pay sahibi olan Şanghay'ın liman adasından, 2011'de 1,065 trilyon dolarlık ithalat ve ihracat gerçekleştirildi. Liman 2010'da Singapur'u geride bırakarak dünyanın gemi trafiği en yoğun limanı haline geldi. Marmara'nın en büyük limanı olan Haydarpaşa ise kapasite olarak Şanghay'ın oldukça gerisinde bir görüntü çiziyor.

Haberin Devamı

Asya'nın en büyük limanı olan Şanghay Limanı 2011'de bir önceki yıla göre yüzde 17.3 büyüme kaydetti.

2010'da Singapur Limanı'nı da geride bırakan Şanghay limanı dünyada gemi trafiğinin en yoğun olduğu liman haline geldi. En büyük 20 uluslararası lojistik firmasının haftada 300'ü aşkın gemi seferiyle taşımacılık yaptığı limandan yılda 6 milyon konteynerlik ithalat ve ihracat yapılıyor.

Liman geçen yıl 30 milyon TEU'luk taşıma kapasitesiyle rekora imza attı. Marmara'nın en büyük, Türkiye'nin en büyük üçüncü limanı Haydarpaşa'da ise bu rakam yaklaşık 53 bin TEU'dur.

TUE, 34 metreküp alanı ifaden bir gemicilik terimi olup, "Twenty-foot Equivalent Unit” kelimelerinin kısaltması ve konteynerlenmiş yükler için bir endüstri standardı olarak kullanılıyor.

Haberin Devamı

Şanghay Limanı toplamda 293 bin metre karelik bir depo alanına sahip ve 4.7 milyon metre karenin üzerinde bir tersane alanı var.

Şanghay Limanı toplamda 293 bin metre karelik bir depo alanına sahip ve 4.7 milyon metre karenin üzerinde bir tersane alanı var. Limanda yaklaşık 6 bine yakın kargo taşıma aracı bulunuyor.

DÜNYANIN GEMİ TRAFİĞİ EN YÜKSEK LİMANI - FOTO GALERİ 

Çin'in bereket havzası olarak nitelendirilen Yangzı Nehri deltasında ve Çin'in doğu sahilinin tam orta çizgisinde olan liman, Ciangsu, Cıciang, Anhui, Hubey, Sıçuan eyaletleri ve Çongçing şehrinde yapılan üretimi de buradan yurt dışına ihraç ediyor.



Li Şıvey, Şanghay limanının dünyada konteyner bazında en büyük liman olduğunu belirterek “Şu anda 6 milyon olan yıllık konteyner kapasitesinin 2020 yılına kadar 10 milyonu aşmasını hedefliyoruz” dedi.

Limanı işleten Guandong şirketinin başkan yardımcısı Sao Zıva ise “Şanghay'ın ekonomi merkezi olması dolayısıyla artan lojistik ihtiyacından hareketle Şanghay Dış Köprü limanına ek olarak okyanus üzerine inşa edilen Yangşan Derin Deniz limanı projesinin de hayata geçirildiğini vurgulayarak, “Bu sayede Şanghay'ın liman trafiğinin hafifletildiği ve taşımacılığın daha etkili hale getirildiğini” söyledi.

Çin'in finans, ticaret, bilim, kültür ve bilişim merkezi konumunda olan Şanghay şehrinde bulunan limanın 2011 yılında 1 trilyon doların üzerinde ithalat ve ihracat yaptığı açıklanmıştı. Ülkenin 2011'deki toplam dış ticareti 3.6 trilyon dolara çıkarak yüzde 22.5 büyüme kaydetmişti.

Son yıllarda ithalat ve ihracatındaki büyümesini sürekli yüzde 10'un üzerinde tutmayı başaran liman, geçen yıl da yüzde 17.3 büyüyerek 1,065 trilyon dolarlık ithalat ve ihracat yaptı.

Haberin Devamı


İSTANBUL’UN EN BÜYÜKLERİNDEN HAYDARPAŞA

Dünyanın gemi trafiği en yoğun limanı


Türkiye’nin en büyük limanlarından biri olan Haydarpaşa ise kapasite açısından Şanghay’ın oldukça gerisinde bir görüntü çiziyor.

Marmara Bölgesi'ndeki en büyük konteyner limanı olan Haydarpaşa, yıllık altı milyon metrik ton (MT) kargo hacmini geçmesiyle Mersin ve İzmir limanından sonra Türkiye'nin üçüncü büyük limanı.

Limanda 250.000 ton taşıma kapasitesine sahip bir yüzer vinç, 3 demiryolu feribotu, 3 adet 2500 HP gücünde römorkör ve 2 adet palamar botu bulunuyor.

Limana uğrayan, ağırlığı 2000 grostondan az olan gemiler için römorkör alma şartı yok ve römorkör hizmeti 24 saat.

Haberin Devamı

Limandaki konteyner kara terminalinin alanı 55.000 m2, yıllık tutma kapasitesi 52.800 TEU'dur. Dökme yük tesisinin kapasitesi 34.000 ton.


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!