Güncelleme Tarihi:
Superbowl’u bu yıl özel kılan bir neden var.
Karşılaşma tam 50’inci yılına giriyor.
Bundan 50 yıl öncesine bakıldığında ise karşılaşmada yayınlanacak reklamlar için daha makul ücretlerin ödendiği görülüyor.
Fortune dergisinin rakamlarına göre, 1967 yılında yani ilk SuperBowl karşılaşmasında 30 saniyelik bir reklam için ödenen para 42 bin dolardı.
Superbowl karşılaşması için şu anda ödenen rakamla karşılaştırıldığında, reklam fiyatlarındaki enflasyonunun yüzde 11800 olduğu görülüyor.
BU YIL 20 MİLYAR DOLARIN ÜZERİNE İŞ HACMİ BEKLENİYOR
Bu yıl Super Bowl'un 20 milyar doların üstünde iş hacmi yaratarak tüm zamanların en kazançlı spor organizasyonu olarak tarihe geçmesi bekleniyor.
AA muhabirinin, ABD Ulusal Perakendeciler Birliği'nden (NRF) derlediği tahmini verilere göre, ülkede her yıl festival havası yaratan Super Bowl için bu sene kişi başına ortalama 82,19 dolarla toplamda 15,5 milyar dolarlık rekor harcama yapılacak.
ABD'DE EN FAZLA YİYECEK VE İÇECEK TÜKETİLEN GÜN
Ayrıca, Technomic adlı araştırma şirketinin verilerine göre, Şükran Günü'nden sonra en fazla yiyecek ve içecek tüketilen gün olan "Super Bowl Pazarı'nda yaklaşık 14,5 milyon pizza, 1,3 milyar tavuk kanadı ve 1,2 milyar litre alkol tüketilecek.
SUPERBOWL DEMEK PARA DEMEK
Sözün özünde NFL’in en büyük organizasyonu aslında ligin en iyisini belirlemekten öte, bir para makinesi.
Rakamlarla incelendiğinde SuperBowl müsabakalarında 2005-2014 yılları arasında reklam satışlarından 2,19 milyar dolar gelir elde edildiği görülüyor.
Bu tarihler arasında bir reklamın ortalama maliyetinin de yüzde 75 arttığı görülüyor.
BU YIL MUTLU REKLAMLAR ÖNE ÇIKIYOR
SuperBowl’un bu yılki reklamlarında temanın mutluluk olduğu dikkat çekiyor.
New York Times’ın haberine göre, geçen yıl yayımlanan reklamlarda daha çok üzgün ve depresif temalı konular ele alınca, yetkililer televizyon izleyicilerinin daha mutlu reklamlar görmek istediğinin altını çizdi.
Şu ana kadar ketçaplarıyla ünlü Heinz markası, Toyota ve NFL’in kendisi bile “kendini iyi hisset” temalı reklamlarla dikkat çekti.
ÜNLÜ YÜZLER
SuperBowl müsabakasında yayınlanacak reklamların ana özelliklerinden biri de o yıl öne çıkan ünlülerin yer aldığı reklamlar.
Gerçek zamanlı reklam araştırmaları yapan iSpot.tv şirketinin rakamlarına göre bu yıl SuperBowl reklamlarında 40’dan fazla ünlü yer alıyor.
“HOTLINE BLING” DE REKLAMLARDA
Bunun son örneklerinden biri de rap dünyasının bu yıl parlayan isimleri arasında yer alan Kanadalı sanatçı Drake oldu.
ABD’li telekomünikasyon devi T-Mobile, Drake’in listelerde bir numaradan inmeyen “Hotline Bling” şarkının klip çekimini konu alan bir reklam furyasıyla son günlerde sosyal medyada ses getirdi.
Geçen yıl ki reklamlarda 27 ünlü yüz yer almıştı.
MELEKLER DE SES GETİRDİ
Super Bowl için dünyanın en ünlü iç çamaşarı markalarından Victoria Secret'in reklamı da ses getirdi.
Her zaman en seksi halleriyle podyumları ve ekranları süsleyen meleklerin bu kez Amerikan futbolu oynayan halleri dikkat çekti.
MÜSABAKA HANGİ TAKIMLAR ARASINDA
Bu yılki müsabaka Denver Broncos ve Carolina Panthers takımları arasında California eyaletindeki Levi's Stadyumu'nda oynanacak.
Normal sezonu 15 galibiyet ve tek mağlubiyetle tamamlayan Carolina Panthers, 2003'de kaybettiği Super Bowl kupasını tarihinde ilk kez kazanmak için ter dökecek.
EN ÇOK KAZANAN VE KAYBEDEN TAKIMLAR
Amerikan Futbolu Ligi’nde geçen 49 Super Bowl karşılaşmasına bakıldığında, finallere adını yazdıran bazı takımlar var.
NFL resmi verilerine göre, geçen yıllarda sekiz kez Super Bowl’a çıkan üç takım bulunuyor.
Bunlar Dallas Cowboys, New England Patriots ve Pittsburgh Steelers.
Diğer yandan, henüz hiç final yüzü görmemiş yani Super Bowl karşılaşmasında yer almamış takımlar da mevcut.
Onlar ise Cleveland Browns, Detroit Lions, the Houston Texans, ve Jacksonville Jaguars takımları.
BİLETLER DE CEP YAKIYOR, FİYATLAR TARİHE GEÇTİ
Bu yılki özel karşılaşma için biletler deyim yerindeyse el yakıyor.
ABD'li online bilet sitesi StubHub'ın verilerine göre, mücadelenin ortalama bilet fiyatları 4 bin 821 bin dolarla ülke tarihinde bir spor müsabakası için ödenen en yüksek ortalama ücret olarak tarihe geçti.
Bu gece gerçekleşecek karşılaşma için stadyumda biletlerin neredeyse tamamı tükenmiş durumda.
Geride kalanlar koltuklar içinse biletler iki kişi için 3160 dolar ile 10 bin dolar arasında değişiyor.
Biletler çoktan karaborsaya da düştü.
Amerikan halkı, stadyuma gitmek yerine evde ya da kalabalık bir ortamda güzel lokantalarda karşılaşmayı izlemeyi de tercih ediyor.
BÖLGEYE MALİYETİ 8,6 MİLYAR DOLAR
AA haberine göre, ürün satışları, reklam, bilet ve diğer gelirlerle birlikte 20 milyar doların üstünde iş hacmi yaratması beklenen 50.Super Bowl elbette bazı masrafları da beraberinde getiriyor.
Mücadeleye ev sahipliği yapacak Santa Clara, Super Bowl için yaklaşık 3,6 milyar dolar harcama yapacağını duyurdu. Şehrin masraflarının NFL tarafından karşılanacağı bildirildi.
Öte yandan, Santa Clara'ya yaklaşık bir saat uzaklıktaki San Francisco maçı yerinde izlemek için bölgeye akın eden ABD'lilere hafta boyu sürecek etkinlikler düzenledi.
BU SENE ARA ŞOV DA COLDPLAY VAR
Super Bowl50’nin bu yıl devre arası gösterisinde deyim yerindeyse festival var.
24 hours to go (and there will be rather more people watching this time). #SB50 #PepsiHalftime pic.twitter.com/7uSLcMrf0R
— Coldplay (@coldplay) February 7, 2016
Bu yıl yeni albümleriyle listeleri sallayan İngiliz rock grubu Coldplay ilk kez SuperBowl’da sahne olacak.
Gösterinin en merak edilen isimlerinden biri de Beyonce. Beyonce bu geceki şov öncesinde eşi ABD’li rapçi Jay Z’nin müzik stream şirketi Tidal üzerinden yeni bir şarkısı ve klibini yayımladı.
Gösteride dikkat çeken ve merakla beklenen bir diğer isim de Bruno Mars.
Mars da eğlenceli konserleri ve danslarıyla son yılların en çok ilgi çeken isimleri arasında yer alıyor.
TÜRKİYE’DE YAYIN VAR MI?
Super Bowl, bu gece saat 01.00’da Foxsports’tan canlı olarak ekranlara gelecek.
Foxsports kanalına DSmart ve diğer dijital platformlar üzerinden erişmek mümkün.