Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2011 00:00
Dünyanın dört bir yanından binlerce insanın, küresel iklim değişikliğine karşı tepkilerini dile getirdiği ‘Dünya Saati-Earth Hour’ hareketine, Türkiye’den verilen bireysel desteğin yanı sıra kurumsal destek artıyor.
100’den fazla ülkede, bir milyar insana ulaşması hedeflenen bu eylem kapsamında, bugün Türkiye’nin pek çok ünlü şirket merkezi bir saatliğine karanlığa gömülecek.
20.30’da ışıklar sönecekWWF’nin (World Wide Fund for Nature-Dünya Doğayı Koruma Vakfı) 2007 yılında Avustralya’nın iklim değişikliğine dikkat çekmek için başlattığı ve daha sonra tüm dünyaya yayılarak küresel bir harekete dönüşen Dünya Saati uygulaması, bu akşam 20.30 ile 21.30 saatleri arasında gerçekleştirilecek.
“Dünyanın Geleceği İçin 60 Dakika Karanlık” sloganıyla yapılan kampanyaya, dünyanın geleceği için sorumluluk duyan pek çok birey ve kurumun katılım gösteriyor. Eyfel Kulesi, Empire State Binası, Mısır Piramitleri gibi dünyanın en bilinen yapılarda da uygulanan kampanyaya, bireysel desteğin yanı sıra kurumsal katılımda da önemli bir artış gözleniyor.
Bankalardan otellere
Geçen yıl 200’den fazla kurumun katıldığı kampanyaya bu yıl da Türkiye’nin önde gelen kurum ve kuruluşlarından yüksek bir katılım gözleniyor. Bu yıl bu harekete destek vereceğini duyuran şirketlerden bazıları şunlar: “İş Bankası, HSBC, Yapı
Kredi, Finansbank, Şekerbank, Halkbankası, Sabancı Holding, Akkök Grubu, Unilever, Tetra Pak, Hilton Worldwide Türkiye Otelleri, The Marmara Otelleri, Kipa, Philips, Akbatı AVM, Tofaş, BSH Ev Aletleri, Maya Residense.”