Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2008 00:00
Uzun yıllar sadece deri markası olarak varlığını sürdüren Desa, hazır giyim markası olarak kendini yeniden konumlandırdıktan sonra ilk yurtdışı mağazasını Londra’da açarak global marka olma stratejisini ortaya koydu.
Zara, Caractere ve Maska gibi markalarda çalıştıktan sonra Desa’nın deriden hazır giyim markasına dönüşmesinde koleksiyonlarıyla önemli bir rol oynayan tasarımcı Fred Tutino, Londra’daki mağazanın beğeni topladığını belirterek, dünyaya modasında önemli bir vitrin olan Londra’nın ilk hamle için doğru nokta olduğunu söyledi. Ekonomik kriz nedeniyle perakendede tüm dünyada gerileme yaşandığına dikkat çeken Fred Tutino, "Böyle bir ortamda yatırım yapmak, mağaza açmak daha zor olabilir ama herkesin çekingen davrandığı bir ortam, aynı zamanda hamle yapmak ve öne geçmek için bir fırsattır. Desa, sunabildikleriyle dünyada çok özel bir yere oturacak. Desa İngilizler için yeni bir soluk. Farklılığını hemen hissettiler" dedi.
4 mağazalık yatırımLondra’nın merkezinde 1.6 milyar
dolar yatırım ile açılan ilk alışveriş merkezi Westfield’de Desa, ilk yurtdışı mağazasıyla yer aldı. Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, normal bir mağazanın dekorasyonunun 3-4 katına denk gelen, 700 bin dolar bir yatırımla ilk yurtdışı mağazalarını açtıklarını söyledi. Çelet, "Londra uzun yıllardır işbirliği içinde olduğumuz, dünyaca ünlü firmalar sayesinde çok iyi öğrendiğimiz bir pazar. Ayrıca dünyadaki moda başkentlerinden biri. Bu nedenlerden dolayı dünyaca tanınan moda markası olma hedefiyle çıktığımız yolculuğumuza Londra’dan başlamayı tercih ettik" dedi. Londra’daki Desa mağazasının dışında İngiltere’de 10 farklı Debenhams mağazasında erkek ceket koleksiyonu satışının devam ettiğini de hatırlatan Çelet, gelecek yıllarda öncelikli hedeflerinin satış noktalarından çok Desa mağazalarımızın sayısını artırmak olduğunu söyledi.
20 mağazalık hedef
Bir süre önce, Desa’yı global moda markası yapmak üzere büyük dönüşüme imza attıklarını anımsatan Çelet, "Desa’da en ince paketleme detayından mağaza konseptine, logo değişiminden hazır giyim sektörüne adım atılmasına kadar büyük bir değişim yaşandı. Dünya markası olmuş önemli markalar ne yaptıysa, hangi isimlerle çalıştıysa Desa’ya da uyguluyoruz. Bu çerçevede Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezinde, dünyanın en ünlü markalarıyla birlikte yer almaktan gurur duyuyoruz" diye konuştu. Desa, 2010 yılında dünya modasının kalbinin attığı birçok merkezde toplam 20 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.
Farklıyız global krizden korkmuyoruz
GLOBAL krize rağmen yurtdışına açılma planlarında bir değişiklik yapmadıklarını anlatan Melih Çelet şunları söyledi: "Yaşadığımız kriz gerçekten global bir kriz. Ve tüm dünyada tüm sektörlerin daralmasına neden oluyor. Daralan pazarda da farklı olanın ayakta kalacağı bir dönem içindeyiz. Bir müşterilerimize her zaman farklı konseptler sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda da pazar payımızın da artacağına inanıyoruz. Bunun için de yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz." Desa’nın şu anda Türkiye’de 7’si franchise olmak üzere toplam 68 mağazası var.
Westfield’de dört Türk marka
LONDRA’nın Shepherds Bush semtinde, 150 bin metrekarelik bir alanda kurulan, Avrupa’nın en büyük kapalı alışveriş merkezi Westfield, 15 ülkeden 260’ın üzerindeki markaya ev sahipliği yapıyor. Desa’nın yanı sıra Türkiye’den İpekyol, Machka ve So Chic markaları da Westfield’de yer alıyor.