Güncelleme Tarihi:
GFK Türkiye'nin araştırmasına göre, Türkiye'de futbola olan büyük ilgi tüketici elektroniği pazarına yaradı. Yıla küçülerek başlayan ve ilk çeyreği yüzde 6 küçülme ile kapatan televizyon pazarı, Dünya Kupası dolayısıyla mayıs ve haziran aylarında çift haneli büyüme yakaladı. Pazarda, söz konusu 2 ayda 1,5 milyonun üzerinde satış gerçekleşti. Televizyon pazarında yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4'e yakın büyüme görüldü.
Dünya Kupası'nın Türkiye pazarına yaklaşık 130 milyon liralık ek satış getirdiği tahmin edildi.
Ekran boyutları daha da büyüdü
Araştırmaya göre, yılın ilk yarısında ekran boyutları daha da büyüdü. Adet bazında toplam satışlar içinde internet özellikli televizyonlar yüzde 50'lere, üç boyutlu televizyonlar ise yüzde 40'lara ulaştı.
Türkiye pazarına giren UHD (4K) (ultra yüksek çözünürlüklü) televizyonlar ise dünyadaki teknoloji trendlerini iyi takip eden ve yüksek özellikli elektronik ürünlere ilgi gösteren tüketicilerin oldukça ilgisini çekti. Henüz fiyatları yüksek olmakla birlikte özellikle 2015 yılının UHD TV'lere geçiş yılı olacağı öngörülüyor. Curved (kavisli) ekran TV'ler ise bu dönemin bir başka dikkat çekici ürünü oldu. Yarattığı derinlik algısı ile görüntüyü daha yoğun hissettirme iddiasındaki bu ürünlerin satışları çok fazla olmasa da gittikçe artan bir trende sahip.
Dünya Kupası'nın etkisiyle olumlu bir dönem geçiren televizyon pazarı için yılın ikinci yarısının da hareketli geçmesi bekleniyor.