Dünya güzelleşmek ve gençleşmek için 2 milyar dolar harcadı

Güncelleme Tarihi:

Dünya güzelleşmek ve gençleşmek için 2 milyar dolar harcadı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2013 01:13

Botoks’un üreticisi, ABD’li ilaç firması Allergan’ın CEO’su David E.I.Pyott, bu yıl yaklaşık 2 milyar dolar tutarında botoks sattıklarını belirterek, “Bunun yaklaşık yarısını güzelleşmek ve gençleşmek isteyenler ödedi. 5 yıl içinde botoksdan gelen gelirler yılda 4 milyar dolara kadar çıkacak” dedi.

Haberin Devamı

Botoksun bilinirlilikte cinsel gücü artıran en meşhur hapı dahi geçtiğini belirten Pyott, “Aslında botoksu sadece şaşılık ve kas hastalıkları için kullanıyorduk. Ancak şimdi yaklaşık yarısı estetik amaçlı tüketiliyor” dedi. Botoksun şu anda bütün dünyada en büyük büyüme alanı kronik migrendeki kullanımı. Ayrıca üroloji alanında da (spastik mesane) tedavi amaçlı yeri var. Botoksun güzelleştirmenin yanısıra çok önemli tıbbi sorunları çözen bir ilaç olma yolunda da ilerlediğini anlatan Pyott, şunları söyledi:

YARISI ESTETİK İÇİN

Dünya güzelleşmek ve gençleşmek için 2 milyar dolar harcadı

“Botoksu geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Satışımızın yüzde 15’ini (300-350 milyon dolar) medikal estetik ARGE’si için harcıyoruz. Ben de botoksun en ünlü ürün olacağını tahmin etmemiştim. 1990’lara kadar, ben şirkete gelene kadar botoks yetim gibiydi. Doğrusu ben botoksun ciddi bir fırsat olduğunu bilsem de bu derece büyüyeceğini tahmin etmemiştim. Normalde ilaç piyasaya girdiğinde 6-7’nci senesinde zirveye ulaşır, sonra yavaş yavaş pazar kaybetmeye başlar. Ama botoks hâlâ yükselmeye ve pazar payı kazanmaya
devam ediyor.”

Haberin Devamı

FİRMANIN ÖNÜNE GEÇTİ

5 yıl içinde mühtemelen botokstan elde ettikleri gelirin 4 milyar dolara ulaşacağını kaydeden Pyott, “Göz hastalıkları en büyük iş alanımız. Son 10 yılda bu alanda en çok büyüyen şirket biz olduk. Bu alanda pazar payı yüksek olan firmamızın dünyadaki satışlarının üste biri sadece botokstan geliyor” dedi. Botoksun bilinirlilikte Allergan şirketinin önüne geçmesinden rahatsız olmadığını belirten Pyott, “Cebimde harcayacak bin dolarım olsa, 950’sini markalaşmış ürüne harcarım. Şirket markası yerine markalaşmış ürünü tercih ederim” diye konuştu.

Kendisi de botokslu

75 yaşında olduğu halde yüzünde neredeyse hiç kırışıklık bulunmayan Pyott, kendine de botoks yaptırdığını söylüyor.
Medikal estetik uygulamalar sayesinde yüz gerdirme ameliyatlarının sayısının azaldığını belirten Pyott, “Dolgu maddeleri, botoks ‘sıvı ameliyat’lar gibi. Öğle yemeği arasında bile gidip yaptırabilirsiniz” diyor. İyi eğitim alanlar tarafında uygulanınca fark edilmez bile. Estetik cerrahları fark ediyorlar ki botoks ya da dolgu malzemeleri olmaza belki de iflas edecekler. Çünkü çok az insan radikal, girişimsel cerrahi istiyor” diyor.

Haberin Devamı

Krizde bile büyüyor

MEDİKAL estetik pazarı bütün dünyada yılda ortalama yüzde 10 büyüyor. Pyott’un verdiği bilgiye göre, Çin, Brezilya, Türkiye gibi pazarlarda büyümesi çok daha hızlı. Pyott, “Mesela İspanya ya da İtalya gibi ekonomik sorun yaşayan ülkelerde pazar hala büyümeye devam ediyor. Bu ülkelerde bile yüzde 5’lik bir büyümeye sahip. Bu da gösteriyor ki ekonomik zorluk yaşanan dönemlerde bile insanlar kendilerine, görüntülerine para harcamak istiyorlar. 2008-2009’da yaşadığımız kriz sırasında kadınlara şunu söylüyordum, yüzünüzü hergün giydiğiniz kıyafet gibi düşünün. O dönemde kadınların mesela kıyafet satın almasını azaltıp, pahalı restoranlara gitmeyi bırakıp onun yerine botoks yaptırdıklarını gördük” yorumunu yapıyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de pazar çok ciddi büyüyecek

TÜRKİYE pazarının henüz doygunluğa ulaşmadığını belirten Pyott, “Pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye orta sınıf sayısı artıyor. Orta sınıfın harcamaları ve gelirleri de artıyor. Bunun sonucunda pazarın çok ciddi bir şekilde büyüyeceğini öngörüyoruz. İnsaların etnik menşei ne olursa olsun yani Kuzey Avrupalı ve ya ABD’li, Brezilyalı, Japon, Çinli, Arap hiç farketmez, herkes botoks, dolgu ürünlerini kullanmak istiyor. Ortadoğuda bile çok iyi bir pazar büyümesi görüyoruz. Ortadoğuda kirpik uzatan ürünümüz çok revaçta” diye konuşuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!