Dünya, gençlik için 3.5 milyar dolar harcıyor

Güncelleme Tarihi:

Dünya, gençlik için 3.5 milyar dolar harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2003 00:00

Anti-Agin (yaÅŸlanmayı geciktirici) sektörünün yeni gözdesi kozmetik ve bilimin birleÅŸtiÄŸi kozmesötik ürünleri. Kozmesötik sektörünün tüm dünyadaki büyüklüğü 3.5 milyar dolar civarında. Türkiye'de ise anti-aging sektörünün toplam tahmini büyüklüğü 317 milyon dolar.YaÅŸlanmayı geçiktirmek için kremlerin, jellerin kullanıldığı kozmetik sektörünün yanında botoks ve cilt gerdirme ameliyatlarının da raÄŸbet gördüğü Türkiye'de ÅŸimdi ağız yoluyla alınan tabletlerden oluÅŸan cosmaceutic (kozmesötik) sektörü yeni bir alan oluyor. Yüzde 100 doÄŸal olarak üretilmiÅŸ tabletlerle, cildin ikinci katmanı olan dermis besleniyor. 3-3.5 milimetre kalınlığındaki dermis, yaÅŸlanma belirtilerinin vücutta görülmesiyle birlikte 1 milimekreye kadar incelebiliyor. Dışarıdan uygulanan kozmetik ürünlerin yanında alınacak tabletler ile dermis tabakasının boÅŸalan depoları dolduruluyor ve tutma kabiliyeti güçlendiriliyor. Kozmesötik tablerin etkisini kiÅŸinin yaÅŸan biçimine baÄŸlı olarak 4-5 ayda görmek mümkün oluyor. Kozmesötik sektörünün ilk ürünü olan Imeeden'in Türkiye'de dağıtım ve satışını üstlenen Sunfarma SaÄŸlık ve Kozmetik Ãœrünleri Åžirketi'nin Genel Müdürü Cem BoydaÅŸ, Türkiye'de son bir kaç aydır bilinen kozmesötik sektörünün dünyada 10 yılın üzerinde bir tarihi olduÄŸunu belirtti.90'LARDA PATLADIAnti-aging kavramının 80'li yılların sonunda baÅŸlayan ve 90'lı yılların başında patlamasını yapan yeni bir sektör olduÄŸunu bildiren Cem BoydaÅŸ, ‘‘Tıbbın ilerlemesiyle insan ömrünü uzadı. 85-90 yaÅŸlarına kadar yaÅŸamanın hayal olmadığı bir dünyada, insanlar uzun yaÅŸamın yanında güzel yaÅŸama beklentisi geliÅŸtirdi. Kimse çirkin bir yaÅŸlı olmak istemiyor’’ dedi.Anti-aging sektörünün ilk olarak Fransa, Ä°ngiltere, Almanya, Japonya ve Amerika'da çok ilgi gördüğünü söyleyen BoydaÅŸ, yaÅŸlanmayı geçiktirici kremlerin, jellerin geliÅŸtirildiÄŸi kozmetik sektörünün yanında kozmetik ve bilimin birleÅŸtiÄŸi cosmaceutic (kozmesötik) sektörünün de 1991'de ortaya çıktığını belirtti. Kozmesötik, sektörünün yüzde 60 deri, sonra saç ve tırnak bakımını içeren bir yelpazeden oluÅŸtuÄŸunu anlatan BoydaÅŸ şöyle konuÅŸtu:‘‘Kozmesötik sektörü 1993'te patlama yaptı. 8 yıllık araÅŸtırmaların ardından 1991 yılında piyasaya sürülen cilt besleme tableti Imedeen'de bu alanda çıkan ilk üründür. Bu mucize bir ürün deÄŸildir ama gercekçi olmak gerekirse, ağız yoluyla alınan bu tablet cildin ikinci tabakası olan dermisi içerden besliyor. Bu tabakayı nemlendiriyor ve tutma kabiliyetini artırıyor. Derinin üst tabakası epidermis yaklaşık 0.1 milimetre, ikinci tabaka dermis ise 3-3.5 milimetre kalınlığında. Dermisin dışardan beslenmesi mümkün deÄŸildir. Imedeen içerden sadece dermis'i besliyor ama etkileri zamanla üst deride de görünmeye baÅŸlıyor. BoÅŸalan depolar ağız yoluyla alınan tabletler sayesinde doluyor ancak ürünlerin gerçek anlamda etkisini gösterebilmesi için en az 12 ay kullanılması gerekiyor. ’’BoydaÅŸ, bu tür ürünlerin kullanımının bir yaÅŸam ÅŸekline dönüşmesi gerektiÄŸini belirterek, üst deriyi besleyen kremlerle de birlikte kullanılabileceÄŸini söyledi. Dünyada, deriye hitap eden kozmesötik ürünlerin yıllık cirosunun 3.5 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduÄŸunu kaydeden BoydaÅŸ, ‘‘En büyük tüketici ülke 300 milyon dolarla Fransa ve ardından Japonya geliyor. Bu ürünlerdeki artış 1996'dan bu yana Amerika'da yüzde 20, Avrupa'da yüzde 10-15 ve Japonya'da yüzde 10 civarında’’ dedi.BoydaÅŸ, Ferrosan'ın Danimarkalı ilaç grubu Nova Nordisk'e baÄŸlı bulunduÄŸunu belirterek, Nova Nordisk'in Avrupa'nın en büyük 5 ilaç ÅŸirketinden biri olduÄŸunu söyledi.Bize geç geldi Cem BoydaÅŸ, anti-aging sektörünün Türkiye'deki geliÅŸimini şöyle anlattı: ‘‘Dermakozmetik ürünler ilk olarak eczanelerde satılmaya baÅŸlandı. 2003'de Türkiye'de kozmetik, kozmesötik ve botox gibi uygulamaları da kapsayan anti-aging sektörü yüzde 20 civarında büyüdü.’’Türkiye'ye gelen ilk ürünün de Imedeen olduÄŸunu belirten BoydaÅŸ, ‘‘Türk tüketiciler yurtdışında bu ürünle çok uzun zaman önce tanıştılar ama yasal olarak 3 ay önce satılmaya baÅŸlandı. Ferrosan, Türkiye'ye bakış açısının yanlış olduÄŸunu fark edip, 12 yıl geçikmeyle Türkiye pazarına da girdi. Geçiktiler ama beklentileri büyük’’ dediTürkiye büyüklüğü 317 milyon dolar Türkiye'de anti-aging sektörünün tahmini 317 milyon dolarlık bir büyüklüğü olduÄŸunu belirten BoydaÅŸ, Türkiye'de sektörün yıllık büyüme oranının ortalama yüzde 15 olduÄŸunu söyledi.Imeeden'in Türkiye'deki ilk yıl için satış hedefinin 115 bin kutu olduÄŸunu bildiren BoydaÅŸ, ikinci yıl için büyüme hedeflerinin yüzde 7 olduÄŸunu kaydetti.95 milyon liraya mal olan 60 tabletlik Imeeden bir ay süresince kullanılıyor. Etkisi klinik deneylerle kanıtlanmış Imeeden'i deniz ürünlerine alarjisi olanlarla, hamile olan kadınların dışında 35 yaşın üstündeki herkes kullanabiliyor. Kozmetik ürünlerden kozmesölit ürünlere geçiÅŸ döneminin zor olacağına deÄŸinen Cem BoydaÅŸ, ürünlerin Türkiye'de oturması için 3 yıllık bir süreye ihtiyaçları olduÄŸunu kaydetti. Ãœrünlerin saÄŸlık bakanlığıdan ruhsatlı olduÄŸunu belirten BoydaÅŸ, ‘‘Reçetesiz ürünler grubuna giriyor ama ürüne iliÅŸkin anlatım eczacılar tarafından yapılıyor’’ dedi. Türkiye'de 19 bin eczane olduÄŸuna deÄŸinen BoydaÅŸ, ilk etapta bunlardan yalnızca 110 tanesiyle çalıştıklarını belirtti. Danimarka'dan gelen yetkililerce eczacıların periyodik eÄŸitimlere tabi tutulacağını söyleyen BoydaÅŸ şöyle konuÅŸtu:‘‘Sektör daha çok yeni. Yanlış bilgi verilmesine karşıyız. DoÄŸru bilgilerle yavaÅŸ yavaÅŸ büyümek isitiyoruz. Birinci yılın sonunda çalıştığımız eczane sayısını 150'ye daha sonraki yıl da 200'e çıkarmayı planlıyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!