Güncelleme Tarihi:
KONSOLOS Özkan Durmaz, sektör temsilcileri Armağan Vurdu (İMMİB Genel Sekreteri), Rıdvan Mertöz (İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı), Tahsin Öztiryaki (İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili) ile Türk standlarını ziyaret ederek bilgi aldı. Durmaz, Türk ürünlerine gösterilen ilginin memnuniyet verici olduğunu söyledi.
Tahsin Öztiryaki de son yıllarda araştırma geliştirmeye (AR-GE) çok önem verdiklerini dile getirdi ve “Ülkemiz fuarda katılımda yedinci, alan bakımından da beşinci sırada. Çok başarılı temaslarımız var. ARGE ve markalaşma sonuç vermeye başladı. Türkiye daha üst seviyeye gelecek” dedi.
DİZ ÇÖKTÜREMEZLER
Türk iş insanlarına fuarda yemekte buluşan Çevre Bakanı Yardımcısı Mehmet Ceylan ise sektörün Türkiye’nin ihracatı için önemli görevler üstlendiğini söyledi. Sektör temsilcilerine “Sizler bizim gururumuz, akıncılarımızsınız” diye seslenen Ceylan, “Ülkemiz üzerinde oyunlar oynanıyor. Türkiye’yi diz çöktürmeye çalışıyorlar. Özel sektörün önünü açma yönünde çalışmalarımız sürüyor. Ekonomik alanda milli seferberlik ilan ettik. İstihdam çağrımıza olumlu cevap veren sizlere teşekkür ediyoruz. Kentsel dönüşüm, mutfak ve ev sektörüne de çok büyük katkıda bulunacaktır” diye konuştu.
YÜZDE 10’U TÜRK KAHVESİ İÇİYOR
Fuarda Arzum’un Türk kahve makinelerinin hem renkli hem de küçük çeşitleri tanıtıldı. Arzum Yönetim Kurulu üyesi Murat Kolbaşı, dünyada 2 milyar 200 milyon kişinin kahve içtiğini belirterek, ‘Türk kahvesi içenlerin oranı yüzde 10 kadar. 550 yıllık hikayesi olan Türk kahvesini dünya biliyor. Makineleşme ile içenlerin sayısını artırmayı istiyoruz. Almanya’da Haus und Garten laboratuvarının verdiği ‘Sehr gut’ (Çok iyi) sertifikasıyla makinelerimizin kalitesi onaylanmış oldu. Okka şuan 30 ülkede en çok da Almanya ve Katar’da satılıyor. Alman elektronik mağazalarda ürünümüzü bulmak mümkün” dedi.
Türk kahvesini UNESCO’ya ‘Somut olmayan kültürel değer’ olarak tescil ettirdiklerini kaydeden Kolbaşı sözlerini şöyle sürdürdü:
“Artık kahvemiz Türk Cumhuriyeti’nin bir değeri olarak tescilli. Biz yıllar önce Türkiye Araştırmalar ve Kültür Derneği’ni kurmuştuk. Kahve kültürümüzü dünyaya tanıtmak için çalışıyoruz. Bu çalışmalardan kahve kültürüyle ilgili herkes yararlanacak. Kahvelerden 800 farklı tat çıkabiliyor. O farkı yakalayabilmek için yanında su içmek gerekir. Türk kahvesi farkı önce çekilirken yaratır. Normal kahvede 4 bin, Türk kahvesinde ise on katı partikül oluşur. Dünyada su ile birlikte pişirilen, içine şeker atılan başka kahve yoktur”
EN BÜYÜK ÜRETİCİ ESKİŞEHİR’DE
Eskişehir’de döküm tencere ve tava üreten Lava’dan Reyhan Ekşi, branşında dünyanın en büyük üreticisi olduklarını söyledi. Reyhan Ekşi, hem otel ve lokantalara hem de son kullanıcıya yönelik çalıştıklarını dile getirdi. İnternet üzerinden satış yapan Amazon’un verilerine göre ilk yedide olduklarını belirten Ekşi, “Çin dahil 83 ülkeye ihracatımız var. Dökümde 700 çeşit parçayı, ayrıca bunların on rengini üretiyoruz. Yardımcı gereçler ve aksesuvarlarda da ürünlerimizi çok geliştirdik. Gösterilen ilgi de gayet üst düzeyde” dedi.
ARGE’YE 35 MİLYON EURO
Paşabahçe Başkan Yardımcısı Hakan Tuncay ile Şişecam Cam Ev Eşyası Grubu Başkanı Cemil Tokel, Konsolos Durmaz’a ürünleri hakkında bilgi verdi. Tuncay, ARGE çalışmalar için 35 milyon euro bütçe ayırdıklarını belirtti. Beyaz cama yerleştirilen altın renginin içinde sıvı ile öne çıktığını, bardaklar içine yerleştirilen çiplerle de içindeki sıvı hakkında bilgi verildiğini kaydeden Tuncay, “Öz tasarım, farklı ürün çalışmalarımız sonuçlarını veriyor. Biz dünyada hiç yapılmamış ürünler tasarlıyoruz” dedi.
SERTİFİKALI VE ÖDÜLLÜ MANGAL
Design Award 2016, Reddot Desing Award ödüllerinin ardından ürettiği pratik mangal ile Almanya’dan Award 2017 ödülünü kazanan Aynur Aslan ile Ayşin Ulu Ganer, “Markamızın tanınması yönünde yolumuza devam ediyoruz. Ürünlerimiz hakkettikleri yeri buluyor. Pratik, bisiklet arkasında dahi taşınabilir mangalımız bütün dünyada büyük ilgi görüyor. Çok iyi geri dönüşler alıyoruz. Mangalda Türkiye’de sertifika alan tek şirketiz” dediler.
ALMANYA DIŞINDAN DA EDİNİYORUZ
Oda kokuları, taşlar ve kolonya üretimi yanı sıra büyük şirketlerin farklı promosyon isteklerine cevap verdiklerini kaydeden Merve Hatipoğlu, Döndū Gūventürk ve Yasemin Kara (Neptün) “Havlu, şal ve benzeri ürünlerde de rekabet edeceğimizi görerek markamız Missi adına üretime geçtik. Alman müşterilerimiz vardı. Şimdi de Hollanda, İtalya ve diğer Avrupa ülkelerden müşteri edindik. Fuar çok iyi gidiyor” dedi.