Dünya 200 milyar, Türkiye 2 milyar Euro harcıyor

Güncelleme Tarihi:

Dünya 200 milyar, Türkiye 2 milyar Euro harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2013 00:00

KOZMETİK ve kişisel bakıma tüm dünyada 200 milyar Euro harcanıyor. 76 milyon nüfusa sahip Türkiye’de, hızlı büyümesine rağmen kozmetik ve kişisel bakıma harcanan para sadece 2 milyar Euro. Bu rakam, 16 milyonluk Hollanda’nın harcamasıyla neredeyse aynı.

Haberin Devamı

KOZMETİK ve kişisel bakıma Avrupa’da 70 milyar Euro harcanırken, tüm dünyada bu rakam 200 milyar Euro olarak hesaplanıyor. Toplam nüfusu 76 milyon olan Türkiye’de, sektörün hızlı büyümesine rağmen kozmetik ve kişisel bakıma harcanan para sadece 2 milyar Euro. Bu rakam Türkiye’nin sadece 5’te biri büyüklüğe sahip, 16 milyon nüfuslu Hollanda’nın harcamasıyla neredeyse eşdeğer. Aktif 4.000 kozmetik üreticisi şirketin üye olduğu, Avrupa Kozmetik Üreticileri Derneği’nin (Cosmetics Europe) Genel Direktörü Bertil Heerink, Türkiye’deki toplam Pazar büyüklüğünün küçük olmasına rağmen, büyüme hızının umut verdiğini söyledi.

AVRUPA’NIN AMİRAL GEMİSİ

Kozmetik ve kişisel bakımın renkli kozmetiğin çok daha fazlası olduğunu vurgulayan Bertil Heerink, sektörün saç ve cilt bakım ürünlerine de kapsadığını, lüks markaların yanında kitlesel ve ekonomik markaların da yer aldığını söyledi. Lüks kozmetik alanında Fransız firmaların tarihsel güçlerinin de etkisiyle pazarın büyük kısmını kontrol ettiğini belirten Heerink, “İtalya’da da büyük firmalar var ama çok sayıda orta ve küçül ölçekli şirketin faaliyet gösterdiğini görüyoruz. Avrupa’nın önemli bir ihracat kalemi kozmetik ve kişisel bakım ürünleri. Avrupa’nın asla yıkılmayacak kalesi amiral gemisi” dedi.

Haberin Devamı

Sektöre daha da bir şey olmaz

AVRUPA’daki ruh halini değerlendiren Cosmetics Europe Genel Direktörü Bertil Heerink şunları söyledi: “Krize rağmen Avrupa’da lüksün büyüdüğü görülüyor. Tamam bunda turizm etkisi de var ama yine de olumlu bir durum. Kozmetikte de büyüme görüyoruz. Açıkçası bu gördüğümüz en büyük kriz. Bize bu krizde bir şey olmadıysa daha da bir şey olmaz.”

Heerink, Avrupa’da ve dünyanın belli bölgelerinde hayvanlar üzerinde teste tepkinin büyük olduğunu söyledi. Heerink, “Zaten hayvanlar üzerinde test çok da pahalı bir uygulama. Maliyetlerini düşürmek isteyen firmalar da bunu dikkate alıyor” dedi.

Avrupa hayvanlar üzerinde testi bıraktı, avantaj kazandı

AB Komisyonu, Avrupa Parlamentosu ve üye ülkelerin 2003 yılında öngördüğü 10 yıllık geçiş dönemi sonunda, Mart ayı ortasında hayvanlar üzerinde denenmiş kozmetik ürünlerin satışı yasaklanmıştı. Bertil Heerink, “Zaten 10 yıllık süreçte bu konu tamamen halledilmişti. 10 Mart’tan itibaren ise yasal olarak kesinleşti. Japonya, Avrupa’yı izliyor bu konuda” dedi. Heerink sözlerini şöyle sürdürdü: “Ayrıntılarını bilmiyoruz. Bunu oturtmaya çalışacağız. Çok özel durumlarda ne yapılacağını kimse bilmiyor. 2008’de Avrupa kozmetik endüstrisinde hayvanlar üzerinde test oranı yüzde 0.01’e gerilemişti. Fakat dünyada daha bu konuda gidilmesi gereken yol var. Örneğin Çin’i ikna etmek gerekecek” dedi.  Çok önceden bu alanda ilerleme sağlamış bölge olarak Avrupa’nın avantajlı konuma yükseleceğini vurgulayan Heerink, kozmetik sanayinin ilaç, gıda ve kimya endüstrilerinin yaptığı testlerden ve araştırmalardan faydalandığını söyledi.

 


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!