OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 27, 2002 00:00
Goodyear'ın 3 yıl önce Sumitomo Rubber Industries ile yapılan anlaşmayla satın aldığı lastik markası Dunlop'un Türkiye pazarına girdi.Goodyear Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölge Başkanı Jarro Kaplan, Goodyear'ın Türkiye'de 2 fabrikası bulunduğunu ve toplam bin 500 kişiyi istihdam ettiklerini kaydederek, şöyle devam etti: ''Bu yıl sonu itibariyle Türkiye'de toplam 268 trilyon liralık satış öngörüyoruz. Goodyear Grubu, Goodyear Lastikleri ile ilişkilerini, geçtiğimiz ay
hisse oranını yüzde 75'e çıkararak kuvvetlendirdi. Bu, Türkiye'ye olan inanç ve bağlılığımızın bir göstergesidir. Dunlop markasını Türk pazarına sokarak ulaşılabilirliğimizi artırmaya ve bu yolla da kurumumuzun ve bayilerimizin gücünü pekiştirmeye karar verdik.'' Dunlop'un kaliteli bayi ağı aracılığıyla tüketiciye sunulacağını belirten Kaplan, ayrıca yüksek performans özelliği taşıyan yeni SP Sport 01'in de Türkiye'de Eylül ayında satışa sunulacağını söyledi.     2 YILDA 100-120 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPILDI Jarro Kaplan, Türkiye'deki fabrikalarda üretilen malzemelerin yüzde 60-70'inin export olarak yurtdışına satıldığını, son 2 yılda Türkiye'de 100-120 milyon dolarlık yenileştirme ve modernleştirme yatırımı yaptıklarını kaydetti.
Koç Grubu'yla Fulda ile süren uzun süreli ortaklığın her iki taraf için çok olumlu geçtiÄŸini dile getiren Kaplan, ''Koç Grubu ile neden yollarınızı ayırdınız?'' sorusu üzerine, ''Zaman içinde bulunduÄŸumuz ülkelerde daha kuvvetli olmak, bu nedenle de burada bulunan ÅŸirketlerimizin gücünü artırmak için bu yola gittik'' diye konuÅŸtu.   Goodyear Türkiye Genel Müdürü Harish Khosla da, bütün dünyada yüksek ve ultra yüksek performanslı lastikleriyle tanınan Dunlop'un Mercedes, BMW, Avudi, Volvo, Toyota ve Honda gibi markaların fabrika çıkış lastiklerini ürettiÄŸini kaydetti. Türkiye pazarında deÄŸiÅŸik segmentlerde çalışmalar yaptıklarını dile getiren Khosla, ''Bu çalışmalar sonucunda pazarda bir numara olmak gibi bir iddiamız var'' dedi. Dunlop SP Sport 01 Ãœrün Müdürü Cem Yıldıran da, yeni ürünün orta ve üst sınıf için geliÅŸtirilmiÅŸ yüksek performanslı bir lastik olduÄŸuna iÅŸaret ederek, Avrupa'daki lastik pazarının yüzde 28'i, Türkiye pazarının ise yüzde 18'inin yüksek performanslı lastiklerden oluÅŸtuÄŸunu bildirdi. Â
button