Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 450 milyon dolar büyüklüğe ulaşan etkinlik sektörü içinde evlilik ve düğün endüstrisi 200 milyon dolarlık paya sahip. Her yıl özellikle Arap dünyasının düğünlerine ev sahipliği yapan İstanbul, uluslararası areneda önemli bir düğün lokasyonu olma yolunda ilerlerken, Türkler için de İstanbul dışında yeni lokasyonlar oluşmaya başladı. Monako Prensliği’nin kurduğu ve Monte Carlo topraklarının yüzde 30’una sahip olan La Société des Bains de Mer (SBM) şirketi, Monako’yu Türkler için düğün yeri yapmak üzere harekete geçti. KM Events’le stratejik ortaklık kuran SBM, Türkleri düğün, turizm, sanat, kültür ve spor organizasyonlarına çekmek için çalışacak. KM Events Kurucu Başkanı Meltem Bayazıt Tepeler, “Biz nasıl yabancıları Türkiye’ye çekmek için çalışıyorsak, SBM de bizimle ortak bir çalışmaya giderek, Monako’da Türklerin dahil olduğu bir takım etkinlikler düzenlemeyi hedefliyor” dedi.
Yılda 1000 kişi gidiyor
Meltem Bayazıt Tepeler, 1863 yılında kurulan SBM’nin etkinlikler zinciriyle kendi kendilerini pazarlayan, kendi müşteri kitlesini çeken bir şirket olduğunu belirterek, işbirliğini şöyle anlattı: “Monako’yu dünyaca ünlü sanatçı, iş adamları, sosyetenin tercih etmesinin en büyük nedeni verdiği servisin kalitesi ve çeşitliliği. Ayrıca güvenliğe verdiği hassasiyet ve önem de var. SBM, Türkiye temsilcisi Hülya Biren ile 2009 yılından bu yana Monako ve Türkiye arasında organizasyonlar düzenliyor. SBM aracılığıyla Monako’ya giden Türk müşteri sayısı son 2 yılda bin kişiye ulaştı.”
50 etkinlik hedefi var
Monako’da Türkiye ve bölge ülkeler olarak 2 yılda 50 etkinlik hedeflendiğini ifade eden Tepeler, şunları söyledi: “Bu etkinlikler düğün veya kurumsal etkinlikler olabileceği gibi Türk markalarının tanıtımına dönük etkinlikler de olabilir. KM Events, bu şirket ile birlikte proje gerçekleştirecek. Organizasyonların ekonomik büyüklüğü tamamen müşteri taleplerine bağlı. Ancak maliyet, aynı etkinliğin Türkiye’ye göre ulaşım giderleri de hariç yüzde 25-30 yüksek olacak.”
200 yabancı düğünü
Türkiye’de düğün endüstrisinin önceki yıllarda ‘süslemecilik’ olarak anıldığını, artık endüstrinin ciddiye alınan ve Türkiye ekonomisi için katkıları olan bir sektör haline geldiğini vurgulayan Tepeler, şöyle konuştu: “Türkiye’de etkinlik sektörü 450 milyon doları bulurken, evlilik ve düğünün payı ise 200 milyon doları buluyor. Dünyada bu 165 milyar dolarlık bir endüstri var. Türkiye’de de son 15 yılda sektör çok hızlı büyüdü. Yabancıların düğünleri için İstanbul’u seçmesiyle gelişim hızlandı. Bu yıl yabancılardan Türkiye’ye geçen yıla göre iki daha fazla talep var. İrili-ufaklı 200’e yakın düğün olabilir. Çok iyi yapılanmayla bu takebi ileri taşıyabiliriz.”
Yunanlılarla başladı şimdi Azeri ve Hintli talebi var
TÜRKİYE’nin düğün adresi olmasına dönük çalışmaları anlatan Meltem Tepeler, şunları söyledi: “1995’li yıllarda Yunanlı grupların gelmesiyle İstanbul bir düğün lokasyonu olmaya başladı. 2000’li yıllarda Arapların talebi başladı. Bu yıl Lübnan’dan çok talep var. Azeri ve Hintlilerin de talebini bu yıl görmeye başladık.”
En çok temmuzda düğün yapılıyor
Her yıl dünyada 650 bin çift evlilik ve balayı tercihini değişik bir destinasyondan yana kullanıyor.
Tüm dünyada 1988 yılından 2009 yılına kadar, evlilik ve balayı destinasyon turizmi yüzde 400 büyüdü.
Düğün endüstrisinin cirosu, dünyada 165 milyar dolar. Bu rakam ABD’de 90 milyar dolara yakın.
Dünyada evlenmek için en çok tercih edilen ay temmuz oluyor.
İstanbul odaklı kitap hazırlıyor
GEÇEN yıl ‘Düğünler ve İstanbul’ kitabını yayınlayan Meltem Bayazıt Tepeler, “Bu kitap, İstanbul’u bir düğün destinasyonu olarak anlatan ilk kitap oldu” dedi. Yeni kitaplar hazırladığını da belirten Tepeler, bu kitapların İstanbul kutlama turizmini anlatacağını kaydetti.
Tüm sektörün birleşmesi lazım
TÜRKİYE’de bu tür etkinliklerin artması için ortak bir çalışmanın önemine vurgu yapan Meltem Bayazıt Tepeler, “Ciddi bir kuruluş gerekiyor. Artık bu iş sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle değil, sektörün ana oyuncularının biraraya gelmesiyle olacak” dedi.
İstanbul 90 bin düğünle ikinci sırada yer alıyor
MELTEM Bayazıt Tepeler, Las Vegas’ın 106 bin düğünle ilk sırada yer aldığını belirterek, ikinci sırada 90 bin düğünle İstanbul’un yer aldığını söyledi. Tepeler, Türkiye’de düğünler için yapılan harcamanın da ortalama, 12 bin dolar ile 70 bin dolar arasında değiştiğini ifade etti.
Avrupalı, şatafat değil kültürel etkinlik istiyor
AVRUPA’-dan talebin az olduğunu dile getiren Meltem Bayazıt Tepeler, “Avrupalılar, Araplar gibi şatafata ve gösterişe ilgi göstermiyor. Daha çok kültürel etkinliklerde yer almak istiyorlar ve daha az kişi düğünlere katılıyor. Örneğin Hollandalı bir çifte, İstanbul’da düğün yaptık. Orhan Pamuk’un İstanbul kitabında geçen İstanbul’un turunu yapmak istediler” diye konuştu.