Dubaililer gıda sektörüyle de ilgileniyor

Güncelleme Tarihi:

Dubaililer gıda sektörüyle de ilgileniyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2006 14:25

Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz, Türkiye'de gıda sektörüne yatırım yapmak isteyen Dubaili uluslararası yatırımcılar bulunduğunu bildirdi.

Kopuz, TGDF'nin düzenlediği “Gıda Ürün Etiketlerinde Beslenme ve Sağlık Beyanlarına İlişkin Türkiye ve AB'deki Yasal Düzenlemeler” konulu seminer sırasında gazetecilere yaptığı açıklamada, şu andaki yapıdan dolayı yabancı sermayenin Türkiye'deki gıda sanayine çok uzak durduğunu söyledi.
Özellikle AB sürecinde hayata geçirilecek düzenlemeler, reformlar ve maliyetlerin azaltılması gibi unsurların yabancı yatırımcıları bu alanda da Türkiye'ye çekeceğini belirten Kopuz, “Aslında Türkiye'de önü açık iki sektör var; ilki gıda, ikincisi turizm. Yağımız, unumuz, şekerimiz ama helva yapmayı bilmiyoruz” diye konuştu.

Şemsi Kopuz, gıda konusunda Türkiye'ye yatırım yapmak isteyenlerin TGDF ile görüştüğünü belirterek, şunları kaydetti: “Türkiye'de gıda sektörüne yatırım yapmak isteyen Dubaili yatırımcılar var. Emir dediğimiz kişilere ait şirketlerin de aralarında bulunduğu bu firmalar daha çok uluslararası yatırımcılar. Bunlar Türkiye'ye gelip bizimle görüşüyor ve yatırım ortamını araştırıyorlar. 100 milyon dolarlarla ifade edilen projelerle ilgili araştırma yapıyorlar. Yatırımları atıl bir kapasiteyi alma şeklinde de olabilir, sıfırdan da olabilir. Özellikle meyve suyu ve şekerli mamulde yatırım ortamını araştıran bu şirketler, Türkiye'deki üretimi Orta Asya ve Balkanlar'a da ihraç etmeyi düşünüyor.”
Şemsi Kopuz, gıdayı güçlü bir arabaya benzeterek, “Taşları kaldıralım ki araba otobanda gitsin. Gıda, Türkiye'de büyümeye aç bir sektör” dedi.

“5 MİLYAR DOLARLIK PAZAR”

Fonksiyonel gıdalara da değinen Kopuz, besinsel faydaları nedeniyle son yıllarda önemi artan bu tür gıdaların, ABD ve Avrupa'da büyük pazar hacimlerine ulaştığını ifade etti.

Kopuz, bu ürünlerde bilimsel kuralların ön plana çıktığını ve gıda maddelerinin etiketlenmesi, pazarlanması ile reklamlarında kullanılan besin değerleri hakkındaki bilgilerin anlaşılır, doğru ve anlamlı olması gerektiğini vurguladı.
Türkiye'de yakında yürürlüğe girecek etiketlemeye ilişkin tebliğin sağlıklı beslenmeye yardımcı olacak fonksiyonel gıda pazarının önünü açacağına dikkat çeken Kopuz, “Türkiye'de fonksiyonel gıdada 5 milyar dolarlık bir pazar potansiyeli bulunduğunu düşünüyoruz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!