Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 26, 2006 00:00
Dünyanın fuar merkezi olarak anılan Avrupa’da yüksek maliyetler nedeniyle fuarcılığın doğuya doğru kaydığını belirten TNT-İpekyolu Uluslararası Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Er, "Son yıllarda Dubai’nin fuar merkezi olmak için iddiası var.
Moskova’da önemli fuarlar düzenleniyor. İstanbul markasına oynayıp Dubai ve Moskova’ya karşın onu dünyanın yeni fuar merkezi yapmalıyız. Bu her açıdan İstanbul’a katkı sağlar" dedi.
TEŞVİKLER YURTİÇİNE: Fuar teşviklerinin yurtdışı fuarlara verildiğini hatırlatan Er, şunları söyledi: "Böylece o ülkelerdeki fuarcılık destekleniyor. Yılda 100 milyon
dolar civarında teşvik veriliyor. Oysa yurtiçindeki fuarın getirisi daha çok olur. Teşvik verilecekse yurtiçine de verilmeli. Bu Türkiye’deki fuarcılığı da destekler. Fuar şirketlerinin çabası bir yere kadar işe yarar. İstanbul’u merkez yapmak konusunda devletten daha çok şey bekliyoruz. Öncelikle bu bir hedef olarak belirlenmeli."
RAKİP GÖRDÜLER: 15-18 Haziran tarihlerinde ikincisini düzenleyecekleri Beauty Eurasia (Avrasya Güzellik) kozmetik fuarına değinen Er, şöyle konuştu: "30 farklı ülkeden 300 katılımcı vardı. Türkiye’deki en fazla yabancı katılımın gerçekleştiği fuarlardan biri oldu. 63 ülkeden 2 bin profesyonel ziyaretçi geldi. Toplam ziyaretçi sayısı ise 15 bin oldu. İstanbul’un ilk güzellik fuarı beklenenden başarılı oldu. Bunda İstanbul markasının etkisi büyük. İstanbul’un marka gücü düşündüğümüzden güçmü çıktı. İlk 7 kozmetik fuarı arasına girdik. Böyle olunca diğer fuar merkezleri İstanbul’u rakip görmeye başladılar. Bu yılki fuara 40 ülkeden 350 katılımcı, 63 ülkeden 20 binin üzerinde ziyaretçi bekliyoruz."
BİRE BİR TANITIM: Dünyanın her yerinde tanıtıma büyük önem verdiklerini anlatan Er, "4 yıl önce İstanbul’u Avrasya’nın güzellik üssü yapmak için yola çıktık. Türkiye’nin yaklaşık 1 milyar dolar büyüklüğündeki dünya kozmetik sektöründen aldığı pay artsın istedik" diye konuştu. Er, dünyadaki güzellik fuarlarının yüzde 80’inde ya katılımcı ya da ziyaretçi olarak katıldıklarını hatırlatarak, birebir tanıtım için yılda 30’dan fazla güzellik fuarında bulunduklarını söyledi.
Kozmetikte üretici olalımTÜRKİYE’de kozmetik sektörünün 200 milyon dolar civarında ihracat yaptığını belirten Mahmut Er şöyle konuştu: "Bu rakam son yıllarda artarak 200 milyon dolar oldu. Türkiye’deki kozmetik ürünleri tüketiminin yüzde 80’inin ithal olduğu tahmin ediliyor. Kişisel bakım ürünleri ve kozmetik sektörünün Türkiye’de 2 milyar dolar büyüklüğünde olduğu hesaplanıyor. Türkiye kozmetikte üretim avantajına sahip ama ilk 20’de bile değil. Tüketimde Avrupa’nın çok gerisindeyiz. Türkiye’de pazar gelecek vadediyor. Fransa, İtalya, İspanya ve Almanya sektöre hakim. Türkiye büyük üreticiler arasına girmeye çalışmalı. Türkiye’de belirli sektörlerde ihracat sınıra dayandı. Kozmetik alternatif bir sektör olarak ihracat artışını destekler."
Cosmobelleza 2006’da İstanbul’u tanıttıkİSPANYA’nın önemli şehirlerinden Barselona’da 18-20 Şubat tarihleri arasında düzenlenen kozmetik ve güzellik fuarı Cosmobelleza 2006’ya katılan TNT-İpekyolu Uluslararası Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Er, "İspanya’nın en büyük kozmetik fuarına İstanbul’u tanıtmak için gittik. Burası kendi müşterilerimizle bir buluşma platformu. Bu fuarda 20 ülkeden 600 katılımcı ve 40 ülkeden 150 bin civarında ziyaretçi vardı. Amaç bunlar gibi en büyüklerden olmak" dedi.