Güncelleme Tarihi:
Al-Futtaim Grubu'nun sigorta şirketi Orient Sigorta'nın Türkiye pazarına girişi ve faaliyetlerine ilişkin düzenlenen basın toplantısında verilen bilgiye göre, geçen yıl ağustos ayı itibarıyla Türkiye'de poliçe düzenlemeye başlayan şirket, ilk 5 ayda 8,1 milyon liralık prim üretimi gerçekleştirirdi.
Grup CEO'su Omar Abdulla Al Futtaim toplantıda yaptığı konuşmada, Al-Futtaim Grubu'nun dünya genelinde 200 şirketten oluştuğunu, grubun 35 ülkede 42 bin çalışanıyla faaliyet gösterdiğini söyledi.
Al Futtaim, Türkiye pazarının kendilerini heyecanlandırdığını belirterek, bu pazara girmekte geciktiklerini ifade etti.
Türkiye'de yeni yatırımlar için radarlarının açık olduğunu dile getiren Al Futtaim, "Fırsatları değerlendirme konusunda bir sıkıntımız yok. Dünya çapında büyük bir şirketiz. Bu bağlamda Türkiye'de de farklı sektörlerde fırsatlar görürsek bunları değerlendirmeye hazırız" dedi.
Türkiye'deki sigorta yatırımlarını, satın alma üzerinden değil, sıfırdan başlattıklarını anlatan Al Futtaim, portföy satın alma durumunda risklerin her zaman doğru hesaplanamadığını, bu nedenle Türkiye'de sıfırdan bir sigorta şirketi kurduklarını söyledi.
Orient Sigorta Genel Müdürü Kurt Ebik ise, Türkiye'nin genç nüfus yapısının ve taşıdığı potansiyelin kendilerini pazara yönlendirdiğini belirterek, özellikle imalat sanayisini, KOBİ'leri ve genç girişimcileri desteklemeyi hedeflediklerini açıkladı.
Al-Futtaim Grubu'nun, Türkiye'de sigorta sektörünün geleceğinden çok umutlu olduğunu ifade eden Ebik, sektörün 2030 yılında 40 milyar dolarlık bir prim büyüklüğüne ulaşmasını tahmin ettiklerini söyledi.
"KOBİ'lere destek vermeye çalışacağız"
Orta Doğu'nun dinamik sigorta şirketi Orient'in 33 yıllık tecrübesini Türkiye'ye taşıyacaklarını anlatan Ebik, şirketin pazar hedefini gelecek beş yıl için yüzde 1 olarak belirlediklerini söyledi.
Ebik, Türkiye'de 180 acentaları bulunduğunu belirterek, yıl sonunda 320 acentaya ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi.
KOBİ'lerin ekonominin belkemiği olduğunu vurgulayan Ebik şunları kaydetti:
"Türkiye pazarında güçlü ve sağlam adımlarla ilerlemeyi hedefliyoruz. Özellikle, şirketlerin riskli bularak uzak durduğu KOBİ'lere yöneleceğiz. KOBİ'lerdeki risklerin yüzde 90'ının sigortalanabilir olduğuna inanıyoruz. Sigorta şirketleri de tıpkı KOBİ'ler gibi cesur davranmak zorundalar. Bizim için sigortalanamayacak bir risk yoktur. KOBİ'lere sektör olarak destek verilmesi, onların sigorta ve risk yönetimi konusunda eğitilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bir anlamda, yağmurlu havada KOBİ'lere şemsiyemizi kapatmayacak ve ağırlıklı olarak onlara destek vermeye çalışacağız."
"Önceliğimiz aracı kurumlar"
Satışta özellikle acente, müessese acente, broker, banka gibi kanallardan yararlanacaklarını belirten Kurt Ebik, Orient Sigorta'nın satış kanalları içinde acentelerin ayrı bir yere sahip olduğunu ve acentelerle birlikte büyümek istediklerini kaydetti.
Ebik, "Orient Sigorta olarak, acentelerin, özellikle küçük ve orta ölçekli acentelerin büyümesine yardımcı olmak istiyoruz. İş süreçlerinde sürekli onlarla birlikte olacak, onlara sahip çıkacağız. Acenteler tarafından kolay ulaşılabilir bir şirket olmak istiyoruz" ifadelerini kullandı.
Ebik, "sigorta ürünlerinin banka yoluyla satışı" (bankasürans) üzerinde de çalıştıklarını ve bu konuda iki banka ile anlaşmak üzere olduklarını söyledi.
MENA bölgesindeki Türk şirketlerine veya bu bölgelerden Türkiye'de girişimde bulunan işletmelere de hizmet vermeyi hedeflediklerini belirten Ebik, şirketin halen İstanbul, İç Anadolu-Ankara ve Ege-İzmir Bölge Müdürlükleri ile faaliyet gösterdiğini, bu yılın ilk yarısında Güneydoğu Anadolu Bölgesi Adana-Gaziantep'te de bölge müdürlüğü açılmasını planladıklarını bildirdi.
Orient Insurance Küresel Başkanı Omer Hassan Elamin de, Türkyie'de perakende otomotiv ve gayrimenkul alanında yatırım için fırsat beklediklerini anlattı.