Oluşturulma Tarihi: Ocak 02, 2007 00:00
MUTFAK markası Eurodecor’un
Başak Kiremit’le Dubai’de kurduğu firmanın cirosu 8 ayda 3.5 milyon doları aşınca, yeni fabrika yatırımının da yolu açıldı. Dubai’deki üç büyük projeden yüklü sipariş alan Eurodecor Genel Müdürü Cüneyt Güçlü, "Kapı siparişlerinde de patlama olunca ayda 20 bin kapı üretecek bir fabrikanın temelini attık. Temmuz 2007’de üretime başlayacak" dedi.
ESKİŞEHİRLİ mutfak firması Eurodecor, mevcut mutfak fabrikasının yanına ayda 20 bin adet üretim kapasitesine sahip bir kapı fabrikası kuruyor. Edor markasıyla kapı üretiminde de iddialı olduklarını söyleyen Eurodecor Genel Müdürü Cüneyt Güçlü, "2.5 yıldır Dubai ile ilgiliyiz. Çok emek verdik. Eskişehirli kardeş firma Başak Çatı ve Cephe Sistemleri ile Dafza’da bir şirket kurduk. Bu şirketimizin cirosu 8 ayda 3.5 milyon
dolar oldu. Palm Island Projesi’ne uzun süredir mutfak satıyoruz. Son dönemde ise Dubai’deki 3 büyük projeden her biri 8-9 milyon dolarlık kapı, gardrop talebi geldi. O nedenle kapı yatırımımızı hızlandırdık. 2006’yı 20 milyon dolar ciroyla kapatacağız. Ancak 2007’de yeni fabrikamızla iki misli ciro bekliyoruz" dedi.
KATAR’A DA ŞİRKET KURACAĞIZ: Şu anda Eskişehir’deki fabrikada ayda 1.000 adet mutfak, 5.000 adet de kapı ürettiklerini söyleyen Cüneyt Güçlü şöyle konuştu: "Yeni fabrikamız sadece kapı üretecek. Aylık üretim kapasitesi 20 bin adet olacak. Bu fabrikamızı Temmuz 2007’de üretime alacağız. Mutfak fabrikamızın kapasitesi ise ayda 1.500 adete yükselecek. Şu anda 350 kişi olan istihdamımız 500 kişiye yükselecek. Dubai’nin ardından Katar’da da firma kuruyoruz. Körfez ülkelerine ürün satmak için sabırlı ve kararlı olmak gerekiyor. Bizim bir de profesyonel Arap ortağımız var. Şirketimiz sadece bizim ürünlerimizi değil bütün inşaat malzemelerini alıp satabiliyor."
İÇ PAZARA MALL’LA YAYILIYORUZ: Eurodecor ve Edor markalarının iç pazarda da hızla güçlendiğini anlatan Cüneyt Güçlü, "Mutfak işine 2001 yılında yatırım kararı almıştık. İç pazarda 10 yıldır marka ve fabrika yatırımı yapmış firmalar genellikle küçük showrom’lar açıp sadece birkaç ürün sergiliyordu. Diğer ürünleri katologdan gösteriyordu. Biz bunun yerine ’Swowmall’ açma kararı aldık. 500 ila 1000 metrekare arası showmall’lar açıyoruz ve bütün modellerimizi sergiliyoruz. Şu anda iki tane İstanbul’da bir tane Bursa’da bir tane de Antalya’da büyük Showmall’umuz var. İzmir’de ve Adana’da da inşası sürüyor. Hedefimiz 15 showmall ile müşteriyle buluşmak" dedi. Ayrıca en az 150 metrekarelik 40 adet satış noktası hedeflediklerini de anlatan Güçlü, Eurodecor için 7 bayilik verdiklerini, 6 bayilik için sözleşme imzaladıklarını, 10 bayilik için de görüşme aşamasında olduklarını söyledi. Güçlü, Edor Kapı’da ise 100 satış noktası hedeflediklerini belirtti.
Her satılan mutfak için iki fidan dikilecekEURODECOR’un ürünleri için doğal olarak ağaç kullanıldığını belirten Cüneyt Güçlü, bu nedenle ağaçlandırmaya dönük bir sosyal sorumluluk projesi geliştirdiklerini söyledi. Güçlü, "Orman Bakanlığı ile görüşüyoruz. İstanbul’da bir alan tespit ediliyor. Önümüzdeki yıldan itibaren her satılan mutfak için müşterimiz adına bize ayrılmış özel bir alanda 2 adet fidan dikilecek. Biz bedelini ödeyeceğiz, Orman Bakanlığı yetkilileri dikecek. ilk hedefimiz 50 bin adet fidan dikmek ve bir mutfak ormanı yaratmak" dedi.