Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2001 00:00
"İndirim Günleri" kampanyasında İstanbul'un en büyük alışveriş merkezleri Akmerkez ve Carousel, dün müşteri akınına uğradı.Türkiye'nin önde gelen markalarının indirimin tadını geçen hafta Şişli'de 12 trilyon liralık satışla almasının ardından, bu haftasonu indirim daha da yayıldı. Alışveriş merkezleri dolup taştı. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘‘İnsanlar
döviz bozdurup, alışveriş yapıyor’’ dedi.Ekonominin canlandırılması ve tüketimin artırılması için Şişli Belediyesi'nce başlatılan ‘‘indirim günleri’’ alışveriş merkezlerini de canlandırdı. 24-25 Kasım'da indirim günleri düzenleyen Akmerkez ve Carousel alışveriş merkezleri dün müşteri akınına uğradı. Kriz yüzünden aylardır alışverişi erteleyen tüketiciler, piyasalarda başlayan olumlu gelişmelerle birlikte dövizini bozarak alışverişe özlemini giderdi.Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, özellikle Akmerkez'deki indirim günlerinde dövizini bozarak alışverişe koşan müşterileri olduğunu söyledi. Boyner, ‘‘Satışlar altı kat arttı, çok iyi gidiyor. Dövizler bozuluyor, insanlar hayatlarında erteledikleri alışveriş heyecanını yeniden yakalıyor. Ekonomi düzeliyor mu, çok sonra mı düzelecek sorusunun cevabını da en güzel bu davranışlar veriyor. İndirimler tüketiciye toplu halde sokağa çıkardı’’ dedi.‘‘Bu yıl kár yılı değil, ar yılı’’ diyen Cem Boyner, şöyle konuştu:‘‘Dövizin kafasını aşağı indirmesi, yabancıların borsaya girmesi de piyasalarda uygulanan kampanyalara tüketicilerin ilgi göstermesinde etkili oldu. Piyasalar tüketiciyle kenetlendi. Müşteriyle el ele halini artık bırakmamak lazım.Dövizdeki rahatlama tüketicileri de etkiledi, dövizini bozarak alışveriş yapan müşterilerimizin olduğunu görmek bizi sevindiriyor. 2001'de bankalar ve reel sektör çok iyi kenetlendi. Şimdi müşteriyle perakende sektörü kenetleniyor. Türkiye bu dönem kampanyaları, indirimleri istiyor.’’Son kampanyalarla yakalanan moralin perakende sektörünü 2002'ye iyi taşışacağına inandığını söyleyen Boyner, ‘‘Müşteriler alışverişi özlemiş, ertelediği hayatını geri istiyor’’ dedi. Boyner, Türk Lirası'nın cazip hale gelmeye başladığını ve Türkiye'nin ilk kez döviz tutmanın el yakacağı bir tecrübe geçirdiğini söyledi.KUYRUKLAR OLUŞTUAkmerkez'de dün uygulanan indirim günlerinde, kapı girişlerinde uzun kuyruklar oluşurken, alışveriş merkezlerinin bulunduğu semtlerde
trafik yağmurun da etkisiyle felç oldu. Alışveriş merkezlerinin otoparkında ise yer bulmak mümkün olmadı.İndirim günleri kapsamında yüzde 10'dan yüzde 50'lere varan oranlarda fiyatlarını düşüren mağazalar, satışlarını sabahın daha ilk saatlerinde ikiye katladı. Dışbank İdeal kartı Akmerkez'de tanıttıDışbank taksitli alışveriş olanağı da sunan ‘‘İdeal Kart’’ı Akmerkez İndirim Günleri çerçevesinde tüketicilere tanıttı. İlk gün bine yakın başvurunun yapıldığı İdeal Kart, yılbaşına kadar Akmerkez'in ikinci katında kurulan standda tanıtıma devam edecek. Bir
kredi kartının sunduÄŸu bütün olanaklardan yararlanma olanağı saÄŸlayan Ä°deal Kart, anlaÅŸmalı iÅŸyerlerinde taksitli ve indirimli alışveriÅŸe de olanak veriyor. ArmaÄŸan puanı uygulaması ile de alışveriÅŸ sırasında kazanılan armaÄŸan puanlarını anında harcamak mümkün oluyor. Ä°deal Kart, anlaÅŸmalı 1700 iÅŸyerinde kullanılabiliyor. Bir kıvılcım yetti, satışlar patladıYARGICI Akmerkez MaÄŸaza Müdürü UÄŸur Açık, sabah 10'dan itibaren müşteri akınına uÄŸradıklarını belirterek, ÅŸunları söyledi: ‘‘AlışveriÅŸ yapanlara fatura yetiÅŸtiremiyoruz. Demek ki böyle bir çaÄŸrı yapmak gerekiyormuÅŸ. Ankara'dan EskiÅŸehir'den Ä°zmir'den alışveriÅŸe gelenler var.’’PARK Bravo Akmerkez MaÄŸaza Müdürü Nilüfer Ayaz ise kampanya sayesinde nakit akışı saÄŸladıklarını ama bu çeÅŸit uygulamaların sürekli yapılamayacağını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Her üründe yüzde 40 indirim yaptık. Satışlar çok iyi, müşteriler memnun, fakat bu ÅŸekilde sürmesi mümkün deÄŸil. Bu sadece bir promosyon kampanyası.’’DERÄ°MOD Akmerkez MaÄŸaza Müdürü Sevim Kasarcı da, ‘‘Müşteriler sabah 10'da kapıdaydılar. Satışlar müthiÅŸ. Ä°nsanlar alışveriÅŸ yapmayı özlemiÅŸler’’ dedi.ROMAN MaÄŸazalar Koordinatörü Cahide Altuni de şöyle dedi: ‘‘Müşterilerin müthiÅŸ bir ilgisi var. Ä°nsanlar gezmeye deÄŸil, gerçekten birÅŸeyler satın almaya geliyorlar.’SHOE&ME maÄŸaza sahibi Kemal Türkkan, sıradan bir cumartesi gününde yaptıkları hasılatın 5-6 katı hasılat yaptıklarını belirterek ÅŸunları söyledi: ‘‘İnsanlar çıra gibiymiÅŸ, bir kıvılcım yetti. Satışlar normal bir cumartesi günü yaptığımız satışın 5-6 katı daha fazla.’’Â
button