A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2007 12:38
Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, yakında yurt dışı odaklı yaklaşık 1,5 milyar dolarlık sendikasyon kredisi alacaklarını, bu para ile şirket borçlarının uzun döneme çevrileceğini ve kalanın yatırımlara yönlendirileceğini bildirdi.
Türktan, yeni distribütörlük sisteminin tanıtımından sonra gazetecilerle gerçekleştirdiği sohbet toplantısında yaptığı konuşmada, borçların yeniden yapılandırılması yönünde çalışmalar yaptıklarını ve bunları tamamlama aşamasına geldiklerini kaydetti.
Bu çalışmalar kapsamında Aralık ayında yabancı ağırlıklı bankalarla bir araya geldiklerini belirten Türktan, “Bir şirketin kısa dönemli borçlarla gitmesi çok riskli. Günlük yangın söndürme yerine riski uzun döneme yaymak önemli” dedi.
Yakında yurt dışı odaklı yaklaşık 1,5 milyar dolarlık sendikasyon kredisi alacaklarını aktaran Türktan, “Bu para ile borçlarımız uzun döneme çevrilecek, kalanı yatırımlara yönlendirilecek. 1,2 milyar
dolar civarındaki borçlar Aycell ve Aria'dan gelen borçlar. Bir yıllık borçlar, 7-9 yıl gibi uzun dönemli borca çevrilecek. 2007'de de 200-250 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz.” diye konuştu. Cüneyt Türktan, ağırlıklı olarak Avrupa menşeli bankalara yönelik çıktıkları roadshow'da bankalardan büyük oranda ilgi aldıklarını vurguladı.
NUMARA TAŞINABİLİRLİKNumara taşınabilirlik konusuyla ilgili sorular üzerine de Türktan, müşteri rahatlığını sağlayacak numara taşınabilirliğin serbest rekabet, piyasanın gelişmesi ve müşteri için çok önemli olduğunu ifade ederek, “Bürokratik engel koyarsanız hiç yapmayın daha iyi. Serbest rekabeti görebilmek, daha sonra gelen operatörlerin en tabii hakkı. İki operatör bu çalışmaların yapılmasına tam destek veriyor, bir operatör istemiyor. Buna başlanması için iki operatörün istekli olması yeterli” diye konuştu.
Numara taşınabilirliğinde idari bir para olmasının yeterli olacağına işaret eden Türktan, operatörlerin bunu kampanya dahilinde kendilerinin de üstlenebileceğini, bunun tüketiciye yük getirecek bir miktar olmadığını söyledi Türktan, araştırmalara göre Türkiye'de operatörlerinden memnun olmayan yüzde 25'lik her an terk etmeye hazır bir kesim bulunduğuna dikkat çekerek, ”Dolayısıyla yüzde 25-30 gibi yüzer gezer bir abone var” dedi.
“TÜRK TELEKOM İLE SİNERJİ YARATABİLİRİZ”Türk GSM operatörlerinin yurt dışı faaliyetlerde geç kaldığını dile getiren Türktan, “Türk Telekom ile yurt dışında sinerji yaratabileceğimiz ülkelere bakacağız. Suudi Arabistan olabilir. Bölgede de imkanlara bakıyoruz. Türk şirketleri etrafa bakmak zorunda. Bir yerlere yayılmamız lazım” diye konuştu.
Türkiye'de operatörlerin fiyat kırma yerine kaliteyi artırma planı bulunduğunu vurgulayan Türktan, 15-20 milyonluk potansiyelin operatörler için büyük bir pasta oluşturduğunu, bundan dolayı önümüzdeki dönemlerde üç operatörün de karlı çıkacağını söyledi.
Türk Telekom'un yeni tarifeleriyle ilgili sorulara da Türktan, ”Özelleştirme olan ülkelerde bu olur. Hatta demir perde ülkelerde maliyet sıfırdı. Oralarda bile özelleştiği zaman bir fiyat kondu, regüle edildi.. Onun için bir balans ayarı, dengeleme dedikleri tarife her özelleştirme yapılan ülkede yapıldı. Bir maliyetin altına inilmemesi lazım. Monopolden, devlet desteğinden çıkmasından dolayı fiyat artışı normal” yanıtını verdi.
“TÜRKİYE BELKİ DE 4G'YE BAKMALI”Cüneyt Türktan, 3G ile ilgili sorular üzerine, daha önce dünyada örneği olmamasına rağmen operatörlerin Türkiye'de bunun için ortak yatırım yapabileceği önerisinde bulunduğunu hatırlatarak, “3G, 5 sene önce meşhurdu. Şu anda bunun karlılığı, fizibilitesi görülemedi. Şimdi 4G ile başka teknolojiler konuşuluyor. Aslında Türkiye belki buna bakmalı. Bana göre operatörlerin frekansa ihtiyacı var. Frekans ihtiyacı ortadan kalkarsa herkes 3G mi, 4G mi ona bakacak” diye konuştu. Avea'nın 2 yıla kadar iyi bir kurumsal şirket haline geleceğini belirten Türktan, böylelikle şirketin halka arz için de uygunluğunun söz konusu olacağını ifade etti.
“YÜKLÜ BEDAVA ABONE TRAFİĞİ TAŞIYORUZ”Türktan, kamu kuruluşlarındaki Avea abonelerinin indirimli konuşmalarıyla ilgili olarak ise kamuyla ilgili abonelerin yüzde 5'inin bin dakikanın üzerinde konuştuğunu, diğer kamu kurum ve kuruluşlarda ise bu sürenin 300-500 dakika arasında olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Biz yüzde 95 tüketicinin hakkını korumak istiyoruz. Parasını ödeyen abone mağdur oluyor. Bin dakikanın üzerinde konuşan 170 bin kişi var. Bin dakikanın üzerinde konuşanlara limit getirmek istiyoruz. Bunun için bin dakikanın üzerini ücretlendireceğiz. Çünkü gördük ki amacından saptırılmış olarak da kullanılabiliyor. Bunu engellemek istiyoruz. Konuyla ilgili değişiklikleri dile getirdiğimizde abone iptalleri 3-5 kişiyi geçmedi.”
“AVEA İLETİŞİM MERKEZLERİ 780'İ BULACAK”Cüneyt Türktan, satış ve dağıtım stratejisini yeniden yapılandıran şirketin tüm Türkiye'yi kapsayan yeni distribütörlük dönemi başlatmasıyla ilgili olarak da bugüne kadarki mekanizmanın aslında Avea'nın aleyhine çalışan bir mekanizma olduğunu, şirket bayisinin telefon satışından pay alamadığını kaydetti.
Protel, Techcell ve Vegatel'den oluşan üç şirket ile distribütörlük anlaşmaları yaptıklarını, ürünleri yeni distribütörler aracılığıyla bayilere dağıtmaya başladıklarını belirten Türktan, böylelikle müşteriyle daha yakın olacaklarını, telefon ile birlikte toplu bir çözümü müşterinin ayağına götüreceklerini vurguladı.
Türktan, “Bu sayede bayilerin güçlenmesi, bir nevi etlenmesi sağlandı. Önceden sadece sim kart, kontör kart satıyorlardı. Şimdi telefon işine de girdiler” dedi. Bölgelerde yeni bayiler oluşturacaklarını anlatan Türktan, 3 bin satış noktası bulunan Türk Telekom ile çapraz pazarlama çalışması yaptıklarını, böylelikle 3 distribütör, 580 bayi, bunun altında da 5 bine yakın alt bayi ile telefon ve kontör satışı gerçekleştireceklerini söyledi. Teknik altyapıda sermaye yatırıldığında herkesin aynı seviyeye gelebileceğine dikkat çeken Türktan, “Ancak müşteri hizmeti, bayilik, servis, kalite burada rekabette önem kazanıyor. Bayi ağı olarak lider operatörle şu anda durumu eşitledik. Ama yapılacak daha çok şey var” dedi.
Türktan, Avea'da abonelerin ortalama 180 dakika olan aylık konuşma süresinin Turkcell'de 80 dakika seviyesinde olduğunu aktardı. Avea'nın satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Okter ise şu anda 6 olan Avea hizmet merkezlerini bu yıl 8'e çıkaracaklarını bildirdi. Okter, 580 olan Avea iletişim merkezlerinin sayısının 780'i bulacağını, aynı konsept altında oluşturulacak bu merkezlerin 150 tanesinin dekorasyonunun tamamlandığını, kontör satış noktalarını da 100 bine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.