Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük 4 elektronik perakendecisinin de bumlunduğu Türkiye’de yüzde 47 pazar payı ile liderliği elden bırakmayan Teknosa, ‘gizli kahraman’ seçildi. Global perakende araştırma şirketi Planet Retail’in Deloit ile birlikte yaptığı ‘Çin’in ötesinde gelişen pazarların gizli kahramanları’ araştırmasında Teknosa da yer aldı. Dünya Perakende Kongresi’nde düzenlenen bir oturumda Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de diğer gizli kahramanlarla birlikte tecrübelerini anlattı. Gizli kahramanların global markaların gücüne karşı elde ettikleri başarılar masaya yatırıldı. Sorularımızı yanıtlayan Mehmet Nane, “Türkiye’de fiyat rekabetine dayalı vahşi batı ortamı bitti. Artık daha adil bir rekabet var. Türkiye dünyadaki bütün global devlerin bulunduğu tek pazar” dedi.
Savaş ikincilikte kopuyor
Pazar paylarının yüzde 47 ile en yakın rakibinin 2 katı olduğunu belirten Nane, “Birinci belli, ikincilik için çok ciddi bir savaş var” diye konuştu. Müşteri sadakatini artırmak için çıkardıkları Teknosa Kart sayısının 2 milyona ulaştığını söyleyen Nane, alışverişlerin yüzde 30’unun bu kart ile gerçekleştiğini vurguladı.
1 milyar dolar ciro
2010 yıl sonu hedeflerini Mehmet Nane şöyle açıkladı: “KDV 1 milyar dolarç ciro, 100 bin metrekare satış alanı.” Türkiye’de 69 il, 39 ilçede bulunduklarını belirten Nane, en yaygın perakendeci olduklarını söyledi. Teknosa mağazalarını yılda 60 milyon kişi ziyaret ediyor ve bunların yüzde 10’u alışveriş yapıyor.
3 şehirde aynı anda
Yıl sonunda Teknosa’nın 10’uncu yılını kutlamaya hazırlandıklarını açıklayan Mehmet Nane, “Üç ilde eş zamanlı mağaza açılışı yapacağız. Çok büyümk bir kutlama ve şöyen olacak. Türkiye’de perakendenin geldiği noktayı Avrupalılar da görecekler. Eşi görülmemiş, boy sürprizli bir kutlama olacak” diye konuştu.
3 Türk firma yarıştı umutlar seneye kaldı
Dünya Perakende Kongresi kapsamında düzenlenen ‘Dünya Perakende Ödülleri’nde Türkiye’den 3 firma finale kaldı. Türk firmalar beklendiği gibi ödül alamasa da, finale kalan firma sayısının her yıl artması pozitif olarak değerlendiriliyor.
YKM, Kampüs Kart ile ‘Perakende Reklam Ödülü -Doğrudan Pazarlama’ kategorisinde yarıştı.
Teknosa, ‘Kadın için Teknoolji’ ile ‘Sosyal Sorumluluk’ dalında finale kaldı.
Migros ise ‘Gelişen Pazarlar Perakendecisi’ kategorisinde yarıştı.