Güncelleme Tarihi:
Ülker Golf Pazarlama Müdürü Özgü Güder, 2003 yılında Bursa'daki tesislerinde dondurma üretimine başlayarak, tüketiciyle buluştuklarını söyledi.
Kuruluşlarından bu yana 2009 yılına kadar geçen 6 yılda gerçekleştirdikleri yatırımlarla üretim kapasitelerini 7,5 kat büyüttüklerini ve satışlarını 10 kat artırdıklarını belirten Güder, bugüne kadarki yatırımlarının 125 milyon doları bulduğunu anlattı.
Yaptıkları Ar-Ge çalışmalarıyla bugüne kadar Ülker Golf markası altında her yıl 80'e yakın yeni ürün üzerinde çalışarak, portföylerinin yüzde 20'sini yenilediklerini vurgulayan Güder, şöyle devam etti:
“Önümüzdeki beş yıl için planladığımız yatırımların tutarı 200 milyon dolar düzeyinde olacak. Bunun ilk aşaması olarak, Bursa'daki üretim tesisinin kapasitesini yüzde 50, soğuk hava depolama kapasitemizi ise yüzde 100 artıracak olan yeni üretim hatları ve soğuk hava deposu yatırımlarını tamamladık. Ülker Golf'ün dondurma pazarına girdiği 2003 yılında, Türkiye'de kişi başına dondurma tüketimi sadece 0,8 litre düzeyindeydi. Ülker Golf, pazarın büyümesine büyük katkıda bulunarak, kişi başı tüketimin artmasında önemli bir etken oldu. 2006 yılında kişi başı tüketim 1,8 litre iken, bu oran 2009 yılında 2,5 litreye ulaştı.
Ülker Golf'ün her yıl pazarın üstünde bir büyüme gerçekleştirdiğini dile getiren Güder, şunları kaydetti:
“2007'de satış miktarı bazında yüzde 85 büyüme kaydettik. 'ISO 500' listesinde yer alan şirketler arasında 104 basamak birden çıkarak, en hızlı yükseliş yapan gıda şirketi olduk. 2008 yılında da büyüme trendini devam ettirerek yüzde 25 pazar payına ulaştık. 2009 yılında ise kriz nedeniyle pek çok sektör ve şirket küçülmesine rağmen Ülker Golf yüzde 30 pazar payına ulaşarak, pazarın çok üzerinde büyüme kaydetti. Her zaman inovasyonu ve tüketici beklentilerini ön planda tutan Ülker Golf, 2010 yılında da pazarın üzerinde büyümeyi hedefliyor.”