Dondurmada en sağlam ortaklık

Güncelleme Tarihi:

Dondurmada en sağlam ortaklık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2013 00:00

20 ülkede 1500 şubeye sahip Amerikalı dondurma zinciri Cold Stone Creamery, Ülker ile Türkiye’ye giriyor.

Haberin Devamı

Taraflar arasında imzalar atıldı ve resmi açıklamanın Haziran başında yapılması bekleniyor. Ekonomist dergisinin haberine göre, İstanbul Ortaköy’de açılacak ilk mağaza için eleman alımlarına da başlandı.

MERKEZİ ABD’de bulunan ve dünyanın en büyük dondurma zincirlerinden biri olarak görülen Cold Stone Creamery, Ülker ile Türkiye’ye geliyor. Ekonomist dergsinin haberine göre ilk mağazasını İstanbul’da (Ortaköy) açmaya hazırlanan Cold Stone Creamery, Ülker Golf ile dondurma pazarının en büyük yerli oyuncularından biri olan Ülker’i, aynı zamanda lüks dondurma pazarının da liderliğine ortak edecek.
Henüz konuyla ilgili resmi açıklama yapılmış değil. Bu nedenle detaylar adeta bir sır. Fakat Ortaköy’de açılacak ilk mağaza için çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Mağazanın tabelası asıldı, eleman alımlarına da başlandı. 8 Haziran’da ilk mağazanın kalabalık bir basın toplantısıyla açılması bekleniyor.

HIZLA BÜYÜYOR

Cold Stone Creamery, Kahala Group bünyesinde faaliyet gösteren bir marka. Kahala, 1.1 milyar dolar cirosu ve birbirinden farklı alanlarda markaları bünyesinde bulunduran bir franchise çatı şirketi. Ranch1 Grilled Chicken, Samarai Sam’s Teriyaki Grill, TacoTime, Great Steak & Potato Company, Johnnie’s New York Pizzeria ve Blimpie gibi tanınmış markalar hep Kahala Group bünyesinde faaliyet gösteriyor. 1980 yılında Kevin Blackwell ve eşi Kathryn tarafından temelleri atılan Kahala Group, 1980’de yola şu an ismi Surf City Squeeze olan bir Smothie ve meyve suyu kiosk’uyla başladı. Derken işler büyüdü ve yeni markalar bünyeye katıldı. Kahala Group için dünyanın en büyük franchise şirketlerinden biri diyebiliriz. 20 ülkede 4 bin 600 restoranı bulunuyor. Birkaç yıl önce başkan yardımcısı Eddy Jimenez, Türkiye pazarına girmek istediklerini ama önceliklerinin Cold Stone olduğunu dile getirmişti.

Haberin Devamı

Golf için dev yatırımlar

YURTİÇİ üretiminin tamamını Bursa fabrikasında gerçekleştiren Ülker Golf, 10 yılda 250 milyon TL yatırım yaptığı bu fabrikada 120 milyon litre kapasiteye ulaştı. Ülker Golf, Kahramanmaraş’ta 75 Milyon TL’lik bir yatırımın altına da imza atacak. Bu fabrika ile Ülker Golf’ün üretim kapasitesi 160 milyon litreye çıkacak. Cold Stone Creamery operasyonu Ülker’e belki ciro ve hacim anlamında ciddi bir katkı sağlamayacak. Ama bu lisansın alınmasıyla Ülker, premimum dondurma pazarına da girmiş oldacak.

Haberin Devamı

İthal rekabet artıyor

COLD Stone Creamery’in gelmesiyle ithal dondurma pazarında rekabet çeşitlendi. İthal dondurma pazarı, toplam dondurma pazarında çok küçük bir alanı kapsıyor. Ürün fiyatlarının normal dondurmanın birkaç katı pahalı olması nedeniyle, pazar limitli bir kesime hitap ediyor. Fakat yine de kendi içinde hızlı büyüyor.  Şu an pazarda şubeleşen iki önemli uluslararası marka var. Bunlardan biri, Unilever bünyesindeki 26 ülkede faaliyet gösteren Amerikalı Ben&Jerry’s. Diğer önemli isim ise Alman Haagen Dazz. Her iki marka da mağaza satışı dışında cirosunun önemli bir kısmını perakende satış noktalarında kutu dondurma satarak gerçekleştiriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!